Strona 2 z 3

: 19 gru 2006, 22:12
autor: ARIEL
W 14i cvh jest to 1h roboty niewiem jak w 16v bo nierobiłem ale podejżewam żę podobnie tylko pasek dł€ższy rożrządu i więcej śrubek na pokrywie rożrządu ;)

: 19 gru 2006, 22:39
autor: Adaś
no mi też cieknie z mojego cudnowego 1.3 pompa wody... I na wolnych obrotach strasznie piszczy :) Ale ja mam o tyle dobrze, że pompa wody jest na pasku klinowym, bo mam łańcuszek rozrządu więc i robota będzie lżejsza :)

: 20 gru 2006, 00:00
autor: Jamszoł
Roboty nie jest więcej .Należy tylko pamiętać o ustawieniu kół na znakach a jak ich nie ma to je zrobić.Pasek należy zakładać pod obroty silnika - to dla tych co nie robili tego.
Nie będę opisywał jak wymienić rozrząd bo już taki post pisałem .
Acha pompa jak cieknie a u Wuerte jeszcze piszczy - wymieńcie je jak najszybciej bo jak się zatrze i stanie to spali się pasek klinowy a w silniku 16v gdzie napęd jest od paska rozrządu jak pompa się zatrze to posypią się zęby na pasku a w następnej kolejności zawory i tłoki - może być jeszcze gorzej - zależy kiedy się to urwie - jeśli przy pożądnym przyspieszaniu to należy wtedy dorzucić głowicę ; wałki rozrządu i wał korbowy .

: 20 gru 2006, 00:22
autor: SlaVkoEg
jamszoł pisze:Pasek należy zakładać pod obroty silnika
Czyli?? :shock:

: 20 gru 2006, 07:54
autor: mar-ian
Popieram "cidzeja" jeśli chodzi o wymiane to dodaj te 100zł i wymień tak jak należy

: 20 gru 2006, 19:15
autor: Jamszoł
Zobacz w którą stronę kręci się pasek rozrządu i rozpoczynając zakładanie paska od dołu - naciągając go ręką zakładaj odwrotnie do kierunku obrotu paska.

: 14 kwie 2007, 11:12
autor: SlaVkoEg
Pozwole odswiezyc sobie temat bo postanowilem sam z pomoca ojca zmienic pompe wody i zwiazku z tym przeczekalem do wiosny az sie zrobi cieplo. Mysle ze jest juz wlasciwy moment i planuje w nastepna sobote sie za to zabrac :P Przeszukalem allegro i znalazlem cos takiego:

http://www.moto.allegro.pl/item18440907 ... iesta.html

Czy warto to kupic i czy w 100% to jest ta sama pompa co w moim samochodzie? :)



Jeszcze jedna aukcja:
http://www.moto.allegro.pl/show_item.ph ... s%C5%82any.

: 21 kwie 2007, 11:12
autor: SlaVkoEg
Mam pilne pytanie :) Wiem juz ze jak sie wymienia pompe to trzeba zdjac rozrzad, ale wyczytalem ze jak sie chce go zdjac to trzeba duzo rzeczy rozkrecac miedzy innymi trzeba zdjac pokrywe zaworow itp. Czy do zmiany pompy tez trzeba to robic czy wystarczy jakos tylko poluzowac pasek i go zdajac z np. wczesniejszym zaznaczeniem jak on lezal ??

: 21 kwie 2007, 13:44
autor: Jamszoł
Nie trzeba ściągać pokrywy zaworów.
Po odkręceniu osłon plastikowych - ustaw koła na znaki a wtedy spokojnie możesz zwalić pasek.
Dopóki nie będziesz ruszał wałem to Ci się nic nie przestawi.

: 21 kwie 2007, 14:17
autor: SlaVkoEg
Ok dzieki :) Jade wlasnie to robic :D Jak wroce to zdam relacje ;)

: 21 kwie 2007, 19:42
autor: SlaVkoEg
Ojciec jednak mi dzis nie mogl pomoc wiec zabralem sie za to z kumplami i zakonczylo sie to niezaciekawie :/ Przestawil sie rozrzad. Kolo pasowe walu jest tam tak mocno dokrecone ze przy probie odkrecenia przeskoczyl pasek o jeden zabek :/ Teraz bedzie trzeba ustiwiac wszystko od nowa :/ Mam nadzieje ze tylko ustawic?? Jaki tam w tym kole jest gwint?? Chodzi mi o srube przedstawiona na zdjeciu?

: 21 kwie 2007, 21:40
autor: ARIEL
normalny lewo odkręcasz a wprawo zakręcasz naj lepiej użyć klucza oczkowego i młotka i i systemem udaru odkręcać ja już mnustwo aut tom technikom odkręciłem
:cool:

: 21 kwie 2007, 22:50
autor: Jamszoł
chyba , że masz dostęp do kompresora i klucza pneumatycznego to lepiej użyć pneumatyka.

: 21 kwie 2007, 23:16
autor: SlaVkoEg
...a to że przeskoczył pasek o jeden ząbek to cos bardzo zlego?? Przemyslalem to i doszedlem do wniosku ze zle zrobilem. Nie doczytalem na stronie ktoa wczesniej mi podaliscie o wymianie rozrządu jak odkrecic ta srube i zblokowalem walki rozrządu i wtedy probowalem odkecic ta srube od walu. Coz.... czlowiek uczy sie na bledach :/ Mysle ze na wale korbowym rozrzad nie przestawil sie tylko na walkach przeskoczyl czyli jakby dalo sie cofnac o ten jeden zabek to moze bylo by dobrze. Przeszloby cos takiego?

: 21 kwie 2007, 23:28
autor: Jamszoł
Ja proponuję , żebyś ustawił rozrząd od podstaw.
Ale możesz spróbować tak jak muwisz - z tym , że po założeniu paska przekręć dwa razy dookoła wałem i dokedź do znaków i sprawdź czy się zeszły - jeśli tak to masz ustawione prawidłowo - jeśli nie to będziesz musiał ustawiać tak jak pisałem wcześniej - od podstaw.
Najważniejsze żebyś się nie spieszył i przemyślał każdy ruch.
Dasz radę .