I czy II generacja LPG ??

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

I czy II generacja LPG ??

Post autor: cidzej »

auto: esio 1.3 na monowtrysku + lpg

jak łatwo sie domyslic - stoi w miejscu, bo ciezko to jazda nazwać :P

w aucie jest I generacja gazu - reduktor + pozostale pierdulki, przeslacznik STAG i sruba regulacyjna na przewodzie - to wszystko.

czy warto montować sterownik lambdy (z emulatorem), z silniczkiem krokowym, podpieciem pod sygnal TPSa itd ?? zyskamy cos na mocy auta czy lepiej sobie podarować ?

chcialem tylko zauwazyc, ze kazde "extra" 5 konikow w tym aucie jest na wage zlota ;)

zastanawialem sie nad przerobką na STAG2-L/XL lub w ostateczności Autronica AL700 (niestety drogo to wychodzi) - WARTO ???????????
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Łukasz, przecież sam masz dość wiedzy żeby wiedzieć jak to wygląda ;)
jak byś został na I gen to może blos.. ale:
Na założenie blosa ten silnik jest troszkę za mały... pewnie by i jeździł ale czy efekt godny byłby kasy wywalonej na blosa to nie wiem... Jako tako blosa daje sie do silników od 1,6 w górę.
II gen na pewno polepszyłaby kulturę pracy. Przy dobrze ustawionych opcjach sterownika krokowiec instalacji otwierałby się kiedy trzeba (np. przyspieszanie) polepszając dynamikę czy też zamykał przy hamowaniu silnikiem oszczędzając gaz. Ale ile byś musiał dać za instalację? sam komputerek Al700 dostaniesz za 140 zł.
Zastanawiam się jednak czy sam emulator nie pomógłby trochę. ECU nie rozstrajałby się na gazie i powinien trzymać optymalne ustawienia.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sęk w tym iż sam emulator (np. stag 2L czy Autronic AL-700) jest jednoczesnie sterownikiem (pomijam te najprostsze emulatory sondy lambda, bo to nie ma sensu i niczym nie steruje poza udawaniem poprawnego przebiegu z sondy - to jest dobre jak komus sie zapala lampka check engine i tyle). teoria podpowiada mi, ze warto w to sie pobawic, ale zalezy mi na tym czy w praktyce ktos wymienial I gen na II generacje i czy mu to przynioslo jakies wymierne korzyści poza bezproblemowym przejściem przeglądu :P

Autronic w full opcji (bo w sumie tylko taka w moim przypadku wchodzi w grę) to wydatek ~250 pln - sterownik, okablowanie, actuator, przełącznik - także calkiem sporo i o kabelku nie wspomnę

Stag 2-L to wydatek ~139pln+przesyłka ale potrzebny jakiś tester sondy lambda do zestrojenia i regulacja prawie zerowa. Stag XL to juz programowanie z kompa, opcji nieco więcej ale wydatek ~169pln+przesyłka ale moim skromnym zdaniem to dalej nie to co autronic ;)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

wiesz że ja to nw zasadzie poszedłem w strone przeciwną II gen> I gen+blos więc ci nie pomogę, ale autrionika można też wyrwać kompletnego w lepszej cenie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak brac to autronica, auto moze i ciutke lepiej chodzi, ale spalanie tez moze zrobic sie wieksze. Jest jeszcze alternatywa, BINGO-M firmy KME, ja sobie to kiedys w takim silniku zalozylem,nawet dobrze to dzialalo. Zadzwon do producenta i dowiedz sie za ile Ci to sprzedadza, bo sprzedaja tez wysylkowo
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