auto: esio 1.3 na monowtrysku + lpg
jak łatwo sie domyslic - stoi w miejscu, bo ciezko to jazda nazwać
w aucie jest I generacja gazu - reduktor + pozostale pierdulki, przeslacznik STAG i sruba regulacyjna na przewodzie - to wszystko.
czy warto montować sterownik lambdy (z emulatorem), z silniczkiem krokowym, podpieciem pod sygnal TPSa itd ?? zyskamy cos na mocy auta czy lepiej sobie podarować ?
chcialem tylko zauwazyc, ze kazde "extra" 5 konikow w tym aucie jest na wage zlota
zastanawialem sie nad przerobką na STAG2-L/XL lub w ostateczności Autronica AL700 (niestety drogo to wychodzi) - WARTO ???????????
I czy II generacja LPG ??
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
I czy II generacja LPG ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Łukasz, przecież sam masz dość wiedzy żeby wiedzieć jak to wygląda
jak byś został na I gen to może blos.. ale:
Na założenie blosa ten silnik jest troszkę za mały... pewnie by i jeździł ale czy efekt godny byłby kasy wywalonej na blosa to nie wiem... Jako tako blosa daje sie do silników od 1,6 w górę.
II gen na pewno polepszyłaby kulturę pracy. Przy dobrze ustawionych opcjach sterownika krokowiec instalacji otwierałby się kiedy trzeba (np. przyspieszanie) polepszając dynamikę czy też zamykał przy hamowaniu silnikiem oszczędzając gaz. Ale ile byś musiał dać za instalację? sam komputerek Al700 dostaniesz za 140 zł.
Zastanawiam się jednak czy sam emulator nie pomógłby trochę. ECU nie rozstrajałby się na gazie i powinien trzymać optymalne ustawienia.
jak byś został na I gen to może blos.. ale:
Na założenie blosa ten silnik jest troszkę za mały... pewnie by i jeździł ale czy efekt godny byłby kasy wywalonej na blosa to nie wiem... Jako tako blosa daje sie do silników od 1,6 w górę.
II gen na pewno polepszyłaby kulturę pracy. Przy dobrze ustawionych opcjach sterownika krokowiec instalacji otwierałby się kiedy trzeba (np. przyspieszanie) polepszając dynamikę czy też zamykał przy hamowaniu silnikiem oszczędzając gaz. Ale ile byś musiał dać za instalację? sam komputerek Al700 dostaniesz za 140 zł.
Zastanawiam się jednak czy sam emulator nie pomógłby trochę. ECU nie rozstrajałby się na gazie i powinien trzymać optymalne ustawienia.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
sęk w tym iż sam emulator (np. stag 2L czy Autronic AL-700) jest jednoczesnie sterownikiem (pomijam te najprostsze emulatory sondy lambda, bo to nie ma sensu i niczym nie steruje poza udawaniem poprawnego przebiegu z sondy - to jest dobre jak komus sie zapala lampka check engine i tyle). teoria podpowiada mi, ze warto w to sie pobawic, ale zalezy mi na tym czy w praktyce ktos wymienial I gen na II generacje i czy mu to przynioslo jakies wymierne korzyści poza bezproblemowym przejściem przeglądu
Autronic w full opcji (bo w sumie tylko taka w moim przypadku wchodzi w grę) to wydatek ~250 pln - sterownik, okablowanie, actuator, przełącznik - także calkiem sporo i o kabelku nie wspomnę
Stag 2-L to wydatek ~139pln+przesyłka ale potrzebny jakiś tester sondy lambda do zestrojenia i regulacja prawie zerowa. Stag XL to juz programowanie z kompa, opcji nieco więcej ale wydatek ~169pln+przesyłka ale moim skromnym zdaniem to dalej nie to co autronic
Autronic w full opcji (bo w sumie tylko taka w moim przypadku wchodzi w grę) to wydatek ~250 pln - sterownik, okablowanie, actuator, przełącznik - także calkiem sporo i o kabelku nie wspomnę
Stag 2-L to wydatek ~139pln+przesyłka ale potrzebny jakiś tester sondy lambda do zestrojenia i regulacja prawie zerowa. Stag XL to juz programowanie z kompa, opcji nieco więcej ale wydatek ~169pln+przesyłka ale moim skromnym zdaniem to dalej nie to co autronic
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wiesz że ja to nw zasadzie poszedłem w strone przeciwną II gen> I gen+blos więc ci nie pomogę, ale autrionika można też wyrwać kompletnego w lepszej cenie
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jak brac to autronica, auto moze i ciutke lepiej chodzi, ale spalanie tez moze zrobic sie wieksze. Jest jeszcze alternatywa, BINGO-M firmy KME, ja sobie to kiedys w takim silniku zalozylem,nawet dobrze to dzialalo. Zadzwon do producenta i dowiedz sie za ile Ci to sprzedadza, bo sprzedaja tez wysylkowo
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982