Strona 2 z 3

Halogeny - cd...x 20:D

: 28 lis 2006, 13:56
autor: Vito
Wiesiu male pytanko... Czy jesli mam kabelki od przekaznika do wlacznika (na kostce). To powinienem miec na kostce (miedzy kablami) od przekaznika do wlacznika napiecie 12 V tak? Jesli dobrze rozumuje...:> Sek w tym ze mam narazie 0,13 V...
Pozdrawiam

: 28 lis 2006, 14:15
autor: Yagr
niestety wniosek jeden że światełka masz dołożone więc WieSiu prędzej pomoże, ale spróbuj zmierzyć to napięcie (0,13V) z włączonymi światłami mijania czy pozycyjnymi i włączoną stacyjką.

: 28 lis 2006, 19:21
autor: WieSiu
na kostce miedzy wlacznikiem a przekaznikiem powinienes miec 12 V wtedy gdy wlaczysz halogeny, no chyba ze jakims cudem u Ciebie ten przekaznik jest sterowany masa,w co szczerze watpie :)

Halogeny - ciag dalszy ciagow dalszych heh:D

: 28 lis 2006, 20:39
autor: Vito
Yagr - bardzo mozliwe ze tak jest (sa dolozone). A co do wczesniejszego postu to sprawdzalem to napiecie wlasnie na wlaczonej stacyjce i na wlaczonych swiatlach mijania. (wtedy daje 0.13V). Przy wylaczonych swiatlach jest 0.0 wiec chyba normal:)

WieSiu - sprawdze jak tylko bede mial chwilke czasu. Hmm tylko zastanawia mnie to napiecie bo napisales ze powinienem miec 12 V wtedy gdy wlacze halogeny... ale mysle ze i tak powinno byc napiecie na kostce do wlacznika - prawda? Czy sie myle? Pytam o to dlatego ze sprawdzalem z ciekawosci napiecie na wlaczniku ogrzewania tylnej szyby i na wlaczniku tylnego swiatla przeciwmgielnego.
DZIEKUJE wam bardzo za pomoc. Napisze jaki rezultat pomiarow jak tylko mi sie uda je zrobic (gdzie ten czas, jak go potrzeba...).
Pozdrawiam

: 28 lis 2006, 20:55
autor: cidzej
wiecie co przejżałęm ten post i widze, ze troszke (moim zdaniem) zmarnowaliscie czasu na odgadywanie tego co ktos kiedys zrobil a zupelnie niepotrzebnie. jeżeli to samoróba to może się okaże, że dużo łatwiej to będzie uruchomić po swojemu od początku zamiast poprawiać coś po kimś.

proponuje tak:

1. masy obydwu halogenów podpiąć do masy auta
2. przewody prądowe z jednego halogena pociągnąć do drugiego
3. wspólny kabel zasilający halogeny podciągnąć do 1 wyprowadzenia NO przekażnika
4. drugie wyprowadzenie NO przekaźnika podpiąć pod + akumulatora

teraz masz w przekaźniku dwa styki do na które podajesz napięcie wysterowania /przełączenia przekaźnika

5. do jednej nogi wysterowania podajesz mase auta (np. - od aku)
6. do drugiej nogi wysterowania podpinasz 1 noge włącznika halogenów
7. do drugiej nogi przełącznika podajemy zasilanie od świateł mijania - bierzemy je:

albo ze skrzynki bezpiecznikowej
albo od przełącznika zespolonego
albo z której kolwiek kostki przy reflektorze

i finito :)

tak podpięte halogeny będzie można załączyć tylko i wyłącznie przy włączonych światłach mijania, czyli zgodnie z przepisami.

kabelkologie masz już w aucie położoną więc tylko lutownica w dłoń i jazda

powodzenia :)

ps. dla bezpieczeństwa instalacji, podczas wykonwyania punktu 4 tej instrukcji uwzględnij na kablu również oprawkę z bezpiecznikiem 25A.

: 28 lis 2006, 21:18
autor: Yagr
można i tak, tylko że na początku nie wiedzieliśmy jeszcze czy to oryginały czy samoróbka więc trzeba się było rozeznać.

: 28 lis 2006, 21:25
autor: MARKKO
Vito pisze:Z tego co wiem to sa to oryginalne halogeny FORD'a.
było to napisane w pierwszym poscie czyli było wiadomo

: 28 lis 2006, 23:22
autor: Yagr
MARKKO, ja też mogę kupić "oryginalne halogeny forda" i zamontować sobie np. na skrętkę bezpośrednio z aku :mrgreen: przeczytaj dalej to się wyjaśniło że nie za bardzo one były w wyposażeniu od nowości/pzdr

: 28 lis 2006, 23:31
autor: MARKKO
Yagr pisze:ja też mogę kupić "oryginalne halogeny forda"
w MKV i MKVI były także montowane halogeny okrągłe w zderzaku co nie znaczy że coś się mogło popierdolić.

