obroty silnika w Escort 1,4 benzyna GHIA mono..

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

komp wymieniony, kody dalej te same, ale jestem na tropie :P

błąd czujnika temp - zmierzyłem oporność czujnika temp powietrza, porównałem z książkąi wychodzi na to, że podaje do kompa ~50stC - po nocy :P mam już nowy, który wskazuje prawidłową temp więc może w końcu coś to da

błąd MAP za niski poziom - wymieniłem na 3-ciego MAPa i dalej chu....jnia.

błąd elektrozaworu oczyszczania pojemnika - tu niemal na 99% jestem pewien, że uszkodzone są przewody czujni <> komputer - nie ma na nich przejścia, w sobote będę je wymieniał i zobaczymy co to da.

postaram się również "przedzwonić" kable od MAPa, bo może też nie ma na nich przejścia.

jak pewnie zauważyłeś w innym dziale dysponuje teraz drugim kompletnym wtryskiem i mam niemal wszystkie graty "zdublowane" :)

w ten weekend będę miał w końcu trochę czasu żeby przeprowadzić pełny remontik :P

plan awaryjny uwzględnia jeszcze:

- podmianę wtrysku wraz z regulatorem ciśnienia paliwa

- wymienę wszystkich wężyków podciśnieniowych

- "przedzwonienie" kabli od sondy

- w ostateczności będę nowe kable do kompa ciągnął

z zapasowych "gratów" mam jeszcze

- kompa

- pompe paliwa

- wtryskiwacz

Mój ojciec tylko kręci głową i mówi, że niedługo serwis escorta powinienem otworzyć, a ja się uparłem, że tą łajzę doprowadzę do porządku i już !!

Elvis80 a ty sie poddales ??

Pozdrawiam
paradox

Post autor: paradox »

elvis...he he..sory mistrzu ale nie jestem oblatany w temacie testów dioda...to odpuszczzam...

mało tego..własnie wróciłem z "wycieczki"...i jest ciekawie...moc silnika jest rewelacyjna...co mnie zdziwiło....bo na 2500 obrotach na 5 biegu 110km/h...
ale jak wrzuciłem na loozz......no to zatrzymał sie na 1800-1900....i w miare zwalniania...malały...dramat...

ale auto jest genialne..

może masy gdzies niema...........
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

paradox, jedna uwaga co do przebiegu- jeśli nie kupowałeś auta z pewnego źródła to nie wierz we wskazania licznika. lepiej oceń na podstawie zużycia np. siedzenia kierowcy, kierownicy, gum na pedałach, tarcz hamulcowych itp. bezpiecznie jest założyć roczny przebieg ok. 15 000km/rok (w warunkach polskich). a metoda na diodę jest banalna i dobrze opisana na forum ;)
cidzej, a próbowałeś nieśmiertelnej metody na fordy tzn przelutowania tablicy bezpieczników? :razz:

cidzej, właśnie sobie przypomniałem że już to robiłeś, może jeszcze raz? to taka fajna zabawa :razz: /pzdr
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

paradox, jeszcze jedna sprawa, moze jednak zajmij sie tym krokowcem? on ma takiego samego krokowca jak moj 1.3 mial (pisalem jak go rozebrac i poczyscic),wiec pierwsze co to bym wlasnie od tego zaczal. Objawy masz bardzo podobne jak ja mialem w 1.3,wiec moze warto sie tym krokowcem zajac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr pisze:cidzej, a próbowałeś nieśmiertelnej metody na fordy tzn przelutowania tablicy bezpieczników? :razz:

cidzej, właśnie sobie przypomniałem że już to robiłeś, może jeszcze raz? to taka fajna zabawa :razz: /pzdr
Yagr, nie obraź się ale chyba nie znasz schematu instalacji elektrycznej tego samochodu :P

polecam ci obejrzeć schemat tego silnika. zresztą skrzynki bezpiecznikowe też mam dwie :P i na obu to samo :P


a co do tematu przebiegu to wy macie jakieś inne liczniki niż ja czy co ?? u mnie jest licznik do 99 999, 9 km a potem się przekręca więc na jakiej postawie sąsdzicie, że wasze auta mają ~100 km ??? Mój ma na liczniku 25 500 km więc teoretycznie też mógłbym założyć, że ma tylko 125 000 km, a w rzeczywistości może mieć 525 000 km :P


swoją drogą takie liczniki to jest idealna sprawa dla handlarzy, mogą klientowi wcisnąć, że 15-letni samochód ma 125 000 km :P

wracając do tematu:

