TD ciężko pali!!??

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ZE ŚWIECAMI JEST OK.
POMPKA JEST TWARDA TO TEŻ OK CZYLI MIĘDZY ZBIORNIKIEM A POMPKˇ JEST DOBRZE - TRZEBA SZUKAĆ DALEJ. PRZYJŻYJ SIĘ POMPIE WTRYSKOWEJ NA NIEJ POWINIEN BYĆ ZAWOREK PRZELEWOWY - ON UTRZYMUJE CIŚNIENIE W POMPIE.
jAK BĘDZIESZ POMPOWAŁ RĘCZNˇ POMPKˇ TO PRZY POMPIE POWINIENEŚ SŁYSZEĆ LEKKIE TRYT TRYT NO LEKKI SZUM.
GDY NIE MA CIŚNIENIA NA POMPIE TO SILNIK ŻLE ODPALA - TRZEBA TROCHĘ CZASU PRZY KRĘCENIU ROZRUSZNIKIEM , ŻEBY POMPKA NABIŁA CIŚNIENIA
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

NO FO TKI JUZ SA ALE NIESTETY NIE MOGE ICH WRZUCIC :evil: WIESIU HELP ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

na maila prosze to je tu zamieszcze. rmarkiewicz@tlen.pl
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Sylwek_19

Post autor: Sylwek_19 »

ok bede wdzeczny za foteczki;) a za układ paliwowy wezme sie juz nie bawem w szukaniu lewego powietrza;) narazie mam jeszcze co robic przy graciku;) mam pytanie również jak wam sie wkreca escort 1.8 TD tz jak przyspiesza powyzej jakich obrotów? u mnie tak przy 2.500 obrotów pieknie do przodu cisnie, tz pzred rozebraniem silnika a teraz docieram go spokojnie to nie smigam zbyt szybko;) pozdro i czekam na pomocne informacje;)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

TAK jak piszesz od 2500obr/min jdzie jak rakieta ;) i tak do 4.500 ;) ale ja zawsaze cisne go tylki do 3.000 ;) no chyba ze sytuacja tego wymaga to cisne do oporu 5.000 ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Kasia i Yanek, nie dostalem fotek do zamieszczenia:(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Sylwek_19

Post autor: Sylwek_19 »

Kasia i Yanek, hej kiedy podrzucisz mi fotki tego układu paliwowego?? pozdro
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

fotki od Yanka :D

OT: nie mam pojecia dlaczaczego Tobie Yanek nie ida te fotki, moze masz miejsce na serwerze dla swojego konta zapelnione juz??? Zobacz jaki komunikat przy dodawaniu fotek Ci sie pojawia.
Załączniki
PICT0018.JPG
PICT0017.JPG
PICT0016.JPG
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Piotrek

Post autor: Piotrek »

Mam escorta 1.8 TD i skubany słabo zapala jak jest zimny jak już się uda to troche klekocze ale potem jest OK. najgorzej jest jak sie go zadusi zaraz po zapaleniu wtedy trzeba krecić kilka minut żeby zapalił mechanik wymienił końcowki wtryskiwaczy ustawił zapłon ale za wiele to nie dało założyłem jeszcze zawór zwrotny na przewodzie paliwowym i już mi brakło pomysłów POMóŻCIE :-|
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

co ze świcami żarowymi ? - grzeją wszystkie ? i czy grzeją końcóweczki czy na środku ?- mają grzać końcóweczki.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Piotrek

Post autor: Piotrek »

sprawdzałem prostownikiem i grzeją wszystkie ale nie zwracałem uwagi czy końcówki czy środek
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ważne żeby grzały końcówki no i jeszcze jest do tego przekaźnik który daje prąd na świece przez określony czas.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bronx

Post autor: bronx »

Witam kolegow
niestety zas sprowadza mnie problem :(
Dotyczy on zapalania zimnego silnika
Objawy pozytywne : zadymienie na czarno przy odpalaniu, przyspieszenie zero dymienia.
A teraz problem: silniczek nie chce zaplaic jak postoi w nocy na zewnatrz garazu.
Wlasnie mierzylem napiecei na swiecach jest 10.6V przez 11-13sec.
I POPMPA RECZNA PALIWA jest MIEKKA ....
Rozumiem ze przyczyna bedzie zapowietrzony uklad paliwa? ( ciegnie lewe powietrze ?)

