Strona 2 z 2

: 11 lip 2010, 17:54
autor: watchu
Hmm... a technikajazdy.info mówi, że
Zbyt mocne trzymanie dźwigni oraz siłowanie się z lewarkiem powoduje wolną zmianę biegów i szybsze się jej zużywanie. Miejmy to na uwadze gdy przyjdzie nam do głowy tuning w stylu short-shiftera. Prawidłowa zmiana biegów to taka, w której wykonujemy delikatny, ale szybki ruch ręką, a dźwignię trzymamy u samej góry przy użyciu wpół-otwartej dłoni. Chwyt a’la pilot myśliwca zostawmy… pilotom myśliwców.
http://www.technikajazdy.info/nauka-jaz ... na-biegow/

: 11 lip 2010, 18:00
autor: Illuminati75
Polemizowałbym z tymi fachowcami :(

Skrócony drążek mam blisko półtora roku i jakoś nie narzekam na wolną zmianę biegów czy coś w tym stylu. Wręcz przeciwnie. Ale prawda jest taka, że ile osób to tyle teorii na ten temat.

: 11 lip 2010, 18:36
autor: watchu
Jeśli zmiana wolna i techniczna wchodzi lekko a ostra i na chama ciężko, to do tego "ciężkiego" wchodzenia musi być jakiś powód :) Poza tym jak często lewarek nie trafia w biegi to obcięcie też może nie być dobrym rozwiązaniem :) Moja siora dobiła skrzynie w mkV - ciekawe czemu :) Sąsiadka jak zmienia biegi to jak bokser wyjście z barku i na lewarek :D Ciekawe kiedy oni będą zmuszeni wymienić skrzynie :) Gdyby mkVII był przewidziany do wyścigów to miałby inną konstrukcję i lewarek też inny. Ale nie jest i na pewno nie bez powodu ma taki lewarek jaki ma :) Ale racja, jak kto woli :)

: 11 lip 2010, 19:39
autor: Jamszoł
U mnie dźwignia zmiany biegów - przy zmianie biegów wchodzi jednym palcem :mrgreen:
Po co miał bym zmieniać coś co chodzi lepiej niż dobrze ? :mrgreen:

Mały cytat z opisu który jest pod linkiem kolegi watchu,

Cytat :

Obie ręce powinny znajdować się na kierownicy - tam ich miejsce.
Oraz :

Za każdym razem gdy zdejmujesz jedną rękę z kierownicy o połowę zmniejszają się twoje możliwości zapanowania nad samochodem. Tracisz ponadto połowę informacji jakie przekazuje tobie kierownica.

To coś dla Uriela - który się ostatnio chwalił , że prowadził wóz z prędkością ~ 160km/h jedną ręką a w drugiej trzymał gruchę od CB :evil:

Biegi wchodzą ciężko ?
Albo źle wyregulowane cięgno , albo walnięta któraś poducha pod skrzynią lub silnikiem , albo coś się dzieje ze sprzęgłem lub linką sprzęgła ewentualnie brak oleju w skrzyni biegów na koniec - synchronizatory w skrzyni :razz:

Lewarek(biegi) ma/mają wchodzić jak nuż w wodę .