Strona 8 z 21

: 14 wrz 2010, 22:05
autor: mateusz_175
Jamszoł pisze: Szkoda silnika w zimie jak się go odpala na mineralu - części trące - te najdalsze od pompy przy odpalaniu dostają po tyłku przez pierwsze 15-20 s (przy mineralu) 10-15 s przy półsyntetyku a 5-8 s przy syntetyku .
Widzisz różnicę ? (głównie zima)
Własnie to wyczytałem bodajże w Twoim którymś poście i chcę to zmienić :)
Jamszoł pisze: Wyciskajacy sie olej spod korka , świadczy o zatkanej odmie a także o przedmuchach na tłokach (pierścienie
Możesz mi wyjaśnić co to ta odma ? Tyle razy o tym słyszałem a nie wiem co to :sad:
Gdzie ona się znajduje ?
Jamszoł pisze:Jeśli chcesz zmieniać w silniku pierścienie itd - czyli , że chcesz pojeździć jeszcze troche tym wozem .
Jak długo to nie wiem, gdybym miał pieniądze to bym zmienił wóz ale niestety nie ma ich i będe się turlał nim a chcę żeby jeszcze trochę pojeździł, dobrze jeździł :)

Jeszcze powiedz mi Jamszoł jeżeli możesz, jakiej firmy olej byś polecił do tego silnika ?

: 14 wrz 2010, 22:10
autor: Jamszoł
Każdy półsyntetyk jest ok
Co do odmy - pod pokrywą zaworową masz separator , który oddziela olej od spalin gromadzących się nad tłokami - od pokrywy idzie wąż do filtra powietrza .
Gdy separator jest zapchany lub ten wężyk to siśnienie nie ma jak odejść z silnika i wywala wtedy korkiem wlewowym - w gorszym wariancie - rozwala simeringi na wale

: 14 wrz 2010, 22:36
autor: mateusz_175
Powiem Ci że jak patrzę na foty silnika to wychodzą dwa węże z pokrywy zaworów ale żaden nie idzie do filtra powietrza. Jeden na dół silnika a drugi jest bardzo krótki i dochodzi obok kolektora ssącego. Jak będe w czwartek u mechanika i wymienimy to co mamy wymienić to ściągnę pokrywę i zobacze tam.
Dzięki za pomoc :)
Pozdr.

: 14 wrz 2010, 22:37
autor: Illuminati75
Jamszoł pisze:od pokrywy idzie wąż do filtra powietrza.
Może w klekocie tego nie ma?

: 14 wrz 2010, 22:40
autor: mateusz_175
No może, ja tego nie wiem, nie znam się tak bardzo :)

: 15 wrz 2010, 12:15
autor: watchu
Ja po zakupie forda wymieniłem olej na 10w40 Castrola zielony i spodziewałem się, że samochód będzie chodził ciszej tak też twierdził mój wuja. Rzecz w tym, że nie zaczął chodzić ciszej tylko raczej głośniej. A dopiero od tamtej pory zdarza mi się, że popychacz klepie nawet jak pochodzi kilka minut. Nie zawsze ale jednak. Samochód teoretycznie miał przed zakupem 148 750km. W sumie praktycznie to on na ten stan wygląda z każdej strony jakby nie było. W każdym razie wydaje mi się, że właściciel poprzedni jeździł w nim na syntetyku jednak. Zastanawiam się nad przedwczesną wymianą oleju na syntetyk forda 5w40 zwłaszcza przez te popychacze i nadchodzącą zimę. Co byście poradzili? Na tym oleju zrobiłem dopiero 5 tys. i pół roku jeździ. Na początku myślałem, że lepszy olej wypłukał jakiś ceramizer czy coś ale podejrzewam, że jednak wcześniej był syntetyk. Dodam, że oleju nie bierze ani grama.

: 15 wrz 2010, 12:50
autor: cidzej
http://moto.allegro.pl/oryginalny-ford- ... 03447.html zalej i bedzie jak fabryka przykazala :mrgreen: po co koło na nowo wymyślać

castrol to nie jest najlepszy wybor do silnika forda, raczej do VW :P ja juz nei pamietam ktory parametr to definiuje ale jakbys mial okazje poprzelewac sobie do naczyc syntetyk castrola i np. syntetyk elfa (rowniez zalecany przez forda) to bys stwierdzil, ze elf czy wlasnie olej forda to sie leje jak woda z kranu a castrol jest troche gestszy jak gdyby. oleje te sa reklamowane jako niby obnizajace spalanie silnika poprzez wieksza plynnosc. ford takie oleje zaleca, ale juz np w vw jest to juz gorzej widziane i ponoc silniki gorzej to znosza.

ile w tym prawdy ? nie mam pojecia, moze kolejna legenda ale faktem jest, ze czesto opisywany problem z dosc powolno gasnaca kontrolka cisnienia oleju w zetecach ustepuje po wymianie oleju na elfa czy forda 5w30

: 15 wrz 2010, 14:10
autor: watchu
No ale ponoć fordowski olej jest przygotowywany przez castrol. Wiec może lepiej zakupić elfa? Wolalbym cos rzadszego zeby silnikowi zwłaszcza zimą było lżej.

: 15 wrz 2010, 14:56
autor: cidzej
ja znowusz czytalem ze oleje dla forda robi Mobil, zreszta jakie to ma znaczenie ?? Ford dyktuje warunki (podaje parametry jakie ma spelniac olej) i taki mu nawet Lotos moze produkowac pod warunkiem, ze zrobi to odpowiednio tanio w stosunku do konkurencji :mrgreen: no i bedzie spelnial i trzymal narzucone parametry

: 15 wrz 2010, 19:02
autor: Jamszoł
watchu pisze:Dodam, że oleju nie bierze ani grama.
Lej syntetyk i nie słuchaj nikogo
I tak jak pisze cidzej, albo olej Forda albo zalecany ELF
Może być też ELF hydrokrakowany - nie ustępuje Syntetykowi w niczym

: 19 wrz 2010, 15:26
autor: mateusz_175
Wczoraj postanowiłem zdjąć pokrywę zaworów i nie zauważyłem tam jakiegoś urządzenia, separatora. Jedyna rzecz co mnie zaciekawiła, to ten wspomniany wąż idący z pokrywy na dół silnika. w pokrywie gdzie on wchodzi jest otwór i widać kanał idący do środka pokrywy, lecz jest to zabudowane i nie widać co tam jest, nie wiem w sumie w jakim celu to zastosowali.
Sorry za offtop.
Pozdr.

: 19 wrz 2010, 17:14
autor: Jamszoł
mateusz_175 pisze:w pokrywie gdzie on wchodzi jest otwór i widać kanał idący do środka pokrywy, lecz jest to zabudowane
I to jest właśnie separator :mrgreen:

: 17 lis 2010, 20:31
autor: kupiec
A co myślicie o tych olejach? http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0
Kolega będzie tym zalewał golfa na próbę.

: 17 lis 2010, 21:04
autor: Mikosz
Niech sobie nie żartuje z tym olejem :/ Niech wybierze inny typu Castrol/mobil i coś tam markowe.

: 17 lis 2010, 22:42
autor: cidzej
chyba bym wolal orlen lub lotos ..... czemu ??? bo to golf, napewno albo cieknie albo olej bierze a lotos czy orlen jest prawie na kazdej stacji i w sklepie i do tego tanio jakby potrzebowal na dolewke ...



z innej beczki to ja sie zastanawiam czy moze Quakera nie zarzucic do silnika