skrzynia biegów mk7

Moderator: Moderatorzy

tomek2769

skrzynia biegów mk7

Post autor: tomek2769 »

cześć.
mam pytanko. Jak zmieniam bieg z 1 na 2 przy wysokich obrotach to czuję na drążku zmiany
biegów zgrzytanie,.Przy niskich obrotach jest ok. Co może być przyczyną.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

prawdopodobnie synchronizatory ci zaczynają padać
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
tomek2769

Post autor: tomek2769 »

jeżeli to synchronizatory to może ktoś już je wymieniał w swoim essie. Jestem ciekawy ile to mnie może kosztować
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ARIEL pisze:prawdopodobnie synchronizatory ci zaczynają padać
Potwierdzam - a szczególnie zaczyna nawalać ten od 1 i 2 biegu.

tomek2769 pisze:Jestem ciekawy ile to mnie może kosztować
Jak samemu będziesz robił to będzie cię to kosztować kupę roboty i trochę nerwów.
Jak oddasz do mechaniora to w Kaliszu ok 200 zł.
Trzeba wytargać i rozpiżyć całą skrzynię. :sad:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jamszoł pisze:Jak oddasz do mechaniora to w Kaliszu ok 200 zł.
ciężko będzie miał znależ mechanika w tej kwocie :cry:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Możliwe ale im większe miasto - tym drożej (niestety)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Podpinam się do tematu. Mam podobny problem z tym, że mi zgrzyta przy ostrzejszej redukcji z 3 na 2. Szukałem synchronizatora 1 i 2 biegu (bo z tego co się orientuje, to taki właśnie jest potrzebny), ale nigdzie nie mieli. Koszt synchronizatora to ok. 300-500zł z tego co się orientowałem :/.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

deathrider_85, zanim zaczniesz dłubać w skrzyni sprawdź czy masz w niej dość oleum :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

deathrider_85 pisze:zgrzyta przy ostrzejszej redukcji z 3 na 2.
deathrider_85 pisze:Szukałem synchronizatora 1 i 2 biegu
To nie jest do końca logiczne :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

jamszoł pisze:
deathrider_85 pisze:zgrzyta przy ostrzejszej redukcji z 3 na 2.
deathrider_85 pisze:Szukałem synchronizatora 1 i 2 biegu
To nie jest do końca logiczne :mrgreen:
Wiem, że nie jest logiczne, ale jak szukałem czegoś o synchronizatorach, to wyszło na to, że są jakoś wspólne 1 dla 2 i 3 dla 4. Może jakiś mechanik się wypowie, bo ja tylko mówię, to co mi w InterCarsie powiedzieli :).
Co do oleju, to jest ok. Poza tym wszystkie biegi chodzą bardzo ładnie, tylko czasami pojawia się ten lekki zgrzyt przy redukcji z 3 na 2 (mówię tu o wrzucaniu 2 przy np. 60km/h).
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może zbyt nisko bierze Ci sprzęgło i poprostu wałek (choinka) nie zdąża wyhamować ?
Zobacz czy też się tak dzieje gdy redukcję będziesz robić nieco wolniej - czyli przytrzymaj trochę dłużej sprzęgło wciśnięte - zanim przewajchujesz z 3 na 2
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

koszta nie warte naprawy lepiej poszukać całą skrzynke ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

jamszoł pisze:Może zbyt nisko bierze Ci sprzęgło i poprostu wałek (choinka) nie zdąża wyhamować ?
Zobacz czy też się tak dzieje gdy redukcję będziesz robić nieco wolniej - czyli przytrzymaj trochę dłużej sprzęgło wciśnięte - zanim przewajchujesz z 3 na 2
Hmm... Sugerowałem, to mechanikowi coś pogrzebał przy sprzęgle i się poprawiło, rzadziej zgrzyta. Ale mówił mi, że niestety synchronizator już powoli siada. Jak się poczeka jakiś czas przed redukcją, to pewnie, że jest lepiej, ale wiesz jak nagle chcesz wyprzedzić, to siłą rzeczy trzeba wbić bieg szybko. Narazie z tym żyje i nie redukuje do 2 przy wyprzedzaniu, bo skrzyni nie chce zniszczyć. Ale przed okresem letnim chciałbym z tym zrobić (o ile po remoncie całego zawieszenia mi kasy zostanie :???:).
ARIEL pisze:koszta nie warte naprawy lepiej poszukać całą skrzynke ;)
Powiem, Ci szczerze, że to nie do końca prawda. Biorąc pod uwagę, że najczęściej w skrzyniach siada synchronizator 2 biegu (bez względu na markę), to można się wpakować jeszcze gorzej niż oryginalna skrzynia.
ODPOWIEDZ