Obrotomierz w 1,8D pomocy

Moderator: Moderatorzy

jaras231

Obrotomierz w 1,8D pomocy

Post autor: jaras231 »

Witam!
Mam escorta 1,8d 93r i brakuje w nim obrotomierza :/
Mam obrotomierz z benzyny 1,6 16v probowalem go podlaczyc ale nie chce zadzialac
podlaczalem do alternatora bo tak wyczytalem gdzies na forum i nic :(
wskazowka lekko drgnie w momecie odpalania a dalej nic sie nie dzieje :(
pomozecie?
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

poszperaj na forum ten temat już był gdzieś drążony :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
jaras231

Post autor: jaras231 »

no tak tylko ze zawsze jest mowa o silniku benzynowym
szukalem na forum i dowiedzialem sie tyle ze do alternatora trzeba ale pod ktory zacisk to juz nie wiem :( i na slepo podlaczalem po kolei i bez efektu
moze ktos juz to robil w dieslu i podzieli sie wiedza
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

raczej bedzie to problematyczna sprawa. W alternatorze powinienes miec jedna wolna srobke do ktorej podlaczys ten obrotomierz. Ale co dalej to ciezko mi powiedziec mimo iz sporo grzebalem juz przy obrotomierzach.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jaras231

Post autor: jaras231 »

No jest jedna wolna opisana jako "w" albo "M", nie wie wiem czy nie jest czasem obrócony,
podlaczalem pod nia ale obrotomierz nawet nie drgnal :(
Jak mialem podłączony pod jeden z innych zaciskow to jak na ktotko stykalem i rozlaczalem szybkimi ruchami to lekko se wychylal ale na sale podlaczone nic :(
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jaras231, na prawde uwazam ze bedzie to duzy problem, zwazywszy na ceny zegarow do Twojego modelu radzilbym Ci sprzedac te co masz i kupic dedykowane do diesla (z literka D na tarczy obrotomierza,bo Ty masz albo 2 albo 4 albo 4E jak sadze). A potem juz na pewno pojdzie Ci obrotomierz bez kombinowania i marnowania czasu i sil.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jaras231

Post autor: jaras231 »

no niby tak, ale trudno dostac od dirsla, a po za tym wyczytalem na forum ze ktos ktos kupil i mu przyslali inny
a jak kupie znow od benzyny to sie zalamie no i ten ma ladne biale tarcze

A mozesz mi powiedziec na jakiej zasadzie dziala taki obrotomierz? co on mierzy napiecie prad czy moze czestotliwosc??

Moj ma napisane 2E
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mierzy ilosc impulsow , przynajmniej ten od benzyny, bo tam w momencie gdy idzie iskra podawany jest impuls na obrotomierz, diesel oczywiscie iskry nie robi,wiec sygnal brany jest z alternatora, ktory wewnetrznie posiada napiecie zmienne,ale tam impulsy raczej nie wystepuja, tam wystepuja przebiegi o okresie zmieniajacym sie w zaleznosci od predkosci obrotowej. I wlasnie dlatego chyba jest problem z dopasowalem benzynowych do diesla, mi sie to udalo zrobic,bo wzialem biale tarcze i cewke ze wskazowka od benzyniaka a elektronike dalem od diesla (od czarnych zegarow) i wszystko chodzi do tej pory
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jaras231

Post autor: jaras231 »

a plytka obrotomierza od diesla duzo sie rozni od tej od benzyny? masz moze jakies foto??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wlasnie nie wyglada zeby sie roznila, moze jeden uklad jest inny, niestety nie znam szczegolow i fotek nie mam :(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jaras231

Post autor: jaras231 »

oki
dziekuje bardzo za odpowiedzi
ps.a moze ktos ma na sprzedaz obrotomierz do diesla, lub na wymiane?
ODPOWIEDZ