Zmiana koloru podswietlenia zegarów od gory

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

A to ja mam inne, kształtem podobne do żaróweczek z podświetlenia dzięki czemu mogłem je włożyć w te plastikowe gniazda, tylko świecą przez 15 minut a później znów po wymianie bezpiecznika :evil:
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ja rozwierciłem delikatnie otwory i włożyłem je na scisk
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

to są diody do podświetlenia zegarów, są R5 i tak jak do nas T5
GonzoG

Post autor: GonzoG »

Wystarczy, aby jedna dioda się spaliła na zwarcie i będzie paliło bezpiecznik.

Ja nie polecam diód 12V, ponieważ przy standardowym napięciu w samochodzie (ponad 13V) często się palą. Znacznie praktyczniejsze rozwiązanie to zamontować zwykłą diodę na 3,6V z rezystorem 400-600 Ohm. Tak podłączona dioda wytrzyma napięcie do 17V, więc nie będzie się paliła, a jej jasność nie powinna wiele osłabnąć.
Ja mam podłączone diody przez rezystory od 500 - 830 Ohm:
500 Ohm w podświetleniu zegarów i pokręteł nawiewu.
830 Ohm w przełącznikach szyb i przyciskach świateł przeciwmgłowych i podgrzewania tylenj szyby
660 Ohm w podświetleniu regulacji świateł

Nigdy nie stosowałem diód 12V, ale kiedyś kolega takie wstawił i wytrzymały tylko tydzień, po czym spaliły mu się ścieżki do podświetlenia zegarów.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ja mam takie do jakich podałem link i nic się z nimi nie dzieje już (odpukać) od dłuższego czasu
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Diode 12V ( mrugającą ) wstawiłem w pokrętło dmuchawy (włącznik klimy) - chyba ponad rok temu jest gdzieś opis na forum.Cały czas jest sprawna.
Więc może to zależy od jakości diody ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Chester1311

Post autor: Chester1311 »

Ja w swoim wymieniłem na nawiewie zarówki na niebieskie diody (akcja na allegro :mrgreen: ) w zegarku tak samo diode , oczywiscie kupowalem juz obudowane w plastik , a z zegarami juz troszke gorzej bylo bo nie znalazlem takich wiellkich diód z plastikami wiec kupiłem plytke diodową z 3 diodami niebierskimi osłonieta przezroczystym plastikiem i zamonotwalem w miejscu górnych zarówek nad zegarami , a prezentuje sie to tak .....


Obrazek
MARKKO

Post autor: MARKKO »

w MK VII jest inaczej tochę rozwiązany kolor podświetlenia
Zablokowany