problem z turbina

Moderator: Moderatorzy

ludi45

Post autor: ludi45 »

wymienilem czujnik egr i dupa autko jezdzi tak jak wczesniej :sad: zakupilem juz ten lacznik i jutro rano jade na wspawanie :grin: jezeli to nie pomoze to gdzie szukac przyczyny :?: :?: :?:
ludi45

Post autor: ludi45 »

A wiec tak wymienilem lacznik elastyczny tklumnika i autko zaczeglo odrazu lepiej jezdzic,turbina sie zaczela zalaczac ale dopiero od porzadnego przygazowania od niecalych 4 tys :smile: zaraz jade posprawdzac wszystki weze czy nie sa sparciale albo dziurawe :mrgreen:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

trochę wysoko tą turbinę zaczynasz odczuwać.... ile ma ten sprzęt najeżdżone? Może turbawka już się regeneracji domaga?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

albo jednak między turniną a kolektorem ssącym jest wyciek powietrza i ciśnienie ucieka - ale to można sprawdzić samemu (organoleptycznie)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ludi45

Post autor: ludi45 »

wczoraj poprawdzalem wszytskie wezyki od turbiny i nie maja zadnych dziur pozakladalem nowe opaski i nic sie nie zmienilo,zdenerwowany wybralem sie w dluzsza trase po autostradzie i zeby turbo załapalo to z 5 na 3 musialem wrzucic wkrecilem go na 5 tys wrzucilem 4 potem piatke i jechal dalej bez turbo.juz naprawde nie ma pojecia gdzie mam szukac :idea: :sad: a i mam pytanie w turbinie jest za kolektorem pret ktory odpowiada za cinienie,jak on u was chodzi palcem go mozna ruszyc?bo u mnie musze wziasc srubokret i dopiero mozna go ruszyc,ponoc on jest na sprezynie wiec mozna dlatego ciezko chodzi :?:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja mam takiego 70KM i powiem szczerze ze zeby tym autem wyprzedzac to trzeba mocno redukowac, a jedzie maksymalnie 140, 150 z gorki. Z tym ze moj to VAN,ale to nie powinno miec wiekszego znaczenia, te silniki tak lipnie dzialaja (takie jest moje zdanie)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ludi45

Post autor: ludi45 »

WieSiu pisze:ja mam takiego 70KM i powiem szczerze ze zeby tym autem wyprzedzac to trzeba mocno redukowac, a jedzie maksymalnie 140, 150 z gorki. Z tym ze moj to VAN,ale to nie powinno miec wiekszego znaczenia, te silniki tak lipnie dzialaja (takie jest moje zdanie)
no ale bez przesady moj kumpel ma taki sam silnik i jego nie ma porownania do mojego jak sie przejechalem.moj wujek kupil ode mnie mojego pierwszego escort 1.8 d i ja nawet nie ma do niego polotu...lyka mnie jak chce :-| .teraz przyszla mi do glowy mysl ze moze mam katalizator zapchany i silnik moze pracowac w trybie awaryjnym?tak sobie mysle ze wyciagne te bebyche z katalizatora :smile:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ludi45 pisze:wyciagne te bebyche z katalizatora :smile:
Podjedź do tłumikarza - od Ci wywali kata , wstawi strumienice i jeszcze da Ci na ręke z 50 zl.
Będziesz miał pewność , że tu (wydech) jest już OK.
Moim zdaniem powinieneś turbinę wytargac i wszystko co przy niej jest ruchome ma chodzić lekko - nie ma obcji , że coś chodzi ciężko - a że ttam jest wysoka temp. to się przyłóż do tego porządnie bo części ruchome lubią się zapiekać jak ktoś dał nieodpowiedni smar - czyli zwykły a nie grafitowy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