Strona 2 z 2
: 01 lis 2007, 19:09
autor: Szajba
WieSiu pisze:takie auto wg instrukcji forda powinno palic:
predkosc 90km/h - 4,5l/100km
predkosc 120km/h - 6,2l/100km
miasto - 6,6l/100km
Dla porownania TD 90PS
predkosc 90km/h - 4,9/100km
predkosc 120km/h - 6,9l/100km
miasto - 7,6l/100km
oraz TD 70PS Endura-DE
predkosc 90km/h - 5,2/100km
predkosc 120km/h - 7,3l/100km
miasto - 7,3l/100km
Z tymi td to duza rozbierznosc jest,ja mam wlasnie tego 70 ps i jak zatankowalem ostatmio to wyszło mi ze spalil 7.09 w tym miasto i trasa,predkosci do 160
: 20 lis 2007, 17:44
autor: GonzoG
Znalazłem już przyczynę niskiego (ok 5l przy 130-140 km/h) spalania u mnie.
Jakieś pół roku temu demontowałem skrzynkę bezpieczników i zauważyłem, że mam wsadzony przekaźnik w R3, więc go przełożyłem w miejsce R2 jak jest to w instrukcji. Zmiana była spora. Spalanie skoczyło do 6l/100km lub więcej. Wyciągnięcie R2 też nie pomogło. Jak tydzień temu odnalazłem przekaźnik i wsadziłem do w miejsce R3 spalanie znowu wróciło do poziomu 4,5-5l/100km.
Możliwe, że mam coś pozmieniane w skrzynce, bądź w silniku.
Jak ktoś chce może sprawdzić u siebie, ale nie gwarantuje, że to czegoś nie zepsuje.
: 20 lis 2007, 20:10
autor: Yagr
przekaźnik R2 - wycieraczki szyby przedniej, R3 - ogrzewanie szyby tylnej.... nie pomyliłeś sobie czegoś? Zresztą... w escorcie z elektryką jest możliwe WSZYSTKO!

: 20 lis 2007, 20:19
autor: cidzej
Grzesiu ja tez zauwazylem to ! jak skonczyl mi sie plyn w spryskiwaczu to auto tak jakby te 0,5 konia mechanicznego wiecej mialo, a spalanie spadlo o jedną piecdzeisiatke na setke kilometrow

: 20 lis 2007, 20:20
autor: MARKKO
niektóre przekaźniki w MK VII mają inne numery ale czy to akurat te to nie wiem
: 20 lis 2007, 21:31
autor: GonzoG
R2 - Wtrysk paliwa, regulacja zapłonu, turbodiesel - brązowy
R3 - Pompa paliwa - brązowy
Nie zauważyłem różnicy z założonym przekaźnikiem R2 jak i bez niego. Natomiast R3 daje wyraźny efekt... Namacalny pełniejszym portfelem.
: 27 lis 2007, 22:37
autor: Mikosz
GonzoG pisze:Znalazłem już przyczynę niskiego (ok 5l przy 130-140 km/h) spalania u mnie.
Jakieś pół roku temu demontowałem skrzynkę bezpieczników i zauważyłem, że mam wsadzony przekaźnik w R3, więc go przełożyłem w miejsce R2 jak jest to w instrukcji. Zmiana była spora. Spalanie skoczyło do 6l/100km lub więcej. Wyciągnięcie R2 też nie pomogło. Jak tydzień temu odnalazłem przekaźnik i wsadziłem do w miejsce R3 spalanie znowu wróciło do poziomu 4,5-5l/100km.
Możliwe, że mam coś pozmieniane w skrzynce, bądź w silniku.
Jak ktoś chce może sprawdzić u siebie, ale nie gwarantuje, że to czegoś nie zepsuje.
Przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników z innymi przekaźnikami ??? Nie wiem czy tego mam a jeżeli nie mam to musze kupić ?? Troche mnie to zaciekawiło gdyż moje auto niestety dużo pali... i tak powoli bede szukac przyczyny choć jest wielu...
: 29 lis 2007, 00:08
autor: GonzoG
mikosz83 pisze:
Przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników z innymi przekaźnikami ???
Tak. Przekaźnik jest w skrzynce. Brązowy.
U mnie jest to R3, a w przypadku innych skrzynek to może być R9.
: 01 gru 2007, 21:54
autor: Mikosz
GonzoG pisze:mikosz83 pisze:
Przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników z innymi przekaźnikami ???
Tak. Przekaźnik jest w skrzynce. Brązowy.
U mnie jest to R3, a w przypadku innych skrzynek to może być R9.
Przedchwila byłem w aucie zobaczyć bliżej tą skrzynke, po odkręceniu kilku śrubek byłem przerażony ilością sterty kabelków

Bałem sie... Delikatnie zajrzałem do przekaźników. Widze taką samą kolejność jak na zdjęciu WIESIU
http://siec.no-ip.com/forum/files/thumb ... 01_214.jpg czyli R3 mam puste a R4 jest brązowy i to mam a po prawej stronie mniejszy i czarny ma oznaczenie D czy jakoś tak. Skąd wziąć przekaźnik na R3 ?? Jakoś nie widzę R2.
Na allegro znalazłem przekażniki do Forda :
http://www.allegro.pl/item275328376_for ... zniki.html
Tylko bedziesz musiał mi podać cyfry co masz na przekaźniku...

: 02 gru 2007, 00:58
autor: GonzoG
wszystkie brązowe są identyczne. R2, R3, R4 to ten sam przejaźnik...
: 02 gru 2007, 10:32
autor: Mikosz
Czy zmiana przekaźnika z R4 na R3 nie zaszkodzi silnika ?? Mam taki sam albo podobny do tego
http://www.fordescort.org/images/storie ... age012.gif Widze że R4 odpowiada na prace silnika a czy jest to potrzebny ??
: 02 gru 2007, 12:15
autor: WieSiu
cos mi sie zdaje,ze wy mowicie o przekazniku odpowiedzialnym za wlaczanie wyprzedzacza zaplonu... bo w sumie innej mozliwosci sterowania dieslem nie ma w tych silnikach (tak wynika z tego co ja sie dowiedzialem). R2 za to odpowiada,ja mam go wywalonego,ale mialem wczesniej wsadzonego i jedyna roznica jaka nastapila,to glosniejsza praca jak jest zimny silnik i ciut mniej mocy
