
Przyczyny uszkodzenia sondy lambda oraz objawy
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
pewnie we wszystkich jest ta sonda 4 przewodowa, to nie opel,gdzie dali tylko 1 przewod
U nas sa dwa do grzania, dwa sygnalowe. A co do samych uszkodzen sondy lambda, to jesli jest cos z nia nie tak,to moze sie to objawiac tez tym,ze nastepuja powolne zmiany skladu mieszanki na jalowym lub jesli wepniemy koputer pod instalacje gazowa to odczytamy przez niego,ze regulacja gazu odbywa sie w bardzo duzym zakresie,albo nawet nie odbywa sie,bo jest ciagle albo bogata mieszanka albo uboga. Takie objawy mialem teraz w aucie w ktorym wymienialem sonde. Po wymianie (100zl 4 przwodowa do fiata,ale chyba taka sama jest do forda, kabel bialy, bialy, szary i chyba czarny) wszystko zaczelo dzialac jak nalezy tzn. szybkie zmiany skladu mieszanki.

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Mój Essi jest po diagnostyce sonda ok i wszystkie czujniki pracują prawidłowo ( jedynie czujnik powietrza koło filtra wymagał przeczyszczenia - a moje spalanie jestem już pewny spowodowały zimówki
. Jak zmieniłem na letnie to od razu widać było różnicę ( mniejszy opór, hałas i zużycie paliwa ) muszę jeszcze tylko wymienić świece a przewody oryginalne motocrafta są w idealnym stanie.




No to chyba zimówki są też przyczyną mojego niepokoju, bo też mi nagle zużycie nieco podskoczyło gdzieś do 10...11 l/100 km, a dojeżdżam codziennie do pracy ok 10 km przez miasto i wioskę na nowych oponach zimowych, a silnik jest rano i po pracy oczywiście zimny.
10...11l/100 km w takich warunkach to chyba jeszcze nie świadczy o zużyciu sondy lambda, gdyż ponoć w silniku 1.4 zużycie paliwa w tedy wzrasta do 14l/100km więc w moim silniku 1.6 należałoby oczekiwać chyba wzrostu do 16l/100 km gdyby sonda padła. Tym bardziej, że silnik równo chodzi i pojazd dobrze przyspiesza.
Jeżeli się orientujecie to czy w tych warunkach przy moim silniku takie zużycie benzyny mieści się jeszcze w normie czy już to jakaś anomalia?
Pozdr.
10...11l/100 km w takich warunkach to chyba jeszcze nie świadczy o zużyciu sondy lambda, gdyż ponoć w silniku 1.4 zużycie paliwa w tedy wzrasta do 14l/100km więc w moim silniku 1.6 należałoby oczekiwać chyba wzrostu do 16l/100 km gdyby sonda padła. Tym bardziej, że silnik równo chodzi i pojazd dobrze przyspiesza.
Jeżeli się orientujecie to czy w tych warunkach przy moim silniku takie zużycie benzyny mieści się jeszcze w normie czy już to jakaś anomalia?
Pozdr.
- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Procurator, wg mnie mieścisz się w normie. po prostu jeździsz na krótkich dystansach i do tego w mieście. Na twoim miejscu jeszcze często kontrolowałbym akumulator bo przy takiej eksploatacji może być niedoładowany...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Yagr, dobrze prawi - zużycie paliwa na oponach zimowych wzrasta , wzrasta też - bo jest zimniej na dworze , wzrasta bo robisz krótkie trasy.
Gdybyś robił jeszcze krótsze - tak 3-4 km , średnie zużycie paliwa wzrosło by do 13 - 14 l i to nie jest jeszcze powód do kopania przy silniku.
Jeśli na trasie spalił by Ci powyżej 8 l to trzeba by było trochę pokopać.
Gdybyś robił jeszcze krótsze - tak 3-4 km , średnie zużycie paliwa wzrosło by do 13 - 14 l i to nie jest jeszcze powód do kopania przy silniku.
Jeśli na trasie spalił by Ci powyżej 8 l to trzeba by było trochę pokopać.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
http://moto.allegro.pl/item268498690_ws ... _blos.html moze sie komus przydac - koszt niewielki a pozyteczne urzadzenie
pod warunkiem że mamy sprawną sondę ciekawe czy naprawdę działa i jeszcze jedno nie jest tajemnicą że mój motorek od jakiegoś czasu lubi olej dlatego pytanie: czy jest sens wykręcać sondę i wyczyścić ją np denaturatem?
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...