Wymiana tylnych łożysk w MkV

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Wymiana tylnych łożysk w MkV

Post autor: darcun4 »

Koszt-54,00 zł za komplet 2 łożysk i uszczelniacz
Czas roboty- 0,45-1,0 h (można szybciej, tylko po co?)

Po wysłaniu zauważyłem, że trzeba post czytać od dołu do góry :?:
Załączniki
Po zdjęciu kapturka ukazuje się taki widok.Odkręcamy widoczną śrubę.
Po zdjęciu kapturka ukazuje się taki widok.Odkręcamy widoczną śrubę.
Widok po odkręceniu śruby mocującej bęben do piasty.Lekko popukujemy młotkiem i rękoma zdejmujemy cały bęben.
Widok po odkręceniu śruby mocującej bęben do piasty.Lekko popukujemy młotkiem i rękoma zdejmujemy cały bęben.
Po zdjęciu bębna z piasty od wewnątrz widzimy uszczelniacz.Wywalamy.Za nim widać jedno z dwóch łożysk.Jak wywalimy uszczelniacz, to samo nam wylata.W środku zostają 2 bieżnie i zaczyna się zabawa z ich usunięciem.
Po zdjęciu bębna z piasty od wewnątrz widzimy uszczelniacz.Wywalamy.Za nim widać jedno z dwóch łożysk.Jak wywalimy uszczelniacz, to samo nam wylata.W środku zostają 2 bieżnie i zaczyna się zabawa z ich usunięciem.
Ja do usunięcia bieżni użyłem  małego ślusarskiego a następnie dużego.Należy uważać aby nie poharatać gładzi bębna.
Ja do usunięcia bieżni użyłem małego ślusarskiego a następnie dużego.Należy uważać aby nie poharatać gładzi bębna.
Mały ślusarski
Mały ślusarski
A to nówki za 54 zeta.Jedyne co mnie zadziwiło, to plastikowe koszyczki >LOL<
A to nówki za 54 zeta.Jedyne co mnie zadziwiło, to plastikowe koszyczki >LOL<
Jako że pod ręką nic innego nie miałem, do pobijania nowych użyłem takiego "ustrojstwa". Oczywiście pobijać nie bezpośrednio w nowe, tylko jako podkładki można wykorzystać stare.
Jako że pod ręką nic innego nie miałem, do pobijania nowych użyłem takiego "ustrojstwa". Oczywiście pobijać nie bezpośrednio w nowe, tylko jako podkładki można wykorzystać stare.
Po tych mordęgach, dużo glajchy (dobrze jeśli jest to do elementów wysokoobrotowych) i zakładamy na piastę. Dokręcamy śrubę momentem 250-270 kN (lub nogą), zakładamy kapturek, przykręcamy koło i ...................w drogę.
Po tych mordęgach, dużo glajchy (dobrze jeśli jest to do elementów wysokoobrotowych) i zakładamy na piastę. Dokręcamy śrubę momentem 250-270 kN (lub nogą), zakładamy kapturek, przykręcamy koło i ...................w drogę.
Zablokowany