Możesz - podaj jaka powinna być zbieżność ( wg. producenta ) i powiedz , żeby ustawili na zerobronx pisze:Jamszoł, czyli rozumiem ze mam jechać na reklamacje ? ....
Zbieżność
Moderator: Moderatorzy
A wiec pojechał na reklamacje z karteczka w ręku z danymi zbieżności.
poprosiłem o ustawienie na 0 - jak Jamszoł, sugerował.
Pan ustawił lewe koło na -2 prawe na +2 mm i mowi że średnia jest 0 i jest dobrze.
A ja zauważyłem powrót do normalności sterowania i prowadzenia
Tak niewiele a zarazem tak duże te kilka mm
Wielkie dzieki Jamszoł,
poprosiłem o ustawienie na 0 - jak Jamszoł, sugerował.
Pan ustawił lewe koło na -2 prawe na +2 mm i mowi że średnia jest 0 i jest dobrze.
A ja zauważyłem powrót do normalności sterowania i prowadzenia

Tak niewiele a zarazem tak duże te kilka mm

Wielkie dzieki Jamszoł,
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
bronx pisze:Pan ustawił lewe koło na -2 prawe na +2 mm i mowi że średnia jest 0 i jest dobrze.

Chyba coś źle tłumaczysz
-2 to koło , które od osi skrętu jest ustawione o 1 mm do środka a +2 to takie , które jest o ten 1 mm za zewnątrz ( niepoprawnie mówimy rozbieżność )
Nie wiem kto to Ci robił
ale :
Jeśli jest to laser lub wcześniejsze wersje na linki - najpierw sprawdza się przednie koła do tylnych , dopiero później ustawiamy przód
Koła przednie - ustawione na zero muszą patrzeć "na wprost" i to też pokaże komputer
Bo może być zbieżność na zero a koła będą skręcone
ALE - jeśli mówisz , że prowadzi się teraz OK - to zapewne dobrze fachman to zrobił

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 gru 2011, 22:22
- Lokalizacja: kuj-pom.
Wiesz co... najpierw ustawił laser na tylne koł aby rowno pokazywał wskaźnik, potem ustawiał zbieżność przodu tak aby laser na tylnych wskaźnikach wskazywał to samo.
Na koniec pytam sie jak pomiar, to mi mowi lewe -2 prawe +2 a wiec mamy ustawione na zero. (oczywiscie laser z przednich kól tez pokrywał się na wskaźniku na tych kołach - nie wiem jak to opisac )
Na koniec pytam sie jak pomiar, to mi mowi lewe -2 prawe +2 a wiec mamy ustawione na zero. (oczywiscie laser z przednich kól tez pokrywał się na wskaźniku na tych kołach - nie wiem jak to opisac )
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
bronx, zapewne facet mówił 2 w stomniach - nie milimetrach
Teraz nie ma sensu podawać w mm bo to jest uzależnione od wielkości kół
Es na felach 13" będzie miał inną zbieżność niż Es na 15" i to będzie się różnić o ponad 4 mm - jednocześnie przy tych samych parametrach podawanych w stopniach .
janusz2207, tak - tylne kółka też się ustawia
Teraz nie ma sensu podawać w mm bo to jest uzależnione od wielkości kół
Es na felach 13" będzie miał inną zbieżność niż Es na 15" i to będzie się różnić o ponad 4 mm - jednocześnie przy tych samych parametrach podawanych w stopniach .
janusz2207, tak - tylne kółka też się ustawia
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a niby jak? chyba tylko jakimis podkładkami.Jamszoł pisze:janusz2207, tak - tylne kółka też się ustawia
up. cyt,. z serwisówki: "Uwaga. Parametry ustawienia kół tylnych są nie-regulowane. Należy je sprawdzać przy nie obciążonym samochodzie. "
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Belka jest na fasolkachYagr pisze:a niby jak? chyba tylko jakimis podkładkami.
Poza tym , jeśli zjada oponę to może to nie być zbieżność tylko kont pochylenia koła
Dzieje sie to wtedy , gdy walnięta jest tuleja wahacza
W zasadzie to nie zbieżność a krzywa belka

Koła nie idą na wprost
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jamszoł, ale chyba nie w escorcie. Tam za bardzo nie ma typowego wahacza
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ale belka to nie koło, zmiana ułożenia belki zmienia jednocześnie położenie obu kół a nie jednego względem drugiego! Poza tym mocowany na fsolkach element jest jeszcze "oddzielony" od kół tulejami, które pracują więc o dokładność tu raczej ciężko. To jest przeciez belka PODATNA SKRĘTNIE! Powtórzę się - z tyłu nie ustawia sie zbieżności kół. Można jedynie sprawdzić czy są prawidłowe. Jak nie sa prawidłowe to trzeba naprawiac ale nie ma tam czym regulować.Jamszoł pisze:Belka jest na fasolkach
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
kamil4769, kiera prosto ustawiona i ustaw na oko,zeby kola byly prosto
ja innej rady nie znam 


Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
WieSiu, ok, Dzięki, w sumie mam zaznaczone gdzie były wcześniej końcówki. Ale raczej to nie podpasuje bo inne części są. Tak jak mówisz, kiere zablokuje w pozycji na wprost i będę ustawiał. Może w miare mi się uda.
Wiecie co jest najgorsze, że u mnie w pobliżu nigdzie dobrze zbieżności nie ustawiają.
W jednym warsztacie mi tak ustawili że nawet kiera nie była prosto (znacznie) . Powiedzieli że coś tam na maglownicy trzeba przestawić.
Wiecie co jest najgorsze, że u mnie w pobliżu nigdzie dobrze zbieżności nie ustawiają.
W jednym warsztacie mi tak ustawili że nawet kiera nie była prosto (znacznie) . Powiedzieli że coś tam na maglownicy trzeba przestawić.