OBROTOMIERZ
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
w teorii to powinno wyglądać chyba tak jak niżej tylko, zabij a nie pamiętam czy zielony idzie do obrotka a ten drugi do edisa czy odwrotnie... ale kondensator ma być wpięty między opornik a obrotek... (oczywiście wpięty jedną nóżką a druga do masy)
proszę kogoś bardziej obeznanego z układami elektrycznymi o weryfikację
proszę kogoś bardziej obeznanego z układami elektrycznymi o weryfikację
- Załączniki
-
- tak trochę "po chłopsku" ale w końcu chłopak jestem ;)
- 4744e11d90fa6434.jpg (8.57 KiB) Przejrzano 4374 razy
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
przecież napisałem że nie pamiętam, a po schematach mi się grzebać nie chciałoBarek16 pisze:aha a kolorki pomyliłeś zielony z czerwoną kreską idzie od edis a do obrotka cały zielony
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
awf6, te schemaciki, lutowanie itd to jest filtr przeciwzakłóceniowy, są pewne szanse że jak sobie wymienisz zegary na takie z obrotkiem to sie okaże że u ciebie filterek gdziś już jest - dopóki nie podepniesz nowych zegarów to nie wiadomo czy będziesz miała dodatkowa robótkę czy nie.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
całe życie pod górke :[
Wujek zrobił mi filtr z rezystora 22 kΩ i kondensatora 220 nF podłączyłem wszystko jak w schemacie no i działa ALE... źle wskazuje ;/ Najgorsze jest to ze obroty nie są poprostu dwukrotnie za małe lub za duże. Po założeniu obrotka i włączeniu zapłonu załozyłem wskazówke tak żeby pokazywała 0. Po zapaleniu obroty pokazuje w miare dobrze 850-1000, ale max na jakie wychodzi to 4 tys czyli co jest jeszcze źle ?? Gdyby pokazywało w całym zakresie obrotów 2 razy za mało to wiem ze powinienem którys opornik wymienić na taki o dwa razy mniejszej oporności ale w takiej dziwacznej sytuacji ??
P.S. kręcenie potencjometrem na płytce nic nie zmienia.
Wujek zrobił mi filtr z rezystora 22 kΩ i kondensatora 220 nF podłączyłem wszystko jak w schemacie no i działa ALE... źle wskazuje ;/ Najgorsze jest to ze obroty nie są poprostu dwukrotnie za małe lub za duże. Po założeniu obrotka i włączeniu zapłonu załozyłem wskazówke tak żeby pokazywała 0. Po zapaleniu obroty pokazuje w miare dobrze 850-1000, ale max na jakie wychodzi to 4 tys czyli co jest jeszcze źle ?? Gdyby pokazywało w całym zakresie obrotów 2 razy za mało to wiem ze powinienem którys opornik wymienić na taki o dwa razy mniejszej oporności ale w takiej dziwacznej sytuacji ??
P.S. kręcenie potencjometrem na płytce nic nie zmienia.
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
chyba mnie nie zrozumiałeś... pytam się o taką sytuację: stojąc z włączonym silnikiem na luzie dajesz mu gaz aż do odcięcia (oczywiście robisz to na benie bo na lpg ci nie odetnie) i w momencie odcięcia ile ma na obrotomierzu? 4000? Bo jesli na luzie nie chce iść do odcięcia to może byc tak że faktycznie masz te 4000 obrotów a silnik nie chce sie wyżej kręcić... Ten punkt odcięcia to taki drugi punkt kalibracyjny - pierwszy to obroty jłowe a drugi odcięcie
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Barek16, ja ci więcej nie pomogę, poczekaj na jakiegoś speca od grzebania w zegarach polecam WieSia...ale on oststnio rzadko tu zagląda Może faktycznie cos popaliłeś przy tym mostkowaniu... Powodzenia
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ok, dzięki za pomoc.
WieSiu pisał w swoim oście że jeśli pokazuje dwa razy za mało to trzeba dać dwa razy mocniejszy opornik ta stronka obliczyła mi że ten co jest w lewym dolnym rogu płytki ma oporność 221 KΩ czyli teraz miałbym załozyć 442 kΩ tlko co z tym ze na wolnych pokazuje dobrze
http://www.okaphone.nl/calc/opornik.sht ... 600&tol=10
WieSiu pisał w swoim oście że jeśli pokazuje dwa razy za mało to trzeba dać dwa razy mocniejszy opornik ta stronka obliczyła mi że ten co jest w lewym dolnym rogu płytki ma oporność 221 KΩ czyli teraz miałbym załozyć 442 kΩ tlko co z tym ze na wolnych pokazuje dobrze
http://www.okaphone.nl/calc/opornik.sht ... 600&tol=10
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wiesz co? jeśli piszesz o tym oporniku oznaczonym R1 to zdjęcie jest takie że nie za bardzo mam pewność co do odczytu kolorów ale wg stronki którą podałeś mi wychodzi 10,1 om... (brązowy, czarny, brązowy, złoty)...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"