Zastanawiam sie co ze swiecami żarowymi, problem przy zapalaniu nie wystepujue ( nie wystepowal) podczas "dnia"

Jak juz uda sie odpalic ( co czasami wymaga krecenia i krecenia ) silnik faluje ok 10-15 sec i juz wszystko jest pieknie.

Jutro z rana chce kupic nowe swiece ( albo wstrzymac sie jeszcze? ), i ten zaworek zwrotny ( ten co koledzy pokazali na zdjeciach powyzej).

JEsli moj tok rozumowania jest zly prosze poprawcie mnie, a jesli dobry to gdzie i jak szukac zasysania powietrza ? ( nie bardzo wiem jak dziala pompa skad dokad ciegnie paliwo itp)

Bardzo dziekuje za wszelka pomoc i mam nadzieje ze nie mecza Was powtarzającymi sie problemami.

Pozdrawiam Bronx


dopisano:

Panie i Panowie
zastanawiam sie jeszcze nad czyms jednym , czy np, zakupic taki zaworek zwrotny :
lzaworek zwrotny paliwa i zamontowac go przed pompa paliwa?( oczywisie zakupie i wymienie zawor zwrotny ten kolo pompy wtryskowej)
Rozumiem to tak : jak bedzie problem z filtrem paliwa(pompa reczna) to ten zawor z allegro
spowoduje twardosc pompki.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zaworek zwrotny się przyda ale tylko przy pompie.
On ma za zadanie utrzymanie ciśnienia paliwa na pompie.
Powietrze może Ci wciągać między filtrem paliwa a pompką tam masz największe podciśnienie a zasysa powietrze przeważnie wtedy gdy filtr paliwa jest zasyfiony lub coś podlezie w mieszalniku w zbiorniku paliwa i zatka wlot.
No chyba , że masz któreś połączenie luźne.
Świece ? - najlepiej gdybyś je powykręcał i posprawdzał - nie ma potrzeby wywalania kasy jeśli są dobre.
Po nocce Ci nie odpala bo ciśnienie zdąży zejść z układu paliwowego a w dzień nie zdąży.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bronx

Post autor: bronx »

jamszoł, trafiles w 95% :)
kupilen to cos ale nadal pompka reczna przy filterku robi sie luzna, juz nie to co przedtem
ale wydaje mi sie ze jeszcze trzeba nad tym popracowac. Profilaktycznie dokrecilem 1/2 obrotu srube sciagajaca filtr. A filterek jest nowka ma zaledwie 1200 km.
Ten orginalny zaworek zwrotny zachowywal sie jak rureczka :) czyli nic nie trzymal.
Ale btlo zabawy z dopasowaniem kupinowego zaworka zwrotnego do tych platikowych wezykow, no ale sie udalo. Zamieszczam zdjecie jak to wyglada niestety bardzo zlej jakosci , jutro pstrykne to aparatem.
A co do swiec, wykrecilem je o godz 19 i okazalo sie ze jedna nie grzeje ( podlaczane pod prostownik) i 3h jezdzilem po tescach i innych wymyslach jak BP, Lotos itp, ale niestety zwiec zarowych nikt nie posiada. Wiec jutro je wymienimu.
Pytanko czy przed zima wymienic wszystkie?

A teraz glupie pytanie bo lekko zdebailem. Jak zaplal sie ropa w dieslu?
Myslalem ze swiece maja dac cos jak "iskar" a potem to samoczynnie,
a swieca rozwalona a cylinder "pali" bo kolektor cieplu .....

p.s
oryginalny zaworek zwrotny forda to koszt 90zl , ja za swoj dalem 26,
Załączniki
zawor zwrotny.jpg
zawor zwrotny.jpg (50.84 KiB) Przejrzano 5986 razy
ODPOWIEDZ