Halogeny - ostatni post... (mam nadzije)

: 29 lis 2006, 20:21
autor: Vito
Witam!
Na poczatku chce podziekoawc wszystkim za pomoc! !!! DZIEKI WIELKIE !!!

Podsumowanie postu:
Halogeny o ktorych mowa, wydaja sie oryginalne FORD'a, ale raczej ktos prywatnie je montowal. Wnioskuje po tym iz w skrzynce bezpiecznikowej nie ma bezpiecznika nr 11, a takze przekaznik obslugujacy halogeny znajduje sie przy akumlatorze, a nie na skrzynce bezpiecznikow.
Instalacja elektryczna (czytaj kable) sa w 100% sprawne.
Problemem jest PRZEKAZNIK (ktory dzis sprawdzalem z qmplem).... i to on niestety powoduje awarie. Po spieciu halogenow na krotko - zadzialaly. Wspomoglismy troszke przekaznik i zadzialal. Ale sam nie wydala:))

Musze zatam kupic taki przekaznik. Mam tylko pytanie, poniewaz moj przekaznik ma tylko 4 nozki, a w sklepie wszedzie gdzie narazie pytalem maja 5 nozkowe. Czy moge kupic taki 5 nozkowy przekaznik i go zastosowac ???
Pozdrawiam

: 29 lis 2006, 21:00
autor: Jamszoł
KURDE !!! Niemożliwe !!! nie ma 4 nużkowych przekażników do świateł ? choćby do Poldka i tysiąca innych autek ?
Idź no do innego sklepu.
Kup zwykły przekaźnik 4 nużkowy do świateł ( masa ; sterujący; wejście prądu ; wyjście prądu ) może być nawet od Malucha a jak podjedziesz na szrot to wyciągniesz z jakiegoś Malucha dwa połączone w całość razem z kostkami (podstawki) dołożone przez byłego właściciela bo Maluchy te starsze oryginalnie nie miały przekaźników ani na mijania ani na drogowe.Na 100 przerobionych śmigadełek 99 ma te przekaźniki zaraz obok puszki bezpiecznikowej z lewej strony bagażnika przy podszybiu.
Tylko nie mów , że nie bo JAK NIE JAK TAK !!!

: 29 lis 2006, 21:18
autor: Yagr
5 nóżkowy też możesz zastosować, chociaż jamszoł dobrze pisze. w tym 5 nóżkowym po prostu musisz zmierzyć która nóżka jest która. powinno być tak: masa, sterujący, wejście, wyjście1, wyjście2. wyjście 1 podaje prąd po zadaniu napięcia na sterującym, wyjście 2 odcina prąd po zadaniu napięcia na sterującym. no chyba że się mylę to mnie proszę poprawić

: 29 lis 2006, 21:43
autor: cidzej
Yagr, z grubsza to o to chodzi, czyli wejścia NC NO (NC - Normalnie zamknięte / zwarte) (NO - Normalnie owtwarte/rozwarte). Jako stan Normalny rozumiany jest stan w momencie gdy na przekażnik nie jest podawane napięcie sterujące (czyli prosto po wyjęciu z pudełka). Po podaniu napięcia sterującego wejście NC się otwiera, a wejście NO się zwiera.

Halogeny - KONIEC TEMATU!

: 01 gru 2006, 21:42
autor: Vito
Witam Forumowicze!

To juz ostatni moj post w tym temacie:) Zamieszczam wiec podsumowanie. Dzis spedzilem jakies 3 godziny i wreszcie halogeny dzialaja. Problem jednak nie tkwil w przekazniku (jak pisalem wczesniej). Dzisiaj kompleksowo posprawdzalismy (z qmplem) cala instalacje od halogenow i jak sie okazalo, ktos kto sobie robil ta instalcje (bo oryginalna to ona nie jest na 100%), to podpial kabelek od przekaznika pod swiatla DLUGIE (a nie pod mijania)..... - co za pomysl? Druga sprawa to uciety kabelek (o ktorym pisalem na poczatku). Dopiero po podlaczeniu tego kabelka do MASY, zaczely swiecic halogeny :)

Posumowujac:
1) kable sprawne - sprawdzone, wymienione styki (te male wtyczki)
2) przekaznik - stary byl w porzadku
3) uciety kabel (ktory wychodzi od zaroweczki we wlaczniku rowniez...)

To chyba tyle. Pozdrawiam

: 02 gru 2006, 00:14
autor: Yagr
no to fajnie że ci chodzą :grin: a swoją drogą ile się człowiek musi namordować nim dojdzie do łądu z takimi samoróbkami, pół biedy gdy swoje poprawia ale po kimś... :mrgreen: myślę że ten temacik można zamknąć, nie?