Poduszka silnika - wymiana - 16 zaworowiec
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Poduszka silnika - wymiana - 16 zaworowiec
W temacie dopisałem 16 zaworowiec bo do 8 jest inna poducha.
Potrzebny nam kanał lub podnośnik.
Wyciągamy do góry zbiornik wyrównawczy oleju wspomagania - jest przymocowany do zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego na zatrzaski ( pociągamy go pionowo w górę)
Nie potrzeba odkręcać od niego węży .
Podkładamy pod misę olejową podnośnik , podnosimy silnik minimalnie , żeby nie naprężać śrób od poduchy.
Z kanału , odkręcamy wspornik , który łączy poduchę z saniami dwie nakrętki przy poduszce jedna śruba przy saniach - klucz 15.
Od góry w pustym miejscu po wyciągniętym zbiorniczku wspomagania jest dojście do łapy silnika - odkręcamy łapę od silnika - 3 śruby z łbem pod klucz 13 - zaczynamy od górnych , dolna jest lepiej dostępna gdy nie ma już górnych śrób.
Odkręcamy 2 nakrętki od góry poduchy klucz 19 najlepiej długi nasadowy - zwykła nasadka jest zbyt krótka - opiera się o szpilkę.
Poducha wraz z łapą wychodzi w dół pod kątem w kierunku środka samochodu.
Po rozłączeniu łapy z poduchą - dwie nakrętki pod klucz 19 łapę przykręcamy do nowej poduchy już na stałe.
Poduchę wraz z łapą wciskamy na miejsce - załapujemy lekko dwie nakrętki od góry , przykręcamy łapę do silnika i dopiero na koniec dokręcamy nakrętki górne poduchy.
Bardzo możliwe , że do montażu nowej poduchy trzeba będzie unieść silnik do góry - u Matiego silnik trzeba było podnieść prawie o 10 cm.
silnik za pomocą łapy wisi pod poduchą - jeśli poducha kończy żywot , to silnik się opuszcza w dół i w prawo - a lewarek zmiany biegów przechyla się coraz bardziej w lewo w kierunku kierowcy , poza tym dół misy olejowej jest niżej niż prawy wachacz.
U Matiego było to około 8 cm na ziemią.
Oczywiście nie wspomnę o układzie wydechowym , który też jest niżej niż powinien być - mogą się przedwcześnie rwać wieszaki od wydechu.
Potrzebny nam kanał lub podnośnik.
Wyciągamy do góry zbiornik wyrównawczy oleju wspomagania - jest przymocowany do zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego na zatrzaski ( pociągamy go pionowo w górę)
Nie potrzeba odkręcać od niego węży .
Podkładamy pod misę olejową podnośnik , podnosimy silnik minimalnie , żeby nie naprężać śrób od poduchy.
Z kanału , odkręcamy wspornik , który łączy poduchę z saniami dwie nakrętki przy poduszce jedna śruba przy saniach - klucz 15.
Od góry w pustym miejscu po wyciągniętym zbiorniczku wspomagania jest dojście do łapy silnika - odkręcamy łapę od silnika - 3 śruby z łbem pod klucz 13 - zaczynamy od górnych , dolna jest lepiej dostępna gdy nie ma już górnych śrób.
Odkręcamy 2 nakrętki od góry poduchy klucz 19 najlepiej długi nasadowy - zwykła nasadka jest zbyt krótka - opiera się o szpilkę.
Poducha wraz z łapą wychodzi w dół pod kątem w kierunku środka samochodu.
Po rozłączeniu łapy z poduchą - dwie nakrętki pod klucz 19 łapę przykręcamy do nowej poduchy już na stałe.
Poduchę wraz z łapą wciskamy na miejsce - załapujemy lekko dwie nakrętki od góry , przykręcamy łapę do silnika i dopiero na koniec dokręcamy nakrętki górne poduchy.
Bardzo możliwe , że do montażu nowej poduchy trzeba będzie unieść silnik do góry - u Matiego silnik trzeba było podnieść prawie o 10 cm.
silnik za pomocą łapy wisi pod poduchą - jeśli poducha kończy żywot , to silnik się opuszcza w dół i w prawo - a lewarek zmiany biegów przechyla się coraz bardziej w lewo w kierunku kierowcy , poza tym dół misy olejowej jest niżej niż prawy wachacz.
U Matiego było to około 8 cm na ziemią.
Oczywiście nie wspomnę o układzie wydechowym , który też jest niżej niż powinien być - mogą się przedwcześnie rwać wieszaki od wydechu.
- Załączniki
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
no dobra to jest jedna poducha, a resztę jak wymienić? RS ma 4
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
RS ma 3 poduchy tak jak mój.Jedna przy silniku , jedna z lewej strony komory silnikowej przy skrzyni biegów - dokręcana do wzdłużnicy i ostatnia przy skrzyni biegów w okolicy miejsca gdzie do skrzyni dochodzi drążek zmiany biegów.
Dwie pozostałe łatwo wymienić - nie ma przy nich żadnych kombinacji i jest łatwy dostęp.
Oczywiście podnośnik musi być pod silnikiem lub skrzynią biegów w zależności którą poduchę wymieniamy.
Podniosłem silnik podnośnikiem , który umieściłem pod misą olejową na początku przed demontażem.
Bez tego po odkręceniu łaby - silnik wypadł by w kanał.
Dwie pozostałe łatwo wymienić - nie ma przy nich żadnych kombinacji i jest łatwy dostęp.
Oczywiście podnośnik musi być pod silnikiem lub skrzynią biegów w zależności którą poduchę wymieniamy.
Podniosłem silnik podnośnikiem , który umieściłem pod misą olejową na początku przed demontażem.
Bez tego po odkręceniu łaby - silnik wypadł by w kanał.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
lostlast, u mnie poznaliśmy koniec żywota poduchy po tym, że całą budą trzęsło a wszystkie plastiki w środku i wydech wpadały w wibracje o takiej częstotliwości że aż łeb bolał Oczywiście na postoju bo w trakcie jazdy nie było tego za bardzo czuć.
Dodam też że stara poduszka rozpadła się w środku na części pierwsze i wypłynął z niej olej, także silnik trzymał się już w zasadzie na wsporniku
Po wymianie poduchy nie poznałem auta bo gdyby nie obrotomierz to nie poznałoby się że silnik jest włączony
Ps. SŁABA JAKOŚĆ ZDJĘĆ !
Dodam też że stara poduszka rozpadła się w środku na części pierwsze i wypłynął z niej olej, także silnik trzymał się już w zasadzie na wsporniku
Po wymianie poduchy nie poznałem auta bo gdyby nie obrotomierz to nie poznałoby się że silnik jest włączony
Ps. SŁABA JAKOŚĆ ZDJĘĆ !
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
w dzwonek.................hihihhihijamszoł pisze:Pocałuj mnie w D.......
nonam
umnie się motor nieczesie jak obroty juz po rozgrzaniu się unormują
a jakosc zdiec dobra widać co trzeba wiedzieć
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
jamszoł pisze:Tak jak w twym poscie - kable do wymiany.lostlast pisze:umnie się motor nieczesie jak obroty juz po rozgrzaniu się unormują
Jak są mokre lub wilgotne to iskry po nich skaczą - przyjrzyj się w nocy jak silnik zimny a zobaczysz co Cie trzasło.
nie no-kable niesa wilgotne czy mokre ja mialem mokra renke
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------