Strona 2 z 2
: 27 lut 2007, 20:13
autor: darcun4
Nie namawiam nikogo,ale ja mam taki zwyczaj, że 1 raz wymieniam komplet a po ok. 50 000 sam pasek.
Jak zrobi się ciut cieplej,to mam akurat przed sobą opcję "komplet". Opis z fotkami postaram się zamieścić.
: 27 lut 2007, 21:26
autor: Adriano
ARIEL pisze:Dinek57 pisze:Rozrzad jest ok bo 1.4 jest bezkolizyjny
o gościu chyba się mylisz opel tak ,ale nie escort

kadett 88 1.3 chyba miał bezkolizyjny bo jak mi się zerwał to robota z częściami kosztowała mnie grosze

, a co do tego beżowego oleju, o którym tam wcześniej było pisane, to chyba jest to zimą normalne, gdzieś to już tu na forum było opisywane. Co do częstotliwości wymiany paska, to trzeba uważać, bo właśnie w kadecie jeszcze na to był czas, a mimo wszystko się zerwał. Escort miał łańcuch więc się nie przejmowałem, a w Mondeo jestem niedawno po wymianie, więc odpukać narazie spokój.
: 27 lut 2007, 22:17
autor: MARKKO
a ja nie mam problemu bo mam łańcuszek

: 14 mar 2007, 00:10
autor: Dinek57
Oki zrobione juz i 200 km przejechalem nie musialem rozrzadu robic tylko paseczek nowy naciagniety ladnie i smiga bez problemu

Wiec mi sie wydaje ze jednak jest bezkolizyjny a znow ople sa kolizyjne bo kumpel mial ascone jak mu sie zerwal to mial roboty wtedy i kasy poszlo. Wiec moim zdaniem jest bezkolizyjny a przy malej predkosci mi sie nie urwal.
Pozdrawiam
: 14 mar 2007, 00:27
autor: Yagr
Dinek57 pisze:iec mi sie wydaje ze jednak jest bezkolizyjny
w tych silniczkach CVH jest hemisferyczna komora spalania (czyli półokrągłe

) powoduje to że zaworki mają trochę miejsca. Ale do jakiego stopnie ta "bezkolizyjność" sięga to nie wiem- nie liczyłbym na nią jak pasek pójdzie przy np.3 000 obrotów

ale mogę się mylić

Radzę jednak wymieniać paseczki zawczasu.
: 14 mar 2007, 08:21
autor: MARKKO
Dinek57 pisze:znow ople sa kolizyjne bo kumpel mial ascone jak mu sie zerwal to mial roboty wtedy i kasy poszlo
Ascony zawyczaj były w dieslu a wszystkie diesle sa kolizyjne
: 14 mar 2007, 18:14
autor: ARIEL
Dinek57 pisze:ople sa kolizyjne
a właś nie ople sa bez kolizyjne np astra
: 14 mar 2007, 19:00
autor: cidzej
MARKKO pisze:Dinek57 pisze:znow ople sa kolizyjne bo kumpel mial ascone jak mu sie zerwal to mial roboty wtedy i kasy poszlo
Ascony zawyczaj były w dieslu a wszystkie diesle sa kolizyjne
hehe, skąd taki wniosek ?? mysle, ze to tak samo jak powiedzieć, że escorty zwykle to diesle ... ja bym powiedzial,z e wrecz przeciwnie i 3/4 Ascon ma silniki 1.6, taki sam jak w Kadecie, Astrze I, Vectrze A.
na 120% silnik benzynowy OHC (właśnie 1.6) w Oplach jest bezkolizyjny. Mój stary jeździł swoją Vectrą dotąd aż strzelił, a potem zakładał nowy i jazda dalej tak samo

wszsytko przez to, że za każdym razem wymiana rozrządu wiązała się z wymianą wszystkich łożysk w pompach itd ... a że niczym to nie groziło to sobie tak jeździł

: 14 mar 2007, 19:28
autor: MARKKO
cidzej pisze:hehe, skąd taki wniosek ??
a stąd że wszystkie ascony jakie widziałem to diesele

: 14 mar 2007, 21:01
autor: Adriano
ascony nawet miały silniki 1.3 takie jak ja miałem w kadecie z 4-biegową skrzynią i ja np. dużo takich widziałem, jednego nawet mamy w rodzinie
: 20 gru 2007, 14:04
autor: Pexu
mam takie pytanie a propos rozrządu... co ile tys km radzilibyście wymienić rozrząd w mk4 ? bliżej 60 czy 90 ?
: 20 gru 2007, 14:07
autor: mikruss
bliżej 60 tys, bo dla paska nie liczy sie tylko ilosc km ale tez wiek. Jak nie masz kilometrow to co 4-5 lat nalezaloby wymienic rozrząd
: 20 gru 2007, 20:14
autor: Jamszoł
A dodatkowo my nie wymieniamy kół zębatych tylko napinacze i rolki a koła zębate pozostają stare a i one niszczą paski - tak , że od tego co podaje producent trzeba odjąć 10 tys km.