tylna lampa zespolona
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
tylna lampa zespolona
Wiedziałem , że tylna lampa zespolona jest powalona , ale , że aż tak , to nie wiedziałem.
Przeważnie jest tak , że masa idzie na zewnątrz(na boku) a plus na dół do wystającej od dołu na środku wypustki.
Ale u nas nie ma tak dobrze - część żarówek ma doprowadzony plus na dół a część na zewnątrz.
Przykład - na zdjęciu poprowadziłem kreskę w kolorze zielonym i tak pierwsza żarówka po drodze jest podłączona na zewnątrz ale już druga od spodu.
A co jeśli mamy białe lampy jak mati i chcemy zamiast czerwonej żarówki ( która po polowie rokuodbarwiła się i zrobiła się biała a jest to żarówka od postoju) wstawić czerwoną diodę ( bo ta się nie odbarwia - jest zawsze czerwona) a tu akurat plus przychodzi nie na dół , tylko na boku ?
Ano trzeba poprzecina linie przesyłowe i połączyć je "na krzyż przewodami z "damskimi" końcówkami przewodów.
Nie polutujecie ich - przynajmniej ja nie dałem rady dużą lutownicą - 1000W - cyna nie wtapia się w ten żelaz.
Na zdjęciu poprowadziłem kolorem czerwonym plus a niebieskim minus - na skróty trochę , bo jadąc po kablu nie było by go widać.
Po poprowadzeniu kabelków na " krzyż , plus znalazł się na dole żarówki /diody a minus na boku.
Ta opcja jest poprawna do tego , żeby dioda świeciła a w razie czego , zawsze możemy wstawić zpowrotem żarówkę - tej jest obojętne gdzie ma plus a gdzie minus.
Listwy przesyłowe przeciąłem cengami do drutu.
A od przeciętych listew ciagnołem przewody
Miejsca cięcia oznaczyłem żółtymi kreskami i literką C pod spodem
Przeważnie jest tak , że masa idzie na zewnątrz(na boku) a plus na dół do wystającej od dołu na środku wypustki.
Ale u nas nie ma tak dobrze - część żarówek ma doprowadzony plus na dół a część na zewnątrz.
Przykład - na zdjęciu poprowadziłem kreskę w kolorze zielonym i tak pierwsza żarówka po drodze jest podłączona na zewnątrz ale już druga od spodu.
A co jeśli mamy białe lampy jak mati i chcemy zamiast czerwonej żarówki ( która po polowie rokuodbarwiła się i zrobiła się biała a jest to żarówka od postoju) wstawić czerwoną diodę ( bo ta się nie odbarwia - jest zawsze czerwona) a tu akurat plus przychodzi nie na dół , tylko na boku ?
Ano trzeba poprzecina linie przesyłowe i połączyć je "na krzyż przewodami z "damskimi" końcówkami przewodów.
Nie polutujecie ich - przynajmniej ja nie dałem rady dużą lutownicą - 1000W - cyna nie wtapia się w ten żelaz.
Na zdjęciu poprowadziłem kolorem czerwonym plus a niebieskim minus - na skróty trochę , bo jadąc po kablu nie było by go widać.
Po poprowadzeniu kabelków na " krzyż , plus znalazł się na dole żarówki /diody a minus na boku.
Ta opcja jest poprawna do tego , żeby dioda świeciła a w razie czego , zawsze możemy wstawić zpowrotem żarówkę - tej jest obojętne gdzie ma plus a gdzie minus.
Listwy przesyłowe przeciąłem cengami do drutu.
A od przeciętych listew ciagnołem przewody
Miejsca cięcia oznaczyłem żółtymi kreskami i literką C pod spodem
Ostatnio zmieniony 18 lut 2009, 00:19 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 3 razy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
po polskiemu a co - nie pasi coś ?
Nie wiesz , że tu się opisuje tak , żeby laik zrozumiał ?
Lostlast - musisz brać pod uwagę to , że diody są kierunkowe - jak podłączysz odwrotnie to nie świeci.
A jak pisałem w lampie nie ma doprowadzonych minusów do wszystkich żarówek na boku , jest to pomieszane i trzeba by było całą lampę gruntownie przekopać.
Oczywiście jest to do zrobienia.
No i kwestia zakupu odpowiednich diod - czyli kolorów.
Stop tylko musiał byś zostawić w żarówce , bo musi być mocniejsze światło no i nie wiem czy są do dostania żółte diody na migacz
Nie wiesz , że tu się opisuje tak , żeby laik zrozumiał ?
Lostlast - musisz brać pod uwagę to , że diody są kierunkowe - jak podłączysz odwrotnie to nie świeci.
A jak pisałem w lampie nie ma doprowadzonych minusów do wszystkich żarówek na boku , jest to pomieszane i trzeba by było całą lampę gruntownie przekopać.
Oczywiście jest to do zrobienia.
No i kwestia zakupu odpowiednich diod - czyli kolorów.
Stop tylko musiał byś zostawić w żarówce , bo musi być mocniejsze światło no i nie wiem czy są do dostania żółte diody na migacz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jamszoł, odbiegajac nieco od tematu stwierdzam, ze nonam ma z Toba stanowczo za dobrze holender niech wezmie lutownice w dlon i sam lutuje!!! a nie z tego co widze, to 90% rzeczy przy aucie robi mu ojciec :P:P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
a kto ci kaze rozumiecBlazey pisze:Kurdę! Czytam i czytam i za nic nie mogę się domyślić w jakim to jest języku...
Jamszoł pisze:Lostlast - musisz brać pod uwagę to , że diody są kierunkowe - jak podłączysz odwrotnie to nie świeci.
A jak pisałem w lampie nie ma doprowadzonych minusów do wszystkich żarówek na boku , jest to pomieszane i trzeba by było całą lampę gruntownie przekopać.
Oczywiście jest to do zrobienia.
No i kwestia zakupu odpowiednich diod - czyli kolorów.
Stop tylko musiał byś zostawić w żarówce , bo musi być mocniejsze światło no i nie wiem czy są do dostania żółte diody na migacz
dzieki za szybka odp
kurde myslalem ze to juz sa exstra zaroweczki te z diodami
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
- leszek
- Posty: 2567
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
Jamszoł, myslę ze koledze Blazey chodziło raczej o wypowiedz Lostlast-a.Jamszoł pisze:po polskiemu a co - nie pasi coś ?
Nie wiesz , że tu się opisuje tak , żeby laik zrozumiał ?
lostlast pisze:Blazey napisał/a:
Kurdę! Czytam i czytam i za nic nie mogę się domyślić w jakim to jest języku...
a kto ci kaze rozumiec
Lostlast. tyle razy juz miales zwracana uwagę co do pisowni.Może warto by bylo wziąć sobie rady kolegów do serca i postarać się o jakąś inna przeglądarkę.Może by troszke Twoich błędów wyłapała.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Bo ja jestem mechanikiem a nie onsiutek pisze:stwierdzam, ze nonam ma z Toba stanowczo za dobrze
Tu akurat sie nie da polutować , trzeba było połączyć kablami z wsuwkami damskimi - nie dala rady nawet duża 1000 Watowa lutownicasiutek pisze:holender niech wezmie lutownice w dlon i sam lutuje!!!
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]