Tulejki wahacza-firmy
Moderator: Moderatorzy
- S3ci0r
- Posty: 4817
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
to i ja wtrącę swoje 3 grosze:
wahacze: Ford > Lemforder > inne
tuleje wahacza: Ford > Lemforder > inne
sworznie: TRW > MOOG > inne
końcówki drążków kierowniczych: TRW > MOOG > inne
jak już wymieniasz przednie zawieszenie to przy okazji proponował bym Ci także wymienić gumy stabilizatora oczywiście oryg. Ford oraz drążki stabilizatora bo i tak te części jeśli dawno nie były wymieniane to są już dosyć mocno wytłuczone/zmęczone.
PO WYMIANIE KONIECZNIE JEDŹ NA USTAWIENIE ZBIEŻNOŚCI
wahacze: Ford > Lemforder > inne
tuleje wahacza: Ford > Lemforder > inne
sworznie: TRW > MOOG > inne
końcówki drążków kierowniczych: TRW > MOOG > inne
jak już wymieniasz przednie zawieszenie to przy okazji proponował bym Ci także wymienić gumy stabilizatora oczywiście oryg. Ford oraz drążki stabilizatora bo i tak te części jeśli dawno nie były wymieniane to są już dosyć mocno wytłuczone/zmęczone.
PO WYMIANIE KONIECZNIE JEDŹ NA USTAWIENIE ZBIEŻNOŚCI
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty

Biorąc pod uwagę że sporo ori części zawieszenia jedzie w fabryce Lenfordera na jednej taśmie z nabitym znaczkiem Ford, Opel, czy VW, a taśmie obok pod nazwą Lemforder, to ja bym tak tego nie porównywał.S3ci0r pisze:Ford > Lemforder > inne
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
Dzisiaj idę do sklepów pytać się o ceny. Jak będzie drożej to kupie w necie. Tuleje kupię Lemforder, końcówki drążków Febi, gumy stabilizatora Febi lub Ford (zobaczy się jak będzie z kasą), sworznie też będę próbował kupić lepsze, ale pewnie wezmę Moog, bo są tańsze od TRW. Czy taki zestaw mogę kupić czy może jakieś inne propozycje (tuleje na 100% kupię Lemforder)??
Tak jak kolega napisał,zostaw oryginalny wachacz,wymień tuleje i bedzie git.Z zestawami z allegro mam złe wspomnienia,za zestaw dałem jakieś 350 pln(niby na gumach Lemfordera),a po montazu okazało się,że gumy w wachczach za miękkie i przy przyśpieszaniu auto ściągało.KULEK pisze:A ja polecam zostawić stare oryginalne wahacze i zmienić tylko tuleje.
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ciekawe, a robiles to kiedys ?Gajek pisze:Jak coś to gumy nie problem wymienić jak padną
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Po pierwsze - co do wytrzymałości podzespołów - dużo zależy od tego jak się jeździ, po jakich drogach i czy zawias standard czy obniżony.
Po drugie - jednak fakt że lemforder produkuje dla forda nie oznacza że to to samo. Co do tulei to właśnie TRW bywał w oryginalnych wahaczach fordowskich.
Po trzecie - jeśli ktoś ma dostęp do sprzętu i posiada umiejętności to lepiej wymienic gumy w oryginalnym wahaczu, ale jesli ktoś nigdy tego nie robił to lepiej wymienic całe wahacze bo jak źle się podejdzie do tematu to potem będzie narzekanie że takie kiepskie te tuleje a prawdziwa przyczyna będzie złe osadzenie - nie dość że tuleje szlag trafi to jeszcze sie rozkalibruje gniazdo w wahaczu.
Ja kupiłem całe wahacze lemfordera i po krótkim czasie wylazła cała tuleja, reklamację odrzucono, że niby źle nabita (a przypominam że kupiłem całe wahacze! ) Skończyło się tym , że sam ją osadziłem i kolega łapnął ja migomatem. Jest spokuj, drugi rok jeźdżą te wahacze ale na ostatnim warsztacie mechanik zauważył że juz powoli jedna końcówka dostaje luzu.... więc różnie to bywa.
Co do gum stabilizatora to chyba już mogę polecić jako alternatywę dla gumowej tulei produkt z poliuretanu - deuter olkusz -polibusze od nich mam juz od jakiegoś czasu i luzy sie nie pojawiły a cena do przyjęcia była.
Po drugie - jednak fakt że lemforder produkuje dla forda nie oznacza że to to samo. Co do tulei to właśnie TRW bywał w oryginalnych wahaczach fordowskich.
Po trzecie - jeśli ktoś ma dostęp do sprzętu i posiada umiejętności to lepiej wymienic gumy w oryginalnym wahaczu, ale jesli ktoś nigdy tego nie robił to lepiej wymienic całe wahacze bo jak źle się podejdzie do tematu to potem będzie narzekanie że takie kiepskie te tuleje a prawdziwa przyczyna będzie złe osadzenie - nie dość że tuleje szlag trafi to jeszcze sie rozkalibruje gniazdo w wahaczu.
Ja kupiłem całe wahacze lemfordera i po krótkim czasie wylazła cała tuleja, reklamację odrzucono, że niby źle nabita (a przypominam że kupiłem całe wahacze! ) Skończyło się tym , że sam ją osadziłem i kolega łapnął ja migomatem. Jest spokuj, drugi rok jeźdżą te wahacze ale na ostatnim warsztacie mechanik zauważył że juz powoli jedna końcówka dostaje luzu.... więc różnie to bywa.
Co do gum stabilizatora to chyba już mogę polecić jako alternatywę dla gumowej tulei produkt z poliuretanu - deuter olkusz -polibusze od nich mam juz od jakiegoś czasu i luzy sie nie pojawiły a cena do przyjęcia była.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Gajek, przy tulei stabilizatora - tak (ale nie tulei wahacza), choc nawet wtedy dostęp jest kiepski a ta śrubę najbardziej zasłonięta też trzeba przynajmniej ciut poluzować. Opis jest w odpowiednim dziale.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"