Strona 2 z 2

: 30 wrz 2013, 21:10
autor: bodzio82
odnowie temat dzis po podpieciu forscan-a zauwazylem ze w kolektorze ssacym ciagle cisnienie atmosferyczne zero zmian, auto z rana szarpie duzo pali benzyny no i nie przyspiesza do 3.5 tys potem jest lepiej ,na moje oko to sie zalewa paliwem ten silnik

Ogólnie to chcialem sie upewnic czy wymiana tego czujnika zmieni cos ,bo wczesniej jak sie podpinalem cisnienie sie zmienialo pod wplywem obciazenia wolne oborty 30 kPa i po dodaniu gazu plynnie roslo do atmosferycznego ,teraz jest inaczej stoi na atmosferycznym zero reakcji wiec mysle ze to map sensor padł ,na kompie nie wyrzuca bledu wiec sie zastanawiam co jest nie tak jutro odepne tego mapa i zoabacze jak bedzie jechal

wogole to z checia kupie taki czujnik jak ktos ma do rkc sprawny

dolaczam screen z odczytu
Obrazek

: 30 wrz 2013, 21:13
autor: Yagr
bodzio82, a ten silnik czasem nie jeździ na MAF'ie? Jest tam w ogóle MAP Sensor? Bo jak go nie ma to ci program nic nie pokarze - a nawet jak masz tam MAP sensor to program może go nie widzieć - zawsze możesz się wpiąć multimetrem i obczaić parametry elektryczne tego czuja ;)

: 30 wrz 2013, 21:19
autor: bodzio82
no wlasnie ja tez nie mam pewnosci co do tego map sensora obczailem niby jest takie ustrojstwo wychodza z tego dwa podcisnienia ale dokladnie to nie wiem czy to jest map sensor czy cos innego na mapa to nie wyglada ale po odpieciu kostki wyrzucilo bląd na kompie ze to czujnik ktory mierzy cisnienie w kolektorze ale dziwnie to wyglada :roll:

zaraz zrobie foto i wrzuce tutaj to moze dojdziemy co do czego ,ale z drugiej strony jesli nie ma mapa to co mierzy te podcisnienie MAF?chyba raczej nie

: 30 wrz 2013, 21:23
autor: Yagr
bodzio82, są dwie metody obliczania dawki koniecznego paliwa - albo wg ciśnienia powietrza w kolektorze (MAP) albo wg. ilości powietrza wpadającego do kolektora (MAF) - rzadko sa oba wykorzystywane (choć pewnie w nowszych silnikach jest jeszcze parę innych :lol: )

: 30 wrz 2013, 21:36
autor: bodzio82
Obrazek

Obrazek

chodzi mi o to badziewie z tymi przewodami na podcisnienie

na MAP to nie wyglada ale po odpieciu kostki wywala bląd czujnika cisnienia w kolektorze

: 30 wrz 2013, 21:42
autor: Yagr
bodzio82, a to czasem nie jest jakiś element recyrkulatora spalin? Albo układu pochłaniania par paliwa?

: 30 wrz 2013, 21:46
autor: bodzio82
sam juz nie wiem tak myslalem tez ze to zwiazane z egr ale od egr -a mam obok caly sterownik z niego wychodza gumowe przewody do kolektora oczywiscie zaslepione to wszystko lacznie z egr wynik blad w postaci nadmiernego przeplywu spalin ale co to ma za znaczenie jak silnik jezdzi duzo lepiej



Wyjdzie na to ze komp padł i stad te wartosci trza pewnie kompa szukac albo jezdzic az sie zrobi dziura w tloku przy takim podlewaniu :roll: , jeszcze pomyslalem ze nie ma odczytu bo nie ma Map sensora ale to by pokazalo parametr niedostepny forscan to madry programik nie ma lipy

Chyba trza temat olac

a jeszcze jak podepne sie pod staga to map sensor pso1 pokazuje 0.30 na biegu jalowym i ladnie rosnie pryz wiekszym obciazeniu czyli silnik jeszcze zyje ma sie dobrze :mrgreen: wychodzi na to ze nie ma map sensora od benzyny i nie ma co drazyc tematu

: 30 wrz 2013, 22:04
autor: cidzej
to co na zdjeciu to elektrozawor pochlaniacza par paliwa. zetec nie ma MAP tylko MAF wiec nie ma co patrzec na wskazania komputera

: 30 wrz 2013, 23:00
autor: Jamszoł
bodzio82 pisze:to co na zdjeciu to elektrozawor pochlaniacza par paliwa
U mnie jest zaraz za lampą prawą a od niego wężyk(tekalan) idzie przy grodzi i dalej do kolektora ssącego
Pewnie u tego Esa też tak jest i nie jest to ten zawór o którym tu piszecie

: 30 wrz 2013, 23:04
autor: bodzio82
Jamszoł, dobrze mówisz i pozwole sobie zamiescic cytat kolegi z innego forum


"Panowie. MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor, jak sama nazwa wskazuje, mierzy ciśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym. Nie ma nic wspólnego z systemem EGR. I nie występuje ani w MkI, ani w MkII

To, co opisujecie, to czujnik różnicy ciśnień, tzw. czujnik DPF (Differential Pressure Feedback) - za zadanie ma mierzyć spadek ciśnienia na zwężce w rurce idącej z wydechu do dolotu. Jest spadek = jest przepływ PCM steruje zaworem EGR poprzez podawanie na niego podciśnienia (za pośrednictwem zaworu EVR) i jednocześnie kontroluje przepływ spalin - jeśli przepływu nie ma gdy być powinien albo gdy jest jak nie powinno go być (albo ogólnie wartość przepływu nie jest odpowiednia), mamy błąd.

Sprawny system EGR to samo dobro Natomiast niesprawny (głównie chodzi o zablokowanie zaworu w pozycji otwartej) może dawać różne mniej lub bardziej ciekawe efekty..."


wlasnie to jest zawór EVR jak odpialem wtyczke to co na fotce widac wywalilo blad zaworu EVR

Zawór pochlaniacza par paliwa tez moge monitorowac jutro dogrzebie sie do tego i zobacze jaki bald jak odlacze zasilanie z niego i czy to bedzie to


w sumie to dalej nie wiem co je co i do czego to :mrgreen:

: 01 paź 2013, 07:45
autor: WieSiu
A wywal tem egr całkiem,zaslep i zapomnij. Może on Ci coś miesza