Strona 8 z 21
: 14 wrz 2010, 22:05
autor: mateusz_175
Jamszoł pisze:
Szkoda silnika w zimie jak się go odpala na mineralu - części trące - te najdalsze od pompy przy odpalaniu dostają po tyłku przez pierwsze 15-20 s (przy mineralu) 10-15 s przy półsyntetyku a 5-8 s przy syntetyku .
Widzisz różnicę ? (głównie zima)
Własnie to wyczytałem bodajże w Twoim którymś poście i chcę to zmienić
Jamszoł pisze:
Wyciskajacy sie olej spod korka , świadczy o zatkanej odmie a także o przedmuchach na tłokach (pierścienie
Możesz mi wyjaśnić co to ta odma ? Tyle razy o tym słyszałem a nie wiem co to
Gdzie ona się znajduje ?
Jamszoł pisze:Jeśli chcesz zmieniać w silniku pierścienie itd - czyli , że chcesz pojeździć jeszcze troche tym wozem .
Jak długo to nie wiem, gdybym miał pieniądze to bym zmienił wóz ale niestety nie ma ich i będe się turlał nim a chcę żeby jeszcze trochę pojeździł, dobrze jeździł
Jeszcze powiedz mi Jamszoł jeżeli możesz, jakiej firmy olej byś polecił do tego silnika ?
: 14 wrz 2010, 22:10
autor: Jamszoł
Każdy półsyntetyk jest ok
Co do odmy - pod pokrywą zaworową masz separator , który oddziela olej od spalin gromadzących się nad tłokami - od pokrywy idzie wąż do filtra powietrza .
Gdy separator jest zapchany lub ten wężyk to siśnienie nie ma jak odejść z silnika i wywala wtedy korkiem wlewowym - w gorszym wariancie - rozwala simeringi na wale
: 14 wrz 2010, 22:36
autor: mateusz_175
Powiem Ci że jak patrzę na foty silnika to wychodzą dwa węże z pokrywy zaworów ale żaden nie idzie do filtra powietrza. Jeden na dół silnika a drugi jest bardzo krótki i dochodzi obok kolektora ssącego. Jak będe w czwartek u mechanika i wymienimy to co mamy wymienić to ściągnę pokrywę i zobacze tam.
Dzięki za pomoc

Pozdr.
: 14 wrz 2010, 22:37
autor: Illuminati75
Jamszoł pisze:od pokrywy idzie wąż do filtra powietrza.
Może w klekocie tego nie ma?
: 14 wrz 2010, 22:40
autor: mateusz_175
No może, ja tego nie wiem, nie znam się tak bardzo

: 15 wrz 2010, 12:15
autor: watchu
Ja po zakupie forda wymieniłem olej na 10w40 Castrola zielony i spodziewałem się, że samochód będzie chodził ciszej tak też twierdził mój wuja. Rzecz w tym, że nie zaczął chodzić ciszej tylko raczej głośniej. A dopiero od tamtej pory zdarza mi się, że popychacz klepie nawet jak pochodzi kilka minut. Nie zawsze ale jednak. Samochód teoretycznie miał przed zakupem 148 750km. W sumie praktycznie to on na ten stan wygląda z każdej strony jakby nie było. W każdym razie wydaje mi się, że właściciel poprzedni jeździł w nim na syntetyku jednak. Zastanawiam się nad przedwczesną wymianą oleju na syntetyk forda 5w40 zwłaszcza przez te popychacze i nadchodzącą zimę. Co byście poradzili? Na tym oleju zrobiłem dopiero 5 tys. i pół roku jeździ. Na początku myślałem, że lepszy olej wypłukał jakiś ceramizer czy coś ale podejrzewam, że jednak wcześniej był syntetyk. Dodam, że oleju nie bierze ani grama.
: 15 wrz 2010, 12:50
autor: cidzej
http://moto.allegro.pl/oryginalny-ford- ... 03447.html zalej i bedzie jak fabryka przykazala

po co koło na nowo wymyślać
castrol to nie jest najlepszy wybor do silnika forda, raczej do VW

ja juz nei pamietam ktory parametr to definiuje ale jakbys mial okazje poprzelewac sobie do naczyc syntetyk castrola i np. syntetyk elfa (rowniez zalecany przez forda) to bys stwierdzil, ze elf czy wlasnie olej forda to sie leje jak woda z kranu a castrol jest troche gestszy jak gdyby. oleje te sa reklamowane jako niby obnizajace spalanie silnika poprzez wieksza plynnosc. ford takie oleje zaleca, ale juz np w vw jest to juz gorzej widziane i ponoc silniki gorzej to znosza.
ile w tym prawdy ? nie mam pojecia, moze kolejna legenda ale faktem jest, ze czesto opisywany problem z dosc powolno gasnaca kontrolka cisnienia oleju w zetecach ustepuje po wymianie oleju na elfa czy forda 5w30
: 15 wrz 2010, 14:10
autor: watchu
No ale ponoć fordowski olej jest przygotowywany przez castrol. Wiec może lepiej zakupić elfa? Wolalbym cos rzadszego zeby silnikowi zwłaszcza zimą było lżej.
: 15 wrz 2010, 14:56
autor: cidzej
ja znowusz czytalem ze oleje dla forda robi Mobil, zreszta jakie to ma znaczenie ?? Ford dyktuje warunki (podaje parametry jakie ma spelniac olej) i taki mu nawet Lotos moze produkowac pod warunkiem, ze zrobi to odpowiednio tanio w stosunku do konkurencji

no i bedzie spelnial i trzymal narzucone parametry
: 15 wrz 2010, 19:02
autor: Jamszoł
watchu pisze:Dodam, że oleju nie bierze ani grama.
Lej syntetyk i nie słuchaj nikogo
I tak jak pisze
cidzej, albo olej Forda albo zalecany ELF
Może być też ELF hydrokrakowany - nie ustępuje Syntetykowi w niczym
: 19 wrz 2010, 15:26
autor: mateusz_175
Wczoraj postanowiłem zdjąć pokrywę zaworów i nie zauważyłem tam jakiegoś urządzenia, separatora. Jedyna rzecz co mnie zaciekawiła, to ten wspomniany wąż idący z pokrywy na dół silnika. w pokrywie gdzie on wchodzi jest otwór i widać kanał idący do środka pokrywy, lecz jest to zabudowane i nie widać co tam jest, nie wiem w sumie w jakim celu to zastosowali.
Sorry za offtop.
Pozdr.
: 19 wrz 2010, 17:14
autor: Jamszoł
mateusz_175 pisze:w pokrywie gdzie on wchodzi jest otwór i widać kanał idący do środka pokrywy, lecz jest to zabudowane
I to jest właśnie separator

: 17 lis 2010, 20:31
autor: kupiec
A co myślicie o tych olejach?
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0
Kolega będzie tym zalewał golfa na próbę.
: 17 lis 2010, 21:04
autor: Mikosz
Niech sobie nie żartuje z tym olejem

Niech wybierze inny typu Castrol/mobil i coś tam markowe.
: 17 lis 2010, 22:42
autor: cidzej
chyba bym wolal orlen lub lotos ..... czemu ??? bo to golf, napewno albo cieknie albo olej bierze a lotos czy orlen jest prawie na kazdej stacji i w sklepie i do tego tanio jakby potrzebowal na dolewke ...
z innej beczki to ja sie zastanawiam czy moze Quakera nie zarzucic do silnika