Wymiana oleju z Mineralnego na Pół Syntetyczny - efekty!

Moderator: Moderatorzy

yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

A mi kontrolka gaśnie po jakiś 2 sekundach jak silnik zimny całkiem :(

Ale jeździ, dzisiaj znów prawie dwie paki rozwinąłem :D
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja bym sie wstrzymal ze stawianiem wyrokow czy pomoglo czy nie [przynajmniej przez kilka dni, bo bardzo czesto po wymianie jakiegos elementu cieszymy sie 1-2 dni, ze juz po problemie a on po tygodniu wraca :P
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

I to jest optymistyczne podejście :razz:
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Piszecie panowie o różnych markach olejów ,a co powiecie o Lotosie?Są dobre czy może znośne,albo totalne dno?Mój Ess jeździ na lotosie mineralnym,ale planuje zmienić na półsyntetyk i nie wiem czy na lotos czy inny......
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

gracurulezzz pisze:Piszecie panowie o różnych markach olejów ,a co powiecie o Lotosie?Są dobre czy może znośne,albo totalne dno?Mój Ess jeździ na lotosie mineralnym,ale planuje zmienić na półsyntetyk i nie wiem czy na lotos czy inny......
Ja miałem półsyntetyk Lotosa i po zmianie na Castrola nie jestem zadowolony.
Uważam, że Lotos był lepszy.
Za niedługo zmieniam olej na Shella (już nie długo przebieg 00000 :)).
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

gracurulezzz,
powiem tak - Lotos mineralny 15W40 API SG/CD temperatura płynięcia - minus 32 C
Lotos City mineralny 15W40 API SF/CC temperatura płynięcia - minus 30 C
Jak widac tej zimy były temperatury zbliżone do temp. płynięcia tego oleju a to już jest dość niebezpieczne dla silnika.
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk - API - SG/CD temp. płynięcia - minus 44
Więc tu już jest OK
Nie trzymaj w silniku minerala.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

Jamszoł
teraz Lotos Semisyntetic ma trochę inne właściwości:
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Specyfikacje

ACEA A3-02 / B4-02, ACEA A3/B3-04

Gwarantuje

* optymalną temperaturę pracy silnika dzięki formule Thermal Control
* doskonałą czystość silnika
* łatwy rozruch w niskich temperaturach (do -25°C)
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja w necie znalazłem tak :
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g
Więc tak podałem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

to sa stare dane wiec zamiescilem nowe ze strony producenta i etykiety :mrgreen:
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
jarekl

Post autor: jarekl »

2 lata 90 tys km. i tylko 10 W 40 elf wymiana co 15 tys
Awatar użytkownika
swierszczu79
Posty: 38
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: swierszczu79 »

yezozwierz pisze:A mi kontrolka gaśnie po jakiś 2 sekundach jak silnik zimny całkiem :(

Ale jeździ, dzisiaj znów prawie dwie paki rozwinąłem :D
Hejka!! i jak tam autko sie sprawuje z nowym olejem??? sam sie zastanawiam nad taka operacja ;)
-=Swierszczu79=-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

U mnie jest OK - nic nie zaczeło cieknąć - oleju po 3000 km nie ubyło nawet o milimetr na miarce.
Silnik chodzi ciszej , co do odpalanie - no cóż jest ciepło i nie można nic powiedzieć.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cóż... u mnie cieknie ale ciekło też przed wymianą więc proszę o to nowego oleum nie obwiniać ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:u mnie cieknie ale ciekło też przed wymianą
A dla czego cieknie ?
Odpowiedź jest prosta :mrgreen: Yagroski to nygus :mrgreen: uszczelnić się nie chce :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:Yagroski to nygus :mrgreen: uszczelnić się nie chce :razz:
O, tak własnie jest ;) nie chce mi się ściagać skrzyni i michy pod blokiem :P
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