Olej silnikowy do diselka
Moderator: Moderatorzy
Olej silnikowy do diselka
Siema wszystkim, chcę się dowiedzieć jaki olej lejecie do waszych autek? Ja stosuje elfa Do TD, i co niektórzy użytkownicy diselków mówią,że niewarto tak drogiego oleju stosować bo tak niema różnicy??podzielcie się własnymi doświadczeniami w tej sprawie. Pozdrowionka dla ESI-maniaków
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja jestem za stosowaniem porządnych olei .
Dobry olej przedłuża życie silnikowi , powoduje mniejsze tarcie a co za tym idzie obniża temperaturę pracy silnika jednocześnie zwiękrzając jego moc. Co prawda niewiele ale zawsze to jest coś.
Ja co prawda mam benzyniaka ale też jeżdżę na Elfie - półsyntetyku.
Ktoś napisze , że porządny olej jest droższy - no i co z tego ? Zmieniamy olej przecież co 10000 km a nie co 100 więc w przeliczeniu nawet na 100 km to niewiele dopłacamy.
Dobry olej przedłuża życie silnikowi , powoduje mniejsze tarcie a co za tym idzie obniża temperaturę pracy silnika jednocześnie zwiękrzając jego moc. Co prawda niewiele ale zawsze to jest coś.
Ja co prawda mam benzyniaka ale też jeżdżę na Elfie - półsyntetyku.
Ktoś napisze , że porządny olej jest droższy - no i co z tego ? Zmieniamy olej przecież co 10000 km a nie co 100 więc w przeliczeniu nawet na 100 km to niewiele dopłacamy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Przedwczoraj przywiozłem Escorta 1997 kombi 1.8 TD (90 PS) i ma na zegarze 207000 km przebiegu.
Pytanie jaki olej zalać?
Nie ma żadnej kartki i gościu który mi sprzedał auto nie wie, jaki był wcześniej bo on na handel go przywiózł.
Czy w gre przy takim przebiegu wchodzi tylko minerał? Czy może warto pokusić się na półsyntetyk? Bo niewiadomo właśnie co jest w środku...
Co radzicie?
Pytanie jaki olej zalać?
Nie ma żadnej kartki i gościu który mi sprzedał auto nie wie, jaki był wcześniej bo on na handel go przywiózł.
Czy w gre przy takim przebiegu wchodzi tylko minerał? Czy może warto pokusić się na półsyntetyk? Bo niewiadomo właśnie co jest w środku...
Co radzicie?
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
półsyntetyk ma właściwości pośrednie między mineralem a syntetykiem. Jeśli był zalany syntetyk to nic się nie stanie, przy tym przebiegu u diesla mógł być dowolny olej. A jesli był mineral? W każdym momencie możesz na niego przejść a z minerala na pół syntetyka to już wątpliwe. Ważne jest żebys zalał dobrym olejem, sprawdzonej marki i o klasie lepkości i jakości zalecanym przez producenta. Ale jeśli cie to nie przekonuje to równie dobrze możesz sobie zalać mineralem i też będzie jeździł. Tylko wtedy to ja cie spytam... po co to pytanie skoro i tak chcesz minerala?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
TDiesel, przy takim przebiegu to już bym przeszedł na mineralny jak bym niemiał pewności ale to tylko moje zdanie
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Tutaj wykluczają się te 2 zdania nawzajem.Yagr pisze: A jesli był mineral? W każdym momencie możesz na niego przejść a z minerala na pół syntetyka to już wątpliwe.
1) Jeśli był minerał zaleję półsyntetyk, to w każdej chwili mogę na niego przejść
2) A z minerala na pół syntetyka to już wątpliwe
Więc dalej mam wątpliwości...
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak z zagramanicy to lej pólsytetyk 10W40 i po problemie za granica jak auto jest normalnie serwisowane to z reguly od poczatku do konca leje sie olej taki jak zaleca producent, co najwyzej z czasem zaczyna sie go czesciej dolewac
moje nowe autko od nowosci bylo zalewane 5W40 ELFA (pełen sytetyk) i az po dzien dzisiejszy jest takowym zalewany co 15 000 km (a ma już na liczniku 284 000km) i nie ma problemow.
dla silnika jest zdrowiej jak sie wlewa rzadszy niz gestszy olej - co najwyzej bedzie ci palic ten olej ...
moje nowe autko od nowosci bylo zalewane 5W40 ELFA (pełen sytetyk) i az po dzien dzisiejszy jest takowym zalewany co 15 000 km (a ma już na liczniku 284 000km) i nie ma problemow.
dla silnika jest zdrowiej jak sie wlewa rzadszy niz gestszy olej - co najwyzej bedzie ci palic ten olej ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kontekst z poprzedniego zdania: "...przy tym przebiegu u diesla mógł być dowolny olej" skoro nie rozumiesz to napiszę prościej.TDiesel pisze:1) Jeśli był minerał zaleję półsyntetyk, to w każdej chwili mogę na niego przejść
Jeśli miałeś zalany olejem mineralnym to po zalaniu (przepłukaniu) pół syntetykiem możesz przejść na mineralny w dowolnym momencie. A zalewając silnik olejem mineralnym powrót do syntetyka nie jest praktykowany właśnie ze względu na właściwości czyszczące syntetyka. Paniał, łapie bazę, kuma czaczę, chwyta niuans, zatrybił...?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
No tak, ale jak mi przepłucze półsyntetyk to już później i na mineralnym mógłby spalać olej albo będzie uciekał gdzie uszczelki wszystkie są?Yagr pisze:kontekst z poprzedniego zdania: "...przy tym przebiegu u diesla mógł być dowolny olej" skoro nie rozumiesz to napiszę prościej.TDiesel pisze:1) Jeśli był minerał zaleję półsyntetyk, to w każdej chwili mogę na niego przejść
Jeśli miałeś zalany olejem mineralnym to po zalaniu (przepłukaniu) pół syntetykiem możesz przejść na mineralny w dowolnym momencie.
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak ci polsyntetyk przeplucze silnik na tyle, ze zaczna sie wycieki tzn, ze silnik i tak nie byl w zbyt dobrej kondycji i bedziesz z nim mial problemy jak jeszcze troche temp. spadnie .... i tak i tak bedzie do roboty - od tego nei uciekniesz
mineral jest dobry do zalepiania benzyniaka - tam nawet jak kompresji prawie nie ma to pochłechcze, pochłechcze ale zapali ... z dieslem tak fajnie juz nie jest ...
mineral jest dobry do zalepiania benzyniaka - tam nawet jak kompresji prawie nie ma to pochłechcze, pochłechcze ale zapali ... z dieslem tak fajnie juz nie jest ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415