Strona 2 z 2
: 17 lip 2011, 15:51
autor: Ivandrago
kupiec pisze:dlatego pytam jak ją sprawdzić a nie że pojade do mechanika a on ściągnie rozrząd zaśpiewa min 300 i powie że pompa dobra.
Ja ci pisałem raz - jamszoł drugi raz - Załącz silnik - niech chodzi a ty dotknij przewodów przy zbiorniczku wyrównawczym z płynem chłodzącym .
dotknij tego cienkiego którym wraca woda do zbiorniczka - jeśli silnik sie zagrzeje a te przewody beda zimne znaczy że nie ma obiegu - padła pompa.
Zreszta woda w zbiorniku tez powina byc bardzo goraca jak bedzie zimna to juz wiesz co padło.
: 17 lip 2011, 16:10
autor: kupiec
ok, czytam i piszę z telefonu bo tu nie ma neta i post Jurka mi umknął
jutro zrobię jak piszecie i będę widział co jest z lodówką a martwi mnie 400km do domu

oby to tylko coś się zacięło i jutro będzie wszystko ok
: 17 lip 2011, 16:17
autor: Ivandrago
powiem ci tak - jak mi w cc padła pompa wody to ujechałem 600metrów i sie zagotował - ford by pewnie nie wiele wiecej ujechał - woda zagotowana - uszczellka pod głowica stopiona i pewnie głowica by sie zwichrowała

: 17 lip 2011, 18:48
autor: Jamszoł
W razie "W" wywal termostat
Jeśli pompa by się okazała mało wydajna - po wywaleniu termostatu - nie powinieneś zagotować silnika
I jeszcze jedno - gdy pompa pracuje - w obiegu chłodzącym mamy ok 0,8 Bara a więc po odpaleniu silnika , jeszcze zanim sie silnik dobrze rozgrzeje - mamy już prawidłowe ciśnienie w układzie chłodzenia - wystarczy odkręcić korek wlewu w zbiorniczku i będzie czuć jak ciśnienie się uwalnia - poza tym , że gdy puści termostat - z cienkiego wężyka zaczyna lecieć płyn/woda i to dokładnie widać ( po otworzeniu się termostatu)
: 18 lip 2011, 15:27
autor: kupiec
chyba wszystko jasne
żonie się przypomniało że jak staliśmy w korku i poruszałem się w nim z zawrotną prędkością 2-5 km/h to jakieś łebki na chodniku mówiły że coś kapie mi z auta ale żona pomyślała że to z klimy a teraz przez noc umkneło 2 litry wody

czyli jak był gorący to musiało uciekać szybciej
dolałem tylko nie całe 1,5 litra oleju ale to też jest tym spowodowane że mam wycieki na misce i turbinie i jak wiadomo zagrzany silnik zaczął spalać olej
w ogóle to po tej operacji z korka to przejechałem prawie 40 km i temp była w normie
dzisiaj będę jechał 70 km to zobaczymy jak będzie się zachowywać lodowka