1. odepnij krokowca i zobacz czy i jaka jest różnica

2. jak już się rozpędzisz i wrzucisz na luz to zapamiętaj obroty, przegazuj samochód i zobacz czy ustawi się spowrotem na te same obroty

3. sprawdź stan wężyków od podciśnienia. niewykluczone, że któryś mógł spaść lub się ukruszył albo zagiął itd ...
Ostatnio zmieniony 18 paź 2006, 08:59 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej pisze:Yagr, nie obraź się ale chyba nie znasz schematu instalacji elektrycznej tego samochodu
nie ma obrazy, to był przecież żart :-| , a co do schematu to znam ten z mojego a poza systemem wtrysku to chyba to samo ;)
liczniki mamy takie same i chodziło mi raczej o tą "wiarę" Paradoxa że na początku powinna być "1" a nie np "5"/pzdr
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Elvis80

Post autor: Elvis80 »

Paradox, zrób sobie test kompa, a wykonanie wysoce wyspecjalizowanego sprzętu w postaci diody i oporniczka 200 - 500 Ohm, oraz hi-tech zworki ewentualnie zleć jakiemuś dobremu elektronikowi ;) (ewentualnie młodszej siostrze)

Oczywiście nie naigrywam się, tak tylko jaja robię;)

Ja szukałem problemów tam gdzie ich nie było. Komp pokazywał wszystko ok a ja cuda wyczyniałem. Okazało się że to wina pompy paliwa albo coś koło tego, po prostu że nie dopompowuje przy odpalaniu ( za krótkie "buuuuuu" przy przekręcaniu kluczyka ).

Szarpanie przy puszczaniu gazu, (ale to muszę sprawdzić jeszcze) może to być wina niezrobionego ręcznego.... Dałem zrobić ręczny i jeszcze tą teorię sprawdzę.
Po prostu serwo hamulca połączone jest z kolektorem dolotowym, w którym, po puszczeniu gazu robi się podciśnienie, a wtedy serwo powoduje wspomaganie hamulca. A jak masz walnięty hamulec to może być problem. Poza tym miło jest mieć ręczny !!!! Hehe.
Aha, walniety ręczny, jak to opowiada mój mechanik, może nawet odciąć koło w skrajnych przypadkach;) Ale nie wnikam teraz bo to nie miejsce na to.


Pozdrawiam!!
paradox

Post autor: paradox »

ok....
auto kupiłem od Niemca...trzymany w warunkach optymalnych...sprzedawała go kobieta(wczesniej jezdził nim jej mąż)....jezdzila nim do pracy odległej o 4 km....pod górke...po drodze lepszej niż nasza krajowa....a potem jak kupiła nowe auto jezdziła nim z psem na spacer....auto zadbane..kierownica niewytarta...siedzenia również...pedała ok...(wymieniłem na metalowe nakładki :p)
auto sprzedali bo ktoś sie włamał i wybił tylną boczną szybe..cena auta była kosmiczna...w przeliczeniu na polskie jakies 50zł.....(rower na szrocie drożej kupłem)


test kompa robiony...pod kompem był dwa razy( każde podpięcie 50zł)....tarcze ok...reczny ok...


skupie sie na przewodach..-przelookam wszystkie jakie znajde i zobacze czy któryś nie ma za duzej swobody i czy całe są...


cidzej...w week uskutecznie to co radzisz...odepne krokowy i zobacze co bedzie wyczyniał....


ogólnie to wielkie dzieki za pomoc... ;)


i jeszcze jedna rzecz zaobserwowałem....jak jest zimno na zewnątrz....to lepiej jedzie ..niż jak jest ciepło...ogólnie to strasznie pokręcony ten escort...ale z żoną bardzo nam sie podoba...

