Zaklucenia na radiu

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

KooZaaK

Zaklucenia na radiu

Post autor: KooZaaK »

witam wszystkich mam problem z sygnalem radia... mianowicie trzeszczy i daje slaby sygnal radio jest dobre bo nowka podejrzewam antene wiecie moze jak latwo i bezbolesnie dla car'sa zrobic przeglad anteny i kabla natenowego?? z gory dziekuje za odpowiedz
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

a po co 2 takie same tematy? wszystkie stacje trzeszcza? na starym radiu tez trzeszczalo?
KooZaaK

Post autor: KooZaaK »

cos mi sie pomylilo z tymi tematami sorka... no tak zaklucenia sa na wszystkich kanalach i przez to gorzej odbiera a nie wiem jak bylo na starym radiu bo jak kupilem essiego to nie mial radia. Mysle ze radio ktore jest teraz zamontowane nie jest uszkodzone bo dobrze gralo w aucie ojca.
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

u mnie radyjko trzeszczy jak pryskam płynem na szyby, mi to nie przeszkadza.. juz nie ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

KooZaaK, opisz dokładniej kiedy masz te zakłucenia i opisz jakie.
Czy na postoju z wyłączonym silnikiem ; czy jak odpalisz silnik się zwiększają ; czy trzeszczy ; czy gwiżdze ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
KooZaaK

Post autor: KooZaaK »

no wiec co do mojego problemu to wyglada tak ze wszystkie stacje zle odbieraja i to niezaleznie czy silnik pracuje czy nie trzeszczy od momentu wlaczenia radia do momentu jego wylaczenia wiec mysle ze to antena lub kabel od niej i nie wiem jak zrobic skuteczny przeglad tego oto urzadzenia
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Też jestem za anteną lub kablem - a najprędzej jest przetarty kabel , bądź wyrwany kabel z wtyczki.
Gorącą żyłę (środek kabla) sprawdzisz poprzez pomiar multimetrem przejścia pomiędzy srodkiem wtyczki tej co wtykasz do radia a gwintem głowiczki (na dachu jak odkręcisz bat anteny to zostaje gwint).
Masę przewodu - czyli oplot zewnętrzny poprzez pomiar między bocznym stykiem wtyczki a masą pojazdu.
I ostatnie pomiar przejścia pomiędzy środkiem a bocznym stykiem na wtyczce z wykręconym batem anteny.
W dwóch pierwszych pomiarach przejście ma być a w ostatnim ma nie być przejścia.
Multimetr przestawiasz na brzęczyk.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
KooZaaK

Post autor: KooZaaK »

no wiec ytrzymajcie kciuki bo jutro zaberam sie do pracy mysle ze skoro z montazem obrotomierza dalem rade to i z tym jakos sobie poradze... oczywiscie wszystko z pomoca fachowcow z tej stronki :mrgreen:
KooZaaK

Post autor: KooZaaK »

no i troszke tam dzis grzebalem i jak odkrecilem antene to wyczyscilem tam objawy rdzy :/ kabel wydaje sie byc dobry... bo wyczyszczeniu miejsca montazu anteny sygnal sie poprawil lecz nie jest on w 100% rewelacyjny myslicie ze powinienem jeszcze tamto miejsce pprzeczyscic czy cosik??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

sprawdź sobie jeszcze samą wtyczkę czy czasem ekran kabla nie jest przy wtyczce roz....y, czasem właśnie źle zarobiona wtyczka antenowa daje taki efekt - czyli w zasadzie to co jamszoł opisał...
I jeszcze jedno - sprawdź sobie czy radio ma dobrą masę, niektóre radia dają sobie radę z masą z wtyczki, inne potrzebują masy z obudowy (wystarczy kontakt ze zmasowaną szufladą montażową) a jeszcze inne potrzebują kabelka łączącego obudowę z masą auta.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr, Ma rację - to mi wyszło z głowy.
Ja zawsze dodawałem dodatkową masę - z tyłu radia albo na stałe jest przymocowana do radia - końcówka męska albo jakaś śróba M 5 lub M 6 do których to można - a nawet jest wskazane podłączyć dodatkową masę.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
KooZaaK

Post autor: KooZaaK »

wiec mowicie zeby podpiac do radia dodatkowa mase?? kurcze ale w innym samochodzi radio dobrze odbieralo bez takiego podpiecia :/
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

KooZaaK, my tylko zgadujemy ;) a w innym aucie mogła być porządna masa na szufladzie montażowej...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
KooZaaK

Post autor: KooZaaK »

hura... hehe odkrecilem antene i jeszcze raz dokladnie wszystko tam przeczyscilem zebyt w 100% wszystko laczylo i musze powiedziec chlopaki ze udalo sie radyjko gra bez zaklucen dzieki za rady
ODPOWIEDZ