Strona 2 z 2
: 24 lis 2013, 14:26
autor: Jamszoł
Kalix pisze:wypiąłem wtyczkę od cewki i wpiąłem z powrotem
Zrób dokładnie tak samo z wtyczką od czujnika położenia wału
Acha - dobrze by było gdybyś kupił w aerozolu - "Kontakt" do przewodów - może być np. ISOL
Wyciągnij wtyczkę - popryskaj i wsuń ją z powrotem i tak kilka razy
Wtedy dopiero sprawdź czy Ci nie odpali
Ja tak miałem u siebie
: 24 lis 2013, 14:27
autor: Kalix
świece zmienione około 2 tygodnie po zakupie auta, nie przypomne sobie dokładnie kiedy, ale świece poszly na pierwszy ogień przy wymianie, razem z filtrami, kable zostały wymienione jakoś tak we wrześniu.
@Jamszoł, czyszczenie wszelkich styków i złącz już mam za sobą kiedy miałem problem z gaśnięciem.
: 24 lis 2013, 14:28
autor: Jamszoł
w ogóle jak będziesz miał "kontakt" to zapodaj go na wszystkie połączenia pod maską - które Ci wpadną w oko i rękę
: 24 lis 2013, 15:04
autor: Kalix
Jeszcze się zastanawiam czy jakbym spróbował go odpalić na popych, to czy świadczyło by to o wadliwym czujniku wału? na innym forum jeszcze pisali, żeby sprawdzić czy do Edis dochodzi 12v i sprawdziłem i dochodzi, do cewki zapłonowej też dochodzi zasilanie 12v
: 24 lis 2013, 15:18
autor: Yagr
Kalix, to nie diesel - do pracy potrzebuje iskry - czy na pych czy z rozrusznika położenie wału jest kluczowe dla ustalenia momentu w którym trzeba podać iskrę.
: 24 lis 2013, 15:28
autor: Kalix
czyli w zasadzie zostaje mi podmiana po kolei czujnika położenia wału, edis i w ostateczności eeciv?
: 24 lis 2013, 15:42
autor: Jamszoł
Kalix, NIE
Co Ty sie od razu rzucasz na podmiane czegoś ?
Najpierw popraw połączenia elektryczne - które sypią się w 99 % awarii elektrycznych
Napisałem Ci co masz zrobić
Chyba , że lubisz wydawać niepotrzebnie kase ?
Tego Ci nie zabronie

: 24 lis 2013, 15:55
autor: Kalix
wyżej, żeby nie dublować postów edytowałem i napisałem, że już takie coś robiłem o ile dobrze pamiętam to we wrześniu, wszystkie możliwe styki jakie mi wpadły to te co się nie dało wyczyścić wymieniłem na nowe a reszte czyściłem, starałem się dokładnie, chyba po tak stosunkowo krótkim czasie to nie powinny występować aż takie problemy;/
: 24 lis 2013, 16:29
autor: WieSiu
jak czujnik polozenia walu jest uszkodzony,to wtryskiwacze tez nie leja paliwa

Mozna by tedy uskutecznic diagnoze,ale to trzeba by wtryski wyciagnac i zobaczyc czy leja, chyba ze oscyloskop podpiac i wtedy mozna zmierzyc dokladnie kazdy czujnik i sygbal na cewke rowniez.
ja bym wyciagnal czujnik polozenia walu, obejrzal go dokladnie,bo moze bedzie widac czy jest uszodzony, mozna tez go oczyscic od wewnatrz, moze jakims cudem po ponownym zlozeniu zadziala

: 24 lis 2013, 17:40
autor: Jamszoł
WieSiu pisze:ja bym wyciagnal czujnik polozenia walu, obejrzal go dokladnie,bo moze bedzie widac czy jest uszodzony, mozna tez go oczyscic od wewnatrz, moze jakims cudem po ponownym zlozeniu zadziala

Wówczas nie będiemy wiedzieć czy pomogło rozpięcie wtyczki czy wyczyszczenie czujnika
Ja zaczął bym od wtyczki - nie pomoże - wyciągam czujnik
Ale kolega jet pewien , że wszystkie styki są na 100 % dobre więc niech wyciąga czujnik.
: 24 lis 2013, 17:48
autor: Kalix
@Jamszoł po Twojej radzie wtyczkę dziś już wyciągałem i wkładałem parę razy, ruszałem nią, i niestety nie pomogło, tak samo zrobiłem przy edis i cewce zapłonowej niestety dziś już nic nie zrobię bo muszę jechać na studia, poprosiłem tatę, żeby coś popatrzył i dałem mu wskazówki co i jak także jakby coś się zmieniło dam znać. Dziękuje za rady.
: 24 lis 2013, 17:52
autor: Jamszoł
Kalix, OK
Jest jeszcze duża wtyczka na podszybiu - lewa strona
Tam się łączą przewody z tymi co idą w kierunku nadkola i dalej do skrzynki
: 24 lis 2013, 22:18
autor: Kalix
jeszcze przed wyjazdem spróbowałem odpalić, niestety nie powiodło się, ale zauważyłem, że w trakcie kręcenia migała kontrolka od ABS'u, wcześniej raczej tak nie było, macie może Panowie jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny? domyślam się, że pewnie są gdzieś jakieś przebicia i może stąd te problemy?