Poduszka silnika - wymiana - 16 zaworowiec

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Poduszka silnika - wymiana - 16 zaworowiec

Post autor: Jamszoł »

W temacie dopisałem 16 zaworowiec bo do 8 jest inna poducha.
Potrzebny nam kanał lub podnośnik.
Wyciągamy do góry zbiornik wyrównawczy oleju wspomagania - jest przymocowany do zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego na zatrzaski ( pociągamy go pionowo w górę)
Nie potrzeba odkręcać od niego węży .

Podkładamy pod misę olejową podnośnik , podnosimy silnik minimalnie , żeby nie naprężać śrób od poduchy.
Z kanału , odkręcamy wspornik , który łączy poduchę z saniami dwie nakrętki przy poduszce jedna śruba przy saniach - klucz 15.
Od góry w pustym miejscu po wyciągniętym zbiorniczku wspomagania jest dojście do łapy silnika - odkręcamy łapę od silnika - 3 śruby z łbem pod klucz 13 - zaczynamy od górnych , dolna jest lepiej dostępna gdy nie ma już górnych śrób.
Odkręcamy 2 nakrętki od góry poduchy klucz 19 najlepiej długi nasadowy - zwykła nasadka jest zbyt krótka - opiera się o szpilkę.
Poducha wraz z łapą wychodzi w dół pod kątem w kierunku środka samochodu.
Po rozłączeniu łapy z poduchą - dwie nakrętki pod klucz 19 łapę przykręcamy do nowej poduchy już na stałe.
Poduchę wraz z łapą wciskamy na miejsce - załapujemy lekko dwie nakrętki od góry , przykręcamy łapę do silnika i dopiero na koniec dokręcamy nakrętki górne poduchy.
Bardzo możliwe , że do montażu nowej poduchy trzeba będzie unieść silnik do góry - u Matiego silnik trzeba było podnieść prawie o 10 cm.
silnik za pomocą łapy wisi pod poduchą - jeśli poducha kończy żywot , to silnik się opuszcza w dół i w prawo - a lewarek zmiany biegów przechyla się coraz bardziej w lewo w kierunku kierowcy , poza tym dół misy olejowej jest niżej niż prawy wachacz.
U Matiego było to około 8 cm na ziemią.
Oczywiście nie wspomnę o układzie wydechowym , który też jest niżej niż powinien być - mogą się przedwcześnie rwać wieszaki od wydechu.
Załączniki
Zbiorniczki
Zbiorniczki
Łapa silnika - widok od góry
Łapa silnika - widok od góry
Puste miejsce po zbiorniczku - mamy dostęp do łapy silnika - widać ją w centralnym punkcie zdjęcia.
Puste miejsce po zbiorniczku - mamy dostęp do łapy silnika - widać ją w centralnym punkcie zdjęcia.
Zbiorniczki - ten od wspomagania wyciągnięty bez demontażu węży
Zbiorniczki - ten od wspomagania wyciągnięty bez demontażu węży
Poducha ze wspornikiem
Poducha ze wspornikiem
Poducha bez wspornika
Poducha bez wspornika
Łapa silnika dokręcona do nowej poduchy
Łapa silnika dokręcona do nowej poduchy
Poducha w trakcie montażu do silnika - widok od dołu
Poducha w trakcie montażu do silnika - widok od dołu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

a jak podnosiłeś silnik do gór o 10cm za miskę olejową czy inaczej ?
świetny opis
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

no dobra to jest jedna poducha, a resztę jak wymienić? :D RS ma 4 ;)
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

RS ma 3 poduchy tak jak mój.Jedna przy silniku , jedna z lewej strony komory silnikowej przy skrzyni biegów - dokręcana do wzdłużnicy i ostatnia przy skrzyni biegów w okolicy miejsca gdzie do skrzyni dochodzi drążek zmiany biegów.
Dwie pozostałe łatwo wymienić - nie ma przy nich żadnych kombinacji i jest łatwy dostęp.
Oczywiście podnośnik musi być pod silnikiem lub skrzynią biegów w zależności którą poduchę wymieniamy.
Podniosłem silnik podnośnikiem , który umieściłem pod misą olejową na początku przed demontażem.
Bez tego po odkręceniu łaby - silnik wypadł by w kanał.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

ciekawy opis dobrze wiedzieć kiedy ta czesc kończy żywot
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

lostlast, u mnie poznaliśmy koniec żywota poduchy po tym, że całą budą trzęsło a wszystkie plastiki w środku i wydech wpadały w wibracje o takiej częstotliwości że aż łeb bolał :P Oczywiście na postoju bo w trakcie jazdy nie było tego za bardzo czuć.

Dodam też że stara poduszka rozpadła się w środku na części pierwsze i wypłynął z niej olej, także silnik trzymał się już w zasadzie na wsporniku :P
Po wymianie poduchy nie poznałem auta bo gdyby nie obrotomierz to nie poznałoby się że silnik jest włączony :)

Ps. SŁABA JAKOŚĆ ZDJĘĆ ! :twisted: :mrgreen:
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pocałuj mnie w D....... :mad:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

jamszoł pisze:Pocałuj mnie w D....... :mad:
w dzwonek.................hihihhihi :twisted: :twisted: :twisted:

nonam
umnie się motor nieczesie jak obroty juz po rozgrzaniu się unormują
a jakosc zdiec dobra widać co trzeba wiedzieć
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

lostlast pisze:umnie się motor nieczesie jak obroty juz po rozgrzaniu się unormują
Tak jak w twym poscie - kable do wymiany.
Jak są mokre lub wilgotne to iskry po nich skaczą - przyjrzyj się w nocy jak silnik zimny a zobaczysz co Cie trzasło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

jamszoł pisze:
lostlast pisze:umnie się motor nieczesie jak obroty juz po rozgrzaniu się unormują
Tak jak w twym poscie - kable do wymiany.
Jak są mokre lub wilgotne to iskry po nich skaczą - przyjrzyj się w nocy jak silnik zimny a zobaczysz co Cie trzasło.

nie no-kable niesa wilgotne czy mokre ja mialem mokra renke
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Zablokowany