jeszcze konserwacje musze mu zrobić...bo od nowości nie był konserwowany....(koleś w warsztacie aż sie zachłysnął....jak zobaczył że nie ma konserwacji....


peace
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

paradox pisze:ale z żoną bardzo nam sie podoba...
nam też się pewnie spodoba jak zapodasz zdjęcia :lol:
bo te nasze fordziki to b. sympatyczne autka lecz niestety wymagają odrobiny uwagi- jak z pieskiem: od czsu do czasu na spacerek, pogłaskać, podrapać za uchem, wyszczotkować a napewno się odwdzięczy :mrgreen: (no i karmić!!!)

zrób sobie konserwacje ze szczególną uwagą tylnich nadkoli, wlewu paliwa i progów
a co do tych obrotów to cidzej i wiesiu najprawdopodobniej mają racje/pzdr
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Elvis80 pisze:Szarpanie przy puszczaniu gazu, (ale to muszę sprawdzić jeszcze) może to być wina niezrobionego ręcznego.... Dałem zrobić ręczny i jeszcze tą teorię sprawdzę.
Po prostu serwo hamulca połączone jest z kolektorem dolotowym, w którym, po puszczeniu gazu robi się podciśnienie, a wtedy serwo powoduje wspomaganie hamulca. A jak masz walnięty hamulec to może być problem. Poza tym miło jest mieć ręczny !!!! Hehe.
ale reczny jest niezalezny od wspomagania hamulca,bo reczny dziala na lince :) wiec malo realny ten zwiazek :) mi tez by sie przydal reczny,bo mam tylko na jedno kolo ;)

co do konserwacji polecam zwrocic uwage na podluznice przy tlumiku koncowym (tam duzo nawalic jakiegos smaru) i na miejsca pod uszczelkami :) (mozna sie czasem zdziwic co tam rdza zdarzyla porobic )
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
paradox

Post autor: paradox »

ok...
znalazłem przyczyne zawysokich obrotów...
spadł przewodzik od czujnika temperatrury zasysanego powietrza....czy jakoś tak...taki cieniutki czerwony plastykowy.....
po podpięciu...przejchałem jakies 3 km ..(nie było sie gdzie rozpędzić)..ale przy 80km/h wrzuciłem na loozz...i obrpoty spadły do 1000....pierwszy raz odkąd go mam....

miło sie zrobiło....

dzis jeszcze przyatakuje odległość 50 km...bo mam wyjazd i zobacze co bedzie
pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc okazaną...


peace;)
JEST RADOŚĆ!!!!!!
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jeżeli mówisz o takiej cienkiej czerwonej rurca idącej od takiego czegoś okrągłego na obudowie filtra powietrza do kolektora dolotowego to to nie jest czujnik temperatury powietrza !!!

to jest wężyk podciśnieniowy, który powoduje pobieranie ciepłego powietrza z okolic kolektora wylotowego aby silnik szybicej się zagrzał przy niskich temperaturach.

brak tego wężyka nie powinien mieć aż takiego wpływu na te obroty bo ja go często zapominam podpiąć po rozmontowaniu filtra i tak mi obroty nie "pływają" jak u Ciebie, tzn są podwyższone ale przy każdej prędkości takie same.

a 1000RPM na jałowym to dalej za dużo na luzie. szukaj dalej :) z tego co pamiętam powinien mieć 800 +-50 RPM.
paradox

Post autor: paradox »

no to ja już nic nie rozumiem....odepne ten wężyk......są wysokie....podepne....niskie..(niższe..)..ale 800 to ja w życiu nie widziałem w tym aucie....poddaje sie kurcze.....


kto zna dobrego mechanika...od fordów.....w swiętokrzyskiem?


peace
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

paradox, sprubój przedmuchać wężyki podciśćnień
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ach sprawdz jakie masz ciśnienie na reduktorze w wtrysku powinno mieć 1mph
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
ODPOWIEDZ