Test diagnostyczny w 1,8 TD

Moderator: Moderatorzy

Marcus

Test diagnostyczny w 1,8 TD

Post autor: Marcus »

Czy ktoś przeprowadzał test diagnostyczny Escorta MK6 (1994r.) z silnikiem 1,8TD prostą metodą z artykułu: http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... 8&Itemid=4 ?

Napotkałem na problem w moim Escorcie - po podłączeniu dioda lekko świeci mimo wyłączonego zapłonu. Po przekręceniu kluczyka dioda świeci kilka sek. na następnie daje komunikat "22" i zaczyna świecić ciągle.
Po pracy silnika i elektrozaworu EGR (ciągle otwarty) podejrzewam uszkodzenie sterownika.
Do tego od pewnego czasu po odpaleniu silnika centralny zamek zaczął zamykać drzwi...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w TD moze byc ciezko zdiagnozowac silnik,bo mam malo elektroniki,wlasciwie to chyba ERG to jedyny element ktory moze sie popsuc,dlatego najlepiej go zatkac na stale :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Marcus

Post autor: Marcus »

EGR mam już zatkany od dawna :)
Zastanawia mnie słabsze świecenie diody przy wył. zapłonie. Robiłem analogiczny test sterownika ABS i było OK. Przy teście ster. silnika dioda zachowuje się dziwnie.
Problem w tym, że mam wrażenie jakby nie działała regulacja kąta wtrysku w zależności od parametrów pracy silnika. W szczególności objawia się to przez głośną pracę silnika (cos jakby spalanie detonacyjne w benz.) przy większym obciążeniu silnika w okolicy 2000 obr.
ODPOWIEDZ