Strona 2 z 2

: 04 cze 2013, 09:33
autor: majbiker
Jeden kabel spróchniał i jest bezcenny w serwisie powiedzieli że kogę go kupić z całą wiązką za cenę auta !!!!

Jak wyczarować ten przewód co idzie we wiązce i wchodzi do cewki - ten najdłuższy ??
Obrazek

: 04 cze 2013, 09:49
autor: WieSiu
:) przeciez to proste,idziesz do elektronicznego, prosisz o odpowiednia dlugosc przewodu o przekroju 0,75mm2 albo 1mm2. Nastepnie wlutowujesz w miejsce starego przewodu nowy i po sprawie :)

Tak jak pisalem, wymieniasz od kostki przy cewce,do ok 10-15cm za wyjściem z pokrywy zaworow (albo jak kto woli czerwonym dekielkiem RS2000), no chyba ze jak rozizolujesz przewod i okaze sie ze jest uszkodzony dalej,to musisz wyciac troche wiecej. Podstawą testu czy stary przewod sie nadaje sprawdzenie twardosci izolacji,jak jest twarda albo kruszy sie to wstawiasz w ten odcinek nowy.

Ogolnie operacja prosta,jedyny klopot to zalutowanie przy kostce,bo albo kupujesz nowa kostke do cewki (na allegro znajdziesz),albo lutujesz nowy przewod do starych przewodow,ale tuż przy wtyczce i zakladasz na to opaske termokurczliwa.

Oczywiscie przewod z drugiej cewki bedzie tak samo wygladal,wiec tez koniecznie go wymien.

Calosc po wymianie wystarczy ze dobrze owiniesz tasma izolacyjna i starczy na kolejne wiele lat.

I nie przejmuj sie tym,ze nowo wykonane przewody nie beda w takiej grubej izolacji jak oryginalne,to na szczescie nie jest potrzebne, wystarczy tasma izolacyjna

: 04 cze 2013, 10:17
autor: majbiker
WieSiu pisze:kupujesz nowa kostke do cewki (na allegro znajdziesz)
Nie mogę zlokalizować żadnych nowych kostek , poratuj linkiem .
Stare przewody są spróchniałe do samej kostki .
Mowa o tym najdłuższym przewodzie .
Obrazek

: 04 cze 2013, 10:46
autor: WieSiu
majbiker pisze:Stare przewody są spróchniałe do samej kostki .
do samej kostki jeszcze nie dojechales,rozetnij ta gume co nachodzi na kostke.
majbiker pisze:Mowa o tym najdłuższym przewodzie .
i to samo w przypadku krótszego

majbiker pisze:Nie mogę zlokalizować żadnych nowych kostek , poratuj linkiem .
http://allegro.pl/wtyczka-2-pin-do-czuj ... 81105.html http://www.drypa.pl/kategoria270_ELEKTRYKA_-_Wtyki.html http://landcar.eu/print.php?what=infopage&id=85 http://dse.pl/sklep/index.php/produkt/wtyk-bosch-zenski

tylko sie upewnij czy aby na 100% pasuja,bo tam w starej wtyczce jest takie wcięcie ktore musi byc w tym samym miejscu w nowej. Ale jak dobrze pamietaj,to jest na wciecie na srodku,czyli tak samo jak w w/w linkach

: 04 cze 2013, 11:05
autor: majbiker
ok
Wymienię te przewody zasilające cewki
-wysokiego napięcia
-świece .

Jak to nie pomoże to będę dalej prosił o rady i porady .

: 04 cze 2013, 16:31
autor: Jamszoł
majbiker, możesz też kupić jakąkolwiek inną kostkę damską i męską z odpowiednią ilością pinów

: 04 cze 2013, 17:30
autor: WieSiu
Jamszoł, a niby jak w cewkach zmieni kostki ? One tam sa na stale i trzeba sie dostosowac

: 04 cze 2013, 19:46
autor: Jamszoł
WieSiu, z drugiej strony

: 04 cze 2013, 20:05
autor: bodzio82
z fotki widac ze to sandardowy wtyk typu europa ,mozna kupic najtanszy emulator 4 cylindry do lpg i wykorzystac wiazke ,emulator z wtyczkami europa ,ewentualnie podjechac do gazownika na bank beda mnieli takie rzeczy bo nieraz sie odcina te wtyczki z kawalkiem wiazki i wyrzuca jak robi sie np japonca w gaz, powinni sprzedac za piwo albo za free dac

: 04 cze 2013, 20:31
autor: Yagr
2 piny? To chyba taka http://allegro.pl/gniazdo-zarowki-z-wty ... 93403.html jeśli już musi być z allegro - ale cena w elektroniku zdecydowanie lepsza ;)

: 04 cze 2013, 21:46
autor: majbiker
Yagr pisze:2 piny? To chyba taka http://allegro.pl/gniazdo-zarowki-z-wty ... 93403.html jeśli już musi być z allegro - ale cena w elektroniku zdecydowanie lepsza ;)
Moja wtyczka tak wygląda , identyczna jest przy paru klamotach pod maską .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czyli ta jest dobra ??
http://www.drypa.pl/produkt1655_ELEKTRY ... enski.html
+ guma
http://www.drypa.pl/kategoria270_ELEKTRYKA_-_Wtyki.html

: 04 cze 2013, 21:54
autor: bodzio82
majbiker, tak to to samo co w linkach ktore podales mozesz brac smialo :razz:

: 06 cze 2013, 17:01
autor: majbiker
S3ci0r pisze:tutaj nic się nie zmieniło, motorcrafty!
Które powinny najlepiej zdać egzamin?
Jeżdżę LPG i BP .
http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Silnik-zaplon/172/2
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... MOTORCRAFT

Ponoś te są zalecane
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-z ... 120828/371

Takie kable będą dobre ?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewody ... -FORD/1054

: 06 cze 2013, 17:24
autor: bodzio82
majbiker, kup sobie paltynowe swiece to bedziesz mnial z glowy na kilka lat ,zwykle te co dales w linkach to 15000 20000 i wymiana ,sztuka cos okolo 25zł oczywiscie swiece ori motorcraft

: 06 cze 2013, 18:12
autor: Jamszoł
30000 km to max przy LPG obojetnie z czego by ta świeca nie była zrobiona
Przynajmniej tak zalecaja fachowcy
majbiker pisze:Ponoś te są zalecane
http://www.ford-esklep.pl...aft-1120828/371
Możesz te brać a jak je kupisz i obrócisz o 180 C to ujrzysz napis NGK :razz: