Problem automatu w rozrusznikach...
Moderator: Moderatorzy
Problem automatu w rozrusznikach...
Rozrusznik jest OK. Dziala znakomicie po wymontowaniu z auta. Jednak w aucie po zapaleniu nie zawsze automat go rozłącza. czyli wygląda na to , ze prąd nie jest od rozrusznika odłączony. Zachodzi pytanie.... w którym miejscu nie jest odłączony prąd i rozrusznik dalej "trzyma" to znaczy słychać jego hałaśliwe obrot. Na zdrowy rozum jedyne miejsce takie to może być stacyjka. Tam prawdopodobnie nie jest dokładnie rozłączony prąd.
Co Wy sądzicie ??
Co Wy sądzicie ??
- leszek
- Posty: 2567
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
i to jest bardziej prawdopodobne. nie ma czegoś takiego jak " Tam prawdopodobnie nie jest dokładnie rozłączony prąd".Yagr pisze:albo bendix ci się wiesza...
albo jest rozlaczony albo nie. jak by się nie dokladnie rozłączalo to już dawno by Ci się "usmazyla" stacyjka.
z koleji jak by nie rozlaczała to po minucie dwuch było by po rozruszniku.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mikosz i co to było bo u mnie zaczyna tak samo się dziać. zapalam furacza i silnik pracuje już a rozrusznik jeszcze kręci ok 2-3 s. dzisiaj musiałem gasić dwa razy bo rozrusznik dalej kręcił a za trzecim razem działał tyle ile powinien.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Przewaźnie w automacie rozrusznika puchnie środkowy sworzeń - pole elektromagnetyczne elektromagnesu jest silne i wyrzuci do przodu bendix ale ten spowrotem nie ma siły już wrócić.
W najleprzym przypadku wystarczy go rozebrać , przeczyścić papierem ściernym , lekko naoliwić i złożyć.
W najgorszym - automacik do wymiany.
Lepiej zrobić to za wczasu bo w którymś momencie spali się wirnik i rozrusznik do wymiany w całości.
A zdaży się to napewno w czasie albo silnego mrozu albo śnieżycy a nie wtedy gdy jest ciepło - "Prawo Merfiego"
W najleprzym przypadku wystarczy go rozebrać , przeczyścić papierem ściernym , lekko naoliwić i złożyć.
W najgorszym - automacik do wymiany.
Lepiej zrobić to za wczasu bo w którymś momencie spali się wirnik i rozrusznik do wymiany w całości.
A zdaży się to napewno w czasie albo silnego mrozu albo śnieżycy a nie wtedy gdy jest ciepło - "Prawo Merfiego"
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- leszek
- Posty: 2567
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
nie zgodzę się. niczym go nie smaruj. wystarczy papierek ścierny i wytrzeć do sucha. smar przyciąga bród. brod zwiększa opór przesowu.jamszoł pisze:W najleprzym przypadku wystarczy go rozebrać , przeczyścić papierem ściernym , lekko naoliwić i złożyć.
A tak na marginesie to wymień od razu automat. koszt stosunkowo niewielki a będziesz miał pewność.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować
- leszek
- Posty: 2567
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
jamszoł pisze:Automat jest szczelnie zamknięty - tam się nie dostaje bród - jak już to rdzewieje środek.
Jurek nie widzisz rożnicy ??? nie ma takiej opcji żeby był "szczelnie zamknięty A co jest na koncu tego "tloczka" ??? Widelki co ściągają bendix szczelnie to jest zamknięte uzwojenie automatu ale nie tloczek
W formie kompromisu bym mogł się zgodzić na olej maszynowy. Ale i tak nie za bardzo chętnie .
Jureczku w swoim "marnym" życiu rozebralem można powiedzieć ze juz setki rozrusznikow(w większości udalo mi się je poskładać ) i smar akurat w tym miejscu jest zbędny
pozdro.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no i psinco z naprawy wyszło automat jest na trzech śrubach i tylko jedna z nich dała się wykręcić
nie miałem dobrego wiertła żeby rozwiercić i śrub na zamiane więc zamontowałem go spowrotem.
w przyszłym tygodniu zabieram się ponownie za robote.
dzięki za wskazówki panowie.
nie miałem dobrego wiertła żeby rozwiercić i śrub na zamiane więc zamontowałem go spowrotem.
w przyszłym tygodniu zabieram się ponownie za robote.
dzięki za wskazówki panowie.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty