sciąga na lewą strone

Moderator: Moderatorzy

adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

emceha ja mam wymienione całe przednie zawiszenie tj, wahacze, komlpetne kolumny, cały układ kierowniczy nowy i dalej ściąga
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

adrianolkusz, zamień opony ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

właśnie oponki z lewej na prawą.
A ! sprawdź no jeśli masz zimówki czy masz opony z kierunkiem rotacji a jak masz to sprawdź czy fachowiec nie pomylił kierunku jazdy. Kierunku rotacji.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

i warto tez sprawdzić ciśnienie w oponkach :!: czy jest takie samo na lewej i prawej stronie ;)
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

lewe na prawą i na odwrót? A co to da? czyżby różnica w obwodzie jednego i drugiego koła?
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

"ja mam podobnie z tym sciaganiem w lewo przy ruszaniu (gwaltownym) .. dodam ze zauwazylem jeszcze iz prawe kolo jakby szybciej tracilo przyczepnosc... strasznie rwie zwir czy ziemie przy stosunkowo normalnym ruszaniu...."

powiem szczerze ze to prawe kolo szczegolnie daje sie we znaki teraz na sniegu, ciezko ruszyc bo od razu sie slizga ... :???:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wystarczy , że masz lekko blokujący chamulec - siaśniej spasowane co kolwiek przy półosi a koło będzie chodzić wolniej a cała moc pujdzie na drugie koło.
Jak byś podniusł cały przód do góry i załączył bieg - koła będą się obracać ( choć niekoniecznie oba) - wystarczy , że poprzez rękawiczki złapiesz za koło a ono przestanie się kręcić - zacznie się kręcić to drugie.
Musiał byś mieć popularną w nazwie blokadę mostów , żeby dwa koła napędzane były jesnakowo a tak nie jest - zawsze moc pujdzie na koło na które ma lżej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

no dobra ale nawet jak wrzuce na luz to ściąga delikatnie na lewo
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

no własnieśnie hamulec z luzem niema nic wspólnego, jedno koło ci lekko trzyma na cylinderku hamulcowym ;)
adrianolkusz pisze:no dobra ale nawet jak wrzuce na luz to ściąga delikatnie na lewo
jedz na geometrie kół :cool:
a dobrze jamszoł ci pisze na podniesionym przodzie na lewarku można sprawdzić które koło trzyma :o
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

jamszoł pisze:Wystarczy , że masz lekko blokujący chamulec - siaśniej spasowane co kolwiek przy półosi a koło będzie chodzić wolniej a cała moc pujdzie na drugie koło.
Jak byś podniusł cały przód do góry i załączył bieg - koła będą się obracać ( choć niekoniecznie oba) - wystarczy , że poprzez rękawiczki złapiesz za koło a ono przestanie się kręcić - zacznie się kręcić to drugie.
Musiał byś mieć popularną w nazwie blokadę mostów , żeby dwa koła napędzane były jesnakowo a tak nie jest - zawsze moc pujdzie na koło na które ma lżej
hmm...czyli mam sie nie przejmowac tym zbytnio? dodam jeszcze ze jadac kolo prawe wydaje dziwne stuki na nierownosciach, tak jakbym jechal bez powietrza... nie za glosne, gluche takie, nie wiem jak to opisac... ma to zwiazek jakis z tym sciaganiem?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Stuki mogą oznaczać tylko jedno - masz gdzieś luz.
Może to być łącznik stabilizatora - on się chyba najszybciej zużywa ; guma na samym stabilizatorze;gumy nad amorem;tuleje gumowo metalowe na wachaczu, itd.
PEXU pisze:hmm...czyli mam sie nie przejmowac tym zbytnio?
Nie do końca - jeśli rzeczywiście blokuje hamulec to za moment skończy Ci się klocek hamulcowy i do wymiany będziesz miał 4 klocki z przodu nie mówiąc już o tym , że jak zbyt długo pojeździsz na zdartym klocku to i tarcze mogą się zedrzeć a to już będzie troszkę kosztowało pieniądzorów i pracy.
Sprawdź to nie wymaga dużych umiejętności i czasu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jeszce sprawdz łożysko czy niema luzu ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

wahacze mam podobniez w porzadku, ale warto sie temu przyjrzec, dzieki za odzew i cenne rady :) stawiam na lacznik stabilizatora, dam znac jak sie z tym uporam - pozdrawiam !!!!


PS: a co do hamulcow to na wiosne i tak wymieniam klocki i tracze :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Podpowiedz no - bo mnie nurtuje co to jest ? Skąd: HC
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Halinow City :p hehe
ODPOWIEDZ