Swap 1.4i mono na 1.6i mono

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

orioninblue pisze:ciekawe ile koni ma taki 1,6 na mono wtrysku :?:
i jeszcze jedno czy mój 1,3 ma taki sam komputer co 1,4?
ad 1. ~80ps ma 1.6 zasilany CFi - dane na podstawie instrukcji scierry, w ktorej wlasnie 1.6 montowano z CFi (stąd właśnie pomysł był na tego swapa :P )

ad 2. ten sam, w razie czego mam zapasowego kompa to przy okazji spotu bedziemy mogli na chwile go u ciebie podlaczyc i sprawdzic ;)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
bielu

Post autor: bielu »

nie znam sie i mimo wszystko prosze o wyrozumiałość....

mówiąc o tych 1.6 to które macie na myśli?
http://moto.allegro.pl/item268423491_si ... ys_km.html

czy taki?:

http://moto.allegro.pl/item268423367_si ... _inne.html
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ten pierwszy to pewnie na gaźniku a drugi to full wtrysk - ot, cała różnica ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
bielu

Post autor: bielu »

wiesz ten pierwszy wygląda tak samo jak moj 1.4 monowtrysk... którego lepiej swapować i jaka różnica w mocy po założeniu?
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

a co z tym sprzęgłem czy od 1,3 podejdzie do 1,6
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ten pierwszy (o ile to faktycznie 1.6 a nie 1.4) to najprawdopodobniej swapowany 1.6 do 1.4 :D jest to monowtrysk :D napewno nei jest to gaznik bo ma MAPa widocznego na prawym nadkolu ;) no i modul zaplonowy a nie aparat zapolonowy :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Łukasz, masz rację, te 1,6 mono to taka rzadkość że z marszu uznałem to za gaźnik ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

orioninblue pisze:a co z tym sprzęgłem czy od 1,3 podejdzie do 1,6


http://moto.allegro.pl/item270206408_ze ... n_1_2.html prawdopodobnbie bedzie pasowac do 1.4
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, teraz ty się machnąłeś z tym linkiem bo tam nie ma Mk V ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr, to nie do konca tak - z tego co wiem to skrzynia si enie zmienila od mkIV ... poza tym wszedzie podaja, ze 1.4 ma inne sprzeglo niz 1.6 i 1.8 a jesli mnie pamiec nie myli to Adrian nie zmienial sprzegla w swoim 1.4 pod 1.6 :twisted:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

tak, ale we wszystkich tabelach zamienników podają że sprzęgło kompletne dla 1,3 Mk V pasuje do...1,1 :) A w 1,4 pomimo tej samej średnicy tarczy jest jednak inne (nie wiem gdzie leży różnica - może w sile docisku?) oba te sprzęgła to tarcza 190mm natomiast w 1,6 jest już 220mm, co nie znaczy że nie da się jeździć na ze sprzęgłem 1,3 i silnikiem 1,6. Tyle że wytrzymałość/żywotność takiego sprzęgła będzie mniejsza. Ale o ile? to zadanie dla Super Mózgu :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
giereq

Post autor: giereq »

no to coraz więcej wątpliwości zostało rozwiane, teraz jeszcze jedna istotna sprawa mianowicie zawieszenie silnika 1.3 moze miec inne w sumie jest pewnie lżejszy od 1.4-1.6 chociarz blok silnika 1.3 a 1.4 wygląda prawie identycznie jeśli nie wymaga większych przeróbek to problem swapa rozwiązany i mozna wywalac to kureskie 1.3.....
giereq

Post autor: giereq »

mam dobre wiesci gadalem z kolesiem który zajmuje się swapem fordów i wymiana silników sprowadza silniki z niemiec, komputer i wtrysk 13.-1.6 to samo wtrysku nie sciągają tylko silnik wkłada cały, mówi że warto kupic chłodnice z rurkami zeby nie robic wsi pod maską :D zawieszenie silnika tez to samo bez przerobek, tylko problem pojawia się bo dostępnosc 1.6 8v jest problematyczna.... a znaleźc go w dobrym stanie to juz w ogule, wszak swap nawet na 1.4i 8v i 1.6i 8v jest bezproblemowy :)
ODPOWIEDZ