Problem z MKIV 1.4 na gaźniku

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
kris02

Problem z MKIV 1.4 na gaźniku

Post autor: kris02 »

Witam.

Nie całe dwa dni temu kupiłem Escorta 1.4 89r. MKIV na gażniku z LPG. Mam pewne pytania:
1) Na trasie nie idzie więcej jak 105km/h na V biegu. Pedał w podłodze i koniec. Dlaczego? Tak być chyba nie powinno?
2) Podczas jazdy głośno jest w aucie i czasami zalatuje gazem. Na biegu jałowym przy zimnym silniku również pachnie gazem.
3) Silnik jest zarzygany zaczynając od góry, a szczególnie w dolnej jego części. Czy to przypadkiem nie będzie uszczelką pod pokrywą zaworową (głowicą). Nie będzie problemu z jej wymianą?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris02 pisze:uszczelką pod pokrywą zaworową (głowicą).
To dwie różne uszczelki.
Z uszczelką pokrywy zaworowej nie ma problemu ale z uszczelką pod głowicą - jest trochę roboty a jeśli mowa o tej drugiej to dochodzi jeszcze uszczelka pod kolektorem wydechowym i ssącym .
Zacznij od uszczelki pod pokrywą zaworów - umyj silnik i patrz czy coś jeszcze gdzieś cieknie.
Śmierdzi gazem ? - sprawdź uszczelnienie instalacji gazowej -weź pędzelek wode z mydłem i posmaruj wszystkie połączenia gdzie idzie gaz - albo jedź do gazownika on Ci to zrobi szybciej - tyle , że to kosztuje.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris02

Post autor: kris02 »

jamszoł pisze: To dwie różne uszczelki.
Miałem na myśli tą, którą wskazuja strzałki. tj uszczelką pokrywy zaworowej?? Bo wydaje mi się, że to za sprawą tej uszczelki jest wszystko obżygane, ponieważ nawet wokół niej jest lekki syf.
Załączniki
to zdjęcie nie pochodzi z mojego auta, a z pierwszego lepszego z allegro z tym samym silnikiem. za pomocą tego chciałem pokazać o jaką uszczelke mi chodzi
to zdjęcie nie pochodzi z mojego auta, a z pierwszego lepszego z allegro z tym samym silnikiem. za pomocą tego chciałem pokazać o jaką uszczelke mi chodzi
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kris02 pisze:Miałem na myśli tą, którą wskazuja strzałki.
to uszczelka pokrywy zaworów - bardzo częsta przyczyna wycieków.
A z tym smrodkiem to jeśli nie bedzie wycieków gazu to tylko poprawna regulacja pomoże ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

stary jedz na regulacje :) masz zle wyregulowany gaz :)

co do uszczelki pod pokrywa zaworow to wymienia sie ja banalnie, kosztuje grosze (kolo 10 zl) i moze zredukowac nieco ilosc nieprzyjemnych zapachow - lae generalnie nie ma sie co nia specjalnie przejmowac.

po prawidlowym wyregulowaniu na V biegu powinienes spokojnie w okolice co najmniej 140-150km/h dojsc :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

moje mk4 smignelo spokojnie 153 km/h, czulem ze do 160 by spokojnie poszedl, ale droga mi sie skonczyla (tak na marginesie, chwile pozniej zarobilem mandat za przekroczenie predkosci) :twisted:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

trzeba bylo sie sprobowac wykrecic :) powiedziec: "Panie ten samochod tyle nie jezdzi !!! poza tym kto o zdrowych zmyslach jechal by 153km/h samochodem, ktory nie przeszedl przegladu i nawet nei ma OC" :mrgreen:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
kris02

Post autor: kris02 »

Uszczelką pod pokrywe zaworowa bede miał jutro. Wiec bede sie starał jutro ja wymienic, ale tutaj tkwi mały problem, albo mi sie wydaje. Przed ściagnieciem uszczelki musze sciagnac filtr powietrza - wiadomo. Tylko problem nasuwa sie dalej przy filtrze jest instalacja od gazu (2 rurki poprowadzone), a tykac tego raczej bym nie chciał bo nie wiem co i jak. wiec??

Co do tej prędkości max. Jak skończe robić blachówe i podłoge pojade do gazownika, by go wyregulowac.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

jest instalacja od gazu (2 rurki poprowadzone), a tykac tego raczej bym nie chciał bo nie wiem co i jak. wiec??
Jak nie włączysz zapłonu,to sam nie poleci.
ODPOWIEDZ