Strona 2 z 2
: 05 wrz 2006, 20:24
autor: Jamszoł
Jak ja chodziłem do szkoły to Giertych na chleb mówił ptapta.

: 06 wrz 2006, 02:26
autor: Vieczur
Giertychowi to przydaly by sie hamulce mozgu... dlatego wracamy do tematu

: 07 wrz 2006, 19:54
autor: Jamszoł
Cidzej no i jak tam hamulce - sprawdzałeś ? robiłeś coś przy nich?
piotrekkk1985 do Ciebie to samo pytanie
: 07 wrz 2006, 23:11
autor: cidzej
jeszcze nie. zabiore sie za nie w weekend. narazie odkrylem, ze cos mi cieknie na wysokosci zbiornika paliwa ...
... i nie jest to paliwo

[choc jak to plyn hamulcowy to nie ma sie z czego cieszyc]
udalo mi sie tylko ustalic, ze ciecz ta nie ma zapachu
cos mi sie zdaje, ze to moze byc "plyn" do spryskiwacza tylnej szyby, no bo co innego ?
: 08 wrz 2006, 00:03
autor: Jamszoł
Płyn hamulcowy nie ma zapachu jeśli masz Dot 4 .
Płyn do spryskiwacza raczej ma zapach i musiałbyś mieć mokro pod kołem zapasowym..
Obok zbiornika masz korektor hamowania który jest połączony z tylną belką.Może ci tam cieknąć z samego korektora lub z rurki na połączeniu lub trójniku.Ewentualnie skorodowała rurka hamulcowa.
Sprawdź czy masz mokro w okolicach koła zapasowego.Do tego nie potrzeba włazić pod wóz.Sprawdź ewentualnie jak pachnie płyn w zbiorniczku spryskiwacza i porównaj.Płyn hamulcowy jest lekko tłustawy i szczypie jak ręka jest skaleczona a się lekko nim zabrudzisz.
: 08 wrz 2006, 17:45
autor: darcun4
jamszoł pisze:korektor hamowania
No własnie, ciągle o nim słyszę i czytam, a u siebie nic takiego nie znalazłem.Czy to możliwe? Czy ten korektor był montowany zawsze? Szukam za każdym razem kiedy mam okazję i ni ma

Aha dlaczego szukam? Bo na przód hamuje, że staje "dęba" a na tył dziadowsko.
: 08 wrz 2006, 18:21
autor: leszek
darcun4 pisze:Czy ten korektor był montowany zawsze? Szukam za każdym razem kiedy mam okazję i ni ma
pewnie nie zawsze bo u mnie też nie ma

: 08 wrz 2006, 20:04
autor: ARIEL
ja posiadam korektor a ten sam rocznik co
darcun4, może zalerzy od wersji

: 09 wrz 2006, 01:15
autor: Jamszoł
Z korektorem to się zgadza zależy od wersji.
Oto wycinek z serwisówki :
Korektor siły hamowania
Korektor siły hamowania hamulców tylnych działa w obu obwodach hydraulicznych. W wersjach:
- limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa oraz kombi nie wyposażonych w układ przeciwblokujący ABS działanie korektora siły hamowania jest zależne od opóźnienia hamowania pojazdu;
- limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa oraz kombi wyposażonych w układ przeciwblokujący ABS działanie korektora siły hamowania jest zależne od obciążenia osi tylnej;
- Escort Van działanie korektora siły hamowania jest zależne od obciążenia osi tylnej.
Czyli wynika z tego , że Eskorty z ABS -em i Van-y mają standartoey korektor połączony z tylną belką.
Dodam jeszcze , że w pozostałych też jest ale nie nad belką - z opisu wynika ( cytat - jest zależne od opóźnienia hamowania pojazdu ) czyli musi być jakby zgrubienie podobne do kawałka cylindra gdzieś pomiędzy osiami na przewodzie hamulcowym.W środku cylindra jest dość duża kólka i sprężyna.Popatrzcie uważnie wzdłóż rurki hamulcowej a powinniście znaleść..
Korektor ten działa na zasadzie bezwładności - hamujesz korektor zwiękrza siłę hamowania na tył.
: 11 wrz 2006, 12:18
autor: WieSiu
darcun4, z tylu w 1.3 tez prawie mi nie hamowaly hamulce (na przegladzie nie dalo sie zablokowac kol hamulcem noznym,za to recznym tak

). Wiec raczej bym sie o to u Ciebie nie martwil, zwlaszcza ze na przegladach nigdy nic nie powiedziano ze cos jest nie tak
: 13 lis 2006, 16:50
autor: michal
dot. grzania tarcz
1. wyczyścić tłoczki - płutno ok. 400
2. sprawdzić drożnośc przewodów giętkich - tam jest kryza fi 2
michal warszawa
: 13 lis 2006, 21:56
autor: cidzej
jeżeli to komuś pomoże to wine za problemy z hamulcami (zapadanie się pedału) ponosiła pompa hamulcowa. koszt pompy z wymiana i nowym plynem hamulcowym ~70 zł.