Domowa regulacja zaworów w Essim 1.4

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Clinic112

Domowa regulacja zaworów w Essim 1.4

Post autor: Clinic112 »

Witam Wszystkich Escortmaniaków. Mam problem z silnikiem, jest do silnik 1.4 monowtrysk z gazem. Jednak chodzi dość głośno, jak diesel prawie. Wymieniłem jedną z poduszek silnika (reszta w stanie ok), jednak jest to samo. Prawdopodobnie chodzi o regulację zaworów, czy może ktoś opisać czy da sie to zrobić w domowym garażu, i jak sie do tego zabrać. Z tego co sie orientuję to muszą być zachowane jakieś odstępy czy coś takiego. Prosił bym o dokładny opis tej regulacji. Może wcale to nie są zawory tylko coś innego, proszę o pomoc i rady.
Pozdrawiam Clinic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zawory regulowane są hydraulicznie i nie masz możliwości ich wyregulowania.
Jeżeli słychać zawory podczas pracy silnika to - albo masz zbyt stary olej który stracił już swoje właściwości . albo masz wyrobione popychacze zaworów - mają zbyt duży luz i nie trzymają ciśnienia.
Ewentualnie masz przestawiony zapłon i opary gazu lub bęzyny mogą być spalane bardziej wybuchowo a to też odbije się na ilości decybeli wychodzących z silnika (będzie słychać zawory)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

tylko 1.3 miały regulacje ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Podobnym na słuch odgłosem jest padnięte łożysko pompy wodnej.Ale to jest łatwo stwierdzić przy użyciu trzonka od miotły.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

darcun4 pisze:przy użyciu trzonka od miotły
:mrgreen: dokładnie - ja używam trzonka od młotka kilogramowego .Stary wypróbowany sposób naszych ojców i dziadków .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Patryk

Post autor: Patryk »

Eee a jak to sie robi na "trzonek od miotly" :?:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Trzonkiem dotykasz do miejsca które chcesz osłuchać a ucho przystawiasz do trzonka do góry.
słychać tak jak bys przykładał ucho poprzez szklankę do ściany od sąsiadki . :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

podlacze sie pod temacik, mialem ostatnio sporo grzebane w silniku, zatem:
jamszoł pisze:...Jeżeli słychać zawory podczas pracy silnika to - albo masz zbyt stary olej który stracił już swoje właściwości . albo masz wyrobione popychacze zaworów - mają zbyt duży luz i nie trzymają ciśnienia.
jakie byly by objawy nie trzymania cisnienia?
Ewentualnie masz przestawiony zapłon i opary gazu lub bęzyny mogą być spalane bardziej wybuchowo a to też odbije się na ilości decybeli wychodzących z silnika (będzie słychać zawory)
mialem przestawiany zaplon, autko jest o wiele zywotniejsze niz wczesniej, ale czy to stukanie moze miec jakies negatywne konsekwencje dla silnika?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ciekawy temat. da się jakoś sprawdzić popychacze zaworów ?? ile jest popychaczy zaworów w silniku ??

popychacze to dość kosztowana sprawa (36zł za sztukę) więc jak je zdiagnozować żeby bez sensu nie wymieniać kompletu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

Ja niedawno wymieniłem popychacze i wraz z wymianą oleju teraz prawie nie słychać silnika, stojąc na światłach tylko po obrotomierzu wiem że silnik pracuje ( a mam prawie 196 tyś przebiegu). 36zł za popychacz to trochę przesada zobaczcie tutaj
Ja kupiłem komplet niefirmowy i jestem zadowolony.

AHA 8 sztuk do każdego zaworu jeden ( do silnika 1,4 )
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej pisze:le jest popychaczy zaworów w silniku ??
ile zaworów tyle popychaczy - ja należę do tych szczęśliwców z 8v :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

jeszcze jest druga opcja... Wypalone gniazda zaworów i silnik głośno chodzi... u mnie wymiana popychaczy nic nie dała... autko nie ma siły się zebrać przy wyprzedzaniu... na gazie zrobiłem już ponad 60tys. a na benzynce pewnie koło 200tys. było zrobione...
leon267

Post autor: leon267 »

A jak ja mam 1.3 i tez na sluch klekocze jak dieselek to jak ta regulacje mozna przeprowadzic samemu? czy nie warto i lepiej udac sie do mechanika zeby mnie wyreczyl? jaki szacunkowy koszt tej przyjemnosci? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

adrianolkusz pisze:jeszcze jest druga opcja... Wypalone gniazda zaworów i silnik głośno chodzi... u mnie wymiana popychaczy nic nie dała... autko nie ma siły się zebrać przy wyprzedzaniu... na gazie zrobiłem już ponad 60tys. a na benzynce pewnie koło 200tys. było zrobione...
W cvh nie tylko popychacze sie koncza ale walek sie wyciera i przez to slaby sie robi. Czyli zazwyczaj wymieniac trzeba i walek i popychacze,bo zalozenie popychaczy na wytarty walek mija sie z celem.
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
mikruss

Post autor: mikruss »

leon267 pisze:A jak ja mam 1.3 i tez na sluch klekocze jak dieselek to jak ta regulacje mozna przeprowadzic samemu?
Tak tylko trzeba wiedzieć mniej więcej o co biega tzn. dobrze postępować wg. instrukcji. A jeżeli nie wiesz jak się zabrać za to to idź do mechanika i patrz mu na łapska jak robi i się nauczysz :mrgreen: - ja płaciłem za pierwszym razem 30 zł+5 zł nowa uszczelka. Z tym że jak już dawno nie były regulowane zawory to mogą mieć krzywki wgłębienia i trzeba klawiaturę odkręcić i przeszlifować krzywki, później regulacja i po przejechaniu ok 1000 km znowu wyregulować jak się usadzi wszystko. Jeżeli już masz bardzo duże luzy to może być tak że wałek w bloku już może też być lekko wytarty a w tedy po regulacji zawsze będzie lekko klekotał. Nawet mam jeszcze taki wałek w domu po moim starym silniku ale tam silniczek chodził cichutko więc będzie w miarę ładny jakby co.
ODPOWIEDZ