Strona 2 z 2

: 04 cze 2011, 22:45
autor: elnino
zawsze takiego kondona idzie założyć jeszcze po kablu. a czemu kabel od rozrusznika do altka który szedł oryginalnie jest conajmniej 4 krotnie cieńszy od kabla plusowego który idzie od klemy na rozrusznik? mój jest jakieś 2,8 raza grubszy niż ten stary między rozr. a altkiem

: 04 cze 2011, 22:50
autor: Kudłaty_EZG
elnino, - długość :!:
krótszy kabel= mniejsza rezystancja
mniejsza rezystancja=mniejsze straty
mniejsze straty= mniej się grzeje :)

: 04 cze 2011, 22:52
autor: elnino
ale ja zrobiłem ten kabel jak najkrótszy, to właśnie dlatego wyszło tak, że idzie przy silniku i od góry. Tyle, że akurat w moim przypadku skrócenie miało na celu wyeliminowania plątania się nadmiaru przewodu pod maską.

ministerQ ale u mnie idzie 1 kabel od rozrusznika do altka nie dwa, chyba że to "rzędowe" nie oznacza podwójnego

: 04 cze 2011, 22:57
autor: Jamszoł
elnino pisze: a czemu kabel od rozrusznika do altka który szedł oryginalnie jest conajmniej 4 krotnie cieńszy od kabla plusowego który idzie od klemy na rozrusznik?
Bo tym grubym kablem z aku do rozrusznika płynie prąd gdy rozrusznik kręci silnikiem przy odpalaniu
Wtedy rozrusznik - szczególnie zimą potrafi doić 400W i więcej

MinisterQ, faktycznie - zapomniałem o tym , że przy pracującym silniku + np. załączonych światłach , można ściągnąć klemę z aku i nadal wszystko będzie działać - oczywiście gdy altek ładuje poprawnie - no i nie za długo jest to odłączone od aku :mrgreen: