Strona 2 z 3
: 28 sty 2007, 13:08
autor: Jamszoł
Esi jest skonstruowany tak aby mało palił - im niżej spód auta tym mniej pali.
Jest wszystko ok dopuki jeździ po zachodnich drogach i autostradach - w Polsce to niestety nieporozumienie.
Pomijam oczywiście spalanie paliwa ( więkrze) z innych powodów.
Np. do mojego pytałem się w serwisie powinny być sprężyny z dwoma czerwonymi paskami - mowa o oryginalnych sprężynach.
: 28 sty 2007, 13:16
autor: WieSiu
no niestety te tylne sprezyny to porazka w escortach. Kombi ma troche lepiej,ale i tak nie jest tak jak powinno byc, jak sie na sam tyl wlozy pelno ciezarow,to niezle tylek siedzi
Fotki ponizej, dodam ze tam gdzie auto jest obciazone,to jeszcze przychodzilo 3 pasazerow....
: 28 sty 2007, 13:17
autor: adrianolkusz
Sprężyny są dłuższe o jakieś 2-3cm.. są twardsze więc lepiej zniosą upływ czasu. Kupić je można w każdym sklepie z częściami do ruskich aut takich jak Lada, tavria itd...
: 28 sty 2007, 13:19
autor: adrianolkusz
WieSiu kombiaki mają chyba inne sprężyny z tyłu niż hatchback więc od Tavrii pewnie nie podejdą. Chyba że się mylę... Jeżeli są takie same to ładuj od Tawrii. A że masz kombiaka i by pasowały to Tavria ma jeszcze dłuższy drugi rodzaj sprężyn o 1 zwój więc nadały by się idealnie
: 28 sty 2007, 13:36
autor: WieSiu
jest zupelnie ina sprzezyna, ani troche nie przypomina swoim wygladem tej z 5 i 3D

Zreszta na szczescie nie czesto jezdzie wkomplet osob lub zaladowanym autem, a jak jezdze,to trasa niemcy -wroclaw a na calej dlugosci jest autostrada

: 28 sty 2007, 13:37
autor: Jamszoł
Trzeba pamiętać , że w kombiaku sprężyny są osobno i amory są osobno.
Tu jest link - kiedyś wstawiałem sdjęcia sprężyn .
http://www.siec.no-ip.com/forum/viewtop ... 8740#28740
: 28 sty 2007, 14:11
autor: ARIEL
a ja usiebie spręzyny po podkladałem krążkami gumowymi z tasmy kopalnianej i jest wyżej ale jeszce według mnie zanisko chyba 14 stki by pomogły

: 28 sty 2007, 17:34
autor: Jamszoł
Czternastki plus wyższe opony.
Z 13 na 14 masz 1 cal czyli 2.5 cm - prawie - czyli na wysokość 1,25 cm - prawie.
A to trochę mało dlatego warto dokupić wyższe opony - opony i tak będziesz musiał dokupić.
: 28 sty 2007, 17:45
autor: ARIEL
NA WIOSNE JESZCZE PO 2 KRˇZKI WPIERDZIELE

: 28 sty 2007, 20:15
autor: adrianolkusz
Ja na wiosnę do mojej białej strzały wrzucam 15 cali... jeszcze nie wiem jaki profil opon, bo mam do wyboru 195/50 albo 185/60... 185 są droższe ale za to na obwodzie więcej zyskam... I na prędkości

: 28 sty 2007, 21:48
autor: Jamszoł
adrianolkusz pisze:185 są droższe ale za to na obwodzie więcej zyskam... I na prędkości

i na sterowności.
Im szersza opona tym sterowność gorsza.
: 29 sty 2007, 08:24
autor: adrianolkusz
Oprócz tego 195 będzie twardsza

: 29 sty 2007, 08:31
autor: cidzej
hehe, ale mialem dzisiaj ubaw idąc do roboty ... wcale, ale to wcale nie współczuje tym inteligentym, którzy obniżyli Escorty a teraz im te śliczne nakładki na zderzaki i progi łamią się i strzelają w tej breji jaka jest dzisiaj

: 29 sty 2007, 09:58
autor: Tfaruk
Stanowczo odradzam na polskie drogi obniżonego zawieszenia. Sam swojego essiego kupiłem na obniżonym, jednak zmieniłem je przed zimą na normalne.
Na obniżonym zawieszeniu będziesz o wszystko haczył, będziesz musiał strasznie uważać na krawężniki - ogranicza to możliwości parkowania, bo po prostu gdzieniegdzie nie wjedziesz.
Po drugie komfort jazdy na dziurach jest tragiczny.
Ja zmieniłem na normalne i nie żałuję.
: 29 sty 2007, 18:40
autor: kryzys
ja także nabyłem Essiego, obniżonego, i póki nie bylo śniegu nie bylo większego problemu, no może poza momentami kiedy był obciążony ( 4 osoby plus pies

) przychaczylem z takim obciążeniem o krawężnik jednym z plastików (zderzaków) teraz nawet bez obciążenia ciągnie sie po zmrożonym śniegu i lodzie, i tylko pozostaje celować tak aby nie urwać miski olejowej albo tłumika
Reasumując - za miesiąc zmiana zawieszenia - chyba na takie z Tavrii
