Strona 2 z 3

: 30 paź 2006, 16:27
autor: ARIEL
wcalenie to nie takie trudne można samemu wymienić

: 30 paź 2006, 16:50
autor: cidzej
Ariel, moze nie trudne ale i tak sie poddaje !!! nie mam w domu odpowiednich narzędzi, a na dzialkę nie dam rady dojechac. :( wyprobuje Twoją metodę na drugim łożysku jak wytrzyma do wiosny (rozpoczęcia sezonu na działce). Bardzo dziekuje Ci za okazana pomoc :)

Markko co proponujesz ??

: 30 paź 2006, 17:26
autor: MARKKO
cidzej pisze:Markko co proponujesz ??
u mnie jest warsztat i jak byłem dzis to duzego ruchu nie mieli

: 30 paź 2006, 17:46
autor: cidzej
problem w tym, że koło mi już strasznie lata, hamowania prawie nie ma i wyje jak tramwaj na zakręcie. Troszkę obawiam się jazdy na Włochy, szczególnie, że prace kończe po 16-tej i to by była jazda w godzinach szczytu (no i nie wiem czy o tej porze jeszcze warsztat otwarty :P )

dzięki Markko za pomoc. chyba bede musiał z bólem serca pożegnać się z samochodem ... :(

: 30 paź 2006, 17:48
autor: ARIEL
cidzej, a czego ci brakuje żeby samemu uskutecznić esiego?

: 30 paź 2006, 18:04
autor: MARKKO
warsztat do 17 ale sama wymiana trwa koło 2 godzin

: 30 paź 2006, 19:49
autor: Jamszoł
Potrzebny młotek - może być 250 gram i wystarczy kawałek twardego pręta o średnicy od 8 do 14 mm i dłógości 10 - 15 cm. To wszystko.
Dłużej trwa zdemontowanie piasty niż wymiana łożysk.
Sama wymiana nawet przy ciężarowych - nie trwa dłóżej jak 5 min.

: 31 paź 2006, 08:03
autor: cidzej
przede wszystkim problematyczny jest fakt, ze musialbym to robic na ulicy.
kolejna sprawa to ciężki młotek.
ostatnia sprawa to obawa, że coś spieprze i zgubie koło po drodze potem

: 03 lis 2006, 09:04
autor: cidzej
mam jeszcze takie pytanie do was :

do 10.91 był stosowany jeden typ łożyska
od 11.91 był stosowany inny typ łożyska ...

jak dojść jaki typ łożyska mam, jeśli nie mogę rozebrać auta żeby sprawdzić, a musze kupić przed oddaniem do warsztatu auta ?

: 03 lis 2006, 09:50
autor: Yagr
cidzej pisze:jak dojść jaki typ łożyska mam
po pierwsze sprawdź sobie datę produkcji swojego fordzika i najlepiej zrób to na podstawie nr VIN bo w dowodzie rejestracyjnym ta data niekoniecznie się pokrywa- np. samochód wyprodukowano w sierpniu 1991 a sprzedanow grudniu. po drugie wejdź na strone jakiegoś producenta łożysk i zobacz sobie w jego katalogu łożysko do twojej bryki. no i możesz też poprosić żeby ci w jakimś sklepie motoryzacyjnym sprawdzili...

: 03 lis 2006, 14:17
autor: ARIEL
z tymi sklepami to różnie mi też sprawdzali i dupa musiałem jechać wymienić ;)

: 03 lis 2006, 19:38
autor: Yagr
dlatego najpierw Vinford, a potem katalog. chociaż z rocznikami granicznymi i tak mogą być problemy...

: 05 lis 2006, 21:27
autor: cidzej
z "dekodera vinu" wyszło, ze mam maj 1991 wiec ten starszy i (niestety :( ) droższy typ :(((

przy okazji dowiedzialem sie wielu malo interesujacych rzeczy jak np. zakład produkcji Ford Espana, i że jest to 5-drzwiowy hatchback .... tyle to i bez VINu można stwierdzić :P

: 05 lis 2006, 21:35
autor: ARIEL
cidzej pisze:z "dekodera vinu" wyszło, ze mam maj 1991 wiec ten starszy i (niestety ) droższy typ ((
więc te podwujne tak jak ja mam ok50zeta na allegro :lol:

: 11 lis 2006, 14:38
autor: cidzej
no i mi sprzedali zle lozysko i sie wkurwilem ...

umowilem sie z chlopakami na dzisiaj, ze mi auto zrobia a tu mi zle lozysko sprzedali :/

tak to jest ci sprzedawcy i te ich katalogi ....