Wymiana oleju z Mineralnego na Pół Syntetyczny - efekty!

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Mikosz pisze:Sorki Jurek ale ja nie wiem co to znaczy MŁUCI ?
Jurek mial ma myśli oczywiście "MŁóCI".
A w sensie....że pewnie nie "przemiela i wyrzuca" ;)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli nie spala oleju :mrgreen: teraz lepiej ? :razz:
Mikosz pisze:co to znaczy MŁUCI
Jak się spytasz rodziców co to znaczy wmłucić obiad to Ci powiedzą :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Jamszoł pisze:Jak się spytasz rodziców co to znaczy wmłucić obiad to Ci powiedzą :mrgreen:
Zapomniałem ich spytać :mrgreen: ee tam niech będzie jedno słówko mniej w mózgu :P

Wczoraj wymieniono mi z mineralnego na półsyntetyk (Castrol diesel 10/40)
Rano pod autem = suchutko jak narazie. Weszło 4,2 litra.
Wiem że 2 dni to za mało. Po jakimś czasie będzie wiadomo ;-)
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Odnawiając temat.

Chciałbym zalać nowy olej. Przez ostatnie 3000km praktycznie nic nie ubyło. Więc byłby sens zmienić na lepszy olej.

Do tej pory jeździłem na Lotos Mineral 15W40

Jaki półsyntetyk zalać, żeby było ok? Może być taki 10W40??
Ostatnio zmieniony 14 lis 2009, 15:46 przez Mucka13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mucka13 pisze:Odnawiając temat.
tu nie ma co odnawiać - trzeba cały przeczytać ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

czytałem do 4 strony;]
Albercik

Post autor: Albercik »

Mucka13, mi też nie chce się czytać wszystkiego :P Dlatego powiem Ci, że we czwartek wymieniłem z minerała na półsyntetyk. Przejechałem narazie 300km i jest sucho. Tylko pamiętaj, źeby po ok. 1500km wymienić jeszcze raz. Ja teraz zalałem niskobudżetowo Mobil1 10W40. Jak już przyjdzie czas na drugą wymianę, to dam ten sam olej, co lałem do Fiata, czyli Texaco Havoline.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Albercik pisze:Tylko pamiętaj, źeby po ok. 1500km wymienić jeszcze raz.
A po co to niby chcesz robic ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

A po co to niby chcesz robic ?
Pewnie chodzi o przepłukanie silnika po oleju mineralnym. Ja bym tego nie robił, raczej nie ma sensu, chyba że nie wiadomo co było zalane wcześniej :P
Albercik pisze:Ja teraz zalałem niskobudżetowo Mobil1 10W40
Albercik pisze:czyli Texaco Havoline
Ja bym został przy Mobilu :) A jak chcesz olej z najwyższej półki to zafunduj esowi Motula :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Albercik

Post autor: Albercik »

WieSiu, bo przy zmianie na wyższy powinno się przepłukać silnik ze starego oleju, ponieważ przy wymienie zawsze zostają Ci resztki starego oleju. Poza tym, olej mieneralny jest gęsty i nie ma tak dobrych właściwości myjących, jak choćby półsynetetyk. Dlatego po zalaniu np. półsyntetykiem sporo brudu i nagaru, których nie ruszył mineralny zostanie wypłukanych, a co za tym idzie (jak było tego dużo) zatka filtr.

[ Dodano: Sob 14 Lis, 2009 ]
nonam, nie chcę oleju z najwyższej półki, tylko chcę olej, który mam już sprawdzony. Jeździłem na tym oleju ponad 100 tys. km i nigdy nie było z nim problemów. Ani zimą, ani latem. Elegancko od wymiany do wymiany. A wałek rozrządu, jak nówka. Jak kupowałem auto to był tam castrol, t owałek był przytarty. Wymieniłem wałek i olej i nic, żadnej ryski :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik, Zbyt jesteś ostrożny - oczywiście jak ktos chce , może zmieniać olej po 500 km.
Co do płukania , to jeśli już ktoś chce płukać to od razu przy wymianie się płuka - wlewasz oleju do minimum , odpalasz silnik i niech sobie parę minut pochodzi.
Wystarczy , że zamiast przejechać 10000 km do następnej wymiany , przejedzie sie 8000 km i jest OK.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

Jamszoł pisze:Albercik, Zbyt jesteś ostrożny
Może. Jak kupowałem Bravo, to jeździło na oleju mineralnym. miało 62 tys. przebiegu. Zmieniłem na półsyntetyk, a później na syntetyk. Efekt? 3,5L/1000km. Oczywiście oleju. I to nie był diesel :D
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

moze ono mialo 162, a predzej nawet 362tys km :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:Może. Jak kupowałem Bravo, to jeździło na oleju mineralnym. miało 62 tys. przebiegu. Zmieniłem na półsyntetyk, a później na syntetyk. Efekt? 3,5L/1000km. Oczywiście oleju. I to nie był diesel :D
A może już wtedy były wycieki i jakiś geniusz wlał jakiegoś "DOKTORA" i opchnoł auto ?
Do końca nie możesz być tego pewnym - sparzyłeś się i teraz są tego efekty
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jak tak wypłucze syf z silnika i zapcha filtr oleju,to zmien sam filtr i po problemie. Po co od razu cały olej. Dla tego silnika szkoda tak marnować kasę. On jest przeznaczony do pracy na mineralnym i jak zalejesz lepszy to nawet bez płukania będzie mu ideanie ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