jakie zwrotnice na przód?
Moderator: Moderatorzy
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jakie zwrotnice na przód?
witam
zmieniłem radio na sony gt828. Przód to 16 cm blaupunkt GTx 652 model+ tweetery a tył 13 cm Blaupunkt GTc 542 MK II . niedługo będę wytłumiałdrzwi i szukam zwrotnic dwudrożnych na przód.
jako że na allegro jest tego pełno proszę o radę co wybrać w cenie powiedzmy do 100 zł za dwie.
proszę o konkretne linki do aukcji jeśli to możliwe.
z góry dziękuję za pomoc.
ps. radyjko gra super, fajny wyswietlacz, ale czegoś brakuje i stąd pomysł na zwrotnice i wytłumienie drzwi.
zmieniłem radio na sony gt828. Przód to 16 cm blaupunkt GTx 652 model+ tweetery a tył 13 cm Blaupunkt GTc 542 MK II . niedługo będę wytłumiałdrzwi i szukam zwrotnic dwudrożnych na przód.
jako że na allegro jest tego pełno proszę o radę co wybrać w cenie powiedzmy do 100 zł za dwie.
proszę o konkretne linki do aukcji jeśli to możliwe.
z góry dziękuję za pomoc.
ps. radyjko gra super, fajny wyswietlacz, ale czegoś brakuje i stąd pomysł na zwrotnice i wytłumienie drzwi.
Escort Cabrio RS
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
lordpablo, kondensator to tylko filtr - zaleta to prostota wykonania, wada to ograniczone działanie do jednego głośnika, zwrotnice to bardziej skomplikowany sprzęt pozwalający na dość precyzyjne rozdzielenie sygnału i co ważniejsze obsługuje od razu 2 albo 3 rodzaje głośników- zaleta to lepszy dźwięk. Oczywiście zawsza można trafić na jakąś kijową zwrotnicę która zamiast dobrze podzielić sygnał będzie dawać więcej zakłóceń niż porządny kondensator ale też są zwrotnice regulowane w których podział sygnału można wyregulować wręcz idealnie... ale to już sprzęt z wyższej półki
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Arcadio, bedziesz mial problem. bo z tego co widze glosniki ktore masz z przodu to glosniki koaksjalne, (czy jak to sie tam zwie) - tweetery masz w jednej osi z midbasami. czyli zestaw nie odseparowany. w tweeterkach masz juz wbudowany kondensator filtrujacy. wiec aby dorzucic zwrotki, musialbys ten kondensator wymontowac. by uklad sie nie dublowal. jednak nie wiem jak sie tam dostaniesz przy takich glosnikach.
generalnie teraz nie musisz nic dokupywac, bo kondensatorki jako tako filtruja Ci sygnal.
mam takie same glosniki, tylko ze odseparowane midbasy juz zamontowalem, a zaraz ide montowac tweeterki na desce
generalnie teraz nie musisz nic dokupywac, bo kondensatorki jako tako filtruja Ci sygnal.
mam takie same glosniki, tylko ze odseparowane midbasy juz zamontowalem, a zaraz ide montowac tweeterki na desce
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
wsadziłem zwortnice peiying czy cos takiego róznicy chyba ządnej. co do tw3eeterków to do tylnych głośników miałem je też tylko że kondensatorek był przy kablu a te co mam przy samym gwizdku więc poprostu wymieniłem tweeterki na te bez kondensatorka. gra ok. właśnie wytłumiam drzwi. przy cabrio jest roboty więcej bo mniejsze otwory a drzwi dłuższe.. pzodro i dizęki
Escort Cabrio RS
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jeszcze jedna uwaga - często sprzedają filtry jako zwrotnice, trzeba zerknąć po prostu na ilość kabelków. filtr (kondensatorek) ma równą ilość wejść jak i wyjść a zwrotnica ma 2 wejściowe i 4 lub 6 wyjściowych
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jakoś te zwrotnice do mnie nie przemawiają
dziś jeszcze odłącze je i zobaczę jak chodzi bez nich. Ogólnie w radio mam sterowanie Low HI i MID i pozatym są po 2 filtry w Hz podane, więc chyba te zwrotnice są zbędne. Najgorzej że ciężko powiedzieć czy gra leiej czy gorzej bo samo podłaćzenie trwa troche i człowiek zapomina
ps. prawe drzwi wytłumiłem (tak jak było w ostatniej instrukcji) taśmą pomarańczową i rzeczywiscie nic nie skrzypi, pozatym było więcej roboty bo w cabrio drzwi są dłuższe.
dziś jeszcze odłącze je i zobaczę jak chodzi bez nich. Ogólnie w radio mam sterowanie Low HI i MID i pozatym są po 2 filtry w Hz podane, więc chyba te zwrotnice są zbędne. Najgorzej że ciężko powiedzieć czy gra leiej czy gorzej bo samo podłaćzenie trwa troche i człowiek zapomina
ps. prawe drzwi wytłumiłem (tak jak było w ostatniej instrukcji) taśmą pomarańczową i rzeczywiscie nic nie skrzypi, pozatym było więcej roboty bo w cabrio drzwi są dłuższe.
Escort Cabrio RS
to ze masz w radiu regulacje na HI, LOW i MID, to Ci nie wiele daje. bo ten sam sygnal idzie na tweetery i na midbasy. a chodzi o to by srednie szly na midbasy, a wysokie na tweetery, po to wlasnie sa zwrotnice.
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a jeśli chcesz zobaczyć różnicę to z jednej strony wymontuj zwrotnicę a z drugiej nie... później tylko pobaw się balansem i będziesz wiedział czy jest różnica i jaka
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
wytłumienie super podziałało. Jak na cabrio jest ok. Wiadomo że nie ma komory jak w konserwie(tak cabrioletowcy mówią o nie-cabrio . Odnośnie regulacji w radio to jest jeszcze filtr na każdą wartość HI MED i LOW wybieram sobie filrt chyba np low 100 hz i 60 hz i tak hi np 12,5 hz i 10 hz med nie pamiętam. Po trzydniowej walce audio już gra fajnie jestem zadowolony, teraz chyba czas na masaż pleców
dzięki za rady.
dzięki za rady.
Escort Cabrio RS