1.4i a 1.6i - róznice

Moderator: Moderatorzy

adrianolkusz

1.4i a 1.6i - róznice

Post autor: adrianolkusz »

Panowie w związku z moim ostatnim tematem, tzn. "Rozrusznik", przyszło mi coś na myśl. Otóż skoro mechanik twierdził że rozrusznik od 1.6 pasuje do 1.4... to te silniki powinny w zasadzie różnić się tylko wielkością cylindrów i głowicą. Bo jeżeli rozrusznik pasuje to znaczy że koło zamachowe jest identyczne, dalej sprzęgło. Wał korbowy itd.. Dokładniej chodzi mi o to że blok silnika wydawałby się podobny. Nie oglądałem silnika 1.6 i nie wiem na ile może być podobny, ale rok temu kupiłem kolektor wydechowy używany i chyba to nie był kolektor od 1.4... ale pasował. Chyba że to był 1.4 od nowszego modelu i troszkę z zewnątrz był zmieniony, tj. układ dolotowy itd.. Jak jest na prawdę? :smile:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

hm ... na oko są podobne, jeden i drugi to CVH, ale różni je chociażby sposób zasilania paliwem i na pewno sporo więcej szczegułów, ale detale są podobne.

nie sugeruj się rozrusznikiem, bo z nimi to jest podobnie jak chociażby z sondami. jest tylko kilku producentów na świecei i może się okazać, że daewoo stosowało ten rozrusznik w Tico na jakiś rynek (skandynawski) oraz w 5 litrowym amerykańskim wozie, produkowanym na rynki afrykańskie (gdzie nie ma niski temp i nie potrzeba chłechtać długo silnikiem).

co do kolektorów wydechowych i portek to ford stosował bardzo wiele różnych kombinacji, sam mam założony taki co stosowany był w 1,6 Essi Cabrio i 1.1 Fiescie :P

a oprócz tego napewno doszukasz się masy części wspólnych chociażby ze ścierką itd ....


- zasilanie paliwem/powietrzem jest podobne w silnikach 1.1i, 1.3i, 1.4i a już 1,6i są EFi itd.
- rozrząd jest ten sam
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

No właśnie. Wydaje mi się że silniki są tak podobne że jak bym się uparł to pewnie wystarczyło by przełożyć "gary" i głowicę od 1.6 i pewnie by grało. Na pewno jeszcze kilka rzeczy takich jak układ wtryskowy itd. Może gdyby taka możliwość była to po wykończeniu silnika na gazie prostym rozwiązaniem byłaby przekładka tylko tych rzeczy i jazda dalej :grin: :) W papierach dalej płaciłbym za 1.4 a pod maską byłby 1.6 :grin:
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

adrianolkusz,
adrianolkusz pisze:wystarczyło by przełożyć "gary

a jak byś tego dokonał? :razz:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

ARIEL ja tylko się zastanawiam. Bo gdyby była taka możliwość to jaki problem... wszystko można zrobić :grin: Pytanie tylko czy są różnice w budowie obydwu silników czy to tylko kwestia większych cylindrów. jeżeli blok silnika byłby taki sam u 1.4 jaki 1.6 to znaczy że reszta musi pasować. To są moje przemyslenia bo pewnie jeszcze kilkadziesiąt tysięcy i czekać mnie będzie jakiś remoncik silnika bo głowicę już słychać. LPG daje o sobie znać. Zawory pewnie dostały w kość.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Trzeba w serwisówce sprawdzić wymiar cylindrów jeśli średnica się różni to dupa .
Cylindrów nie wymienisz a więc garów też nie.
Z pozostałymi żeczami może być podobnie - więkrze wykorbienie wału a co za tym idzie dłuższy skok gara krótrze zawory a za to dłuższe wykorbienia przy wałkach rozrządu , gróbsze wałki rozrządu - może być tego dużo przy takich samych gabarytach silnika.
To samo sprzęgło i tarcza docisku - mogą być potężniejsze przy zachowaniu takich samych wymiarów.
Ale wcale nie muszą się różnić.
Podałem tylko przykłady.
Nie ma co gdybać tylko wźąć książkę w łapy i poczytać - porównać średnice i inne wymiary obu silników.
Zaczeliście od zwykłego silniczka elektrycznego czyli rozrusznika a te się różnią - przede wszystkim mocą.
Te od 1.6 muszą być mocniejsze bo muszą kręcić więkrzym silnikiem więc mają planetarkę.
A tak nawiasem mówiąc po co wymieniać pokolei wszystkie bebechy i przerabiać silnik (jeśli wszystko pasuje) z 1.4 na 1.6 ? - przecież szybciej i taniej będzie kupić na chodzie kompletny silnik 1.6 i go zamontować ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

niestety pomimo że kupa osprzętu jest identyczna to w zasadniczych sprawach silniki te się różnią. Mają inne bloki i inne głowice. różnice są niewielkie, w wymiarach ale np. rozwiercanie 1,4 żeby wcisnąć tam tłoki z 1,6 to przy cenach tych silników gra nie warta świeczki. dla przykładu macie wymiary cylindrów:
Załączniki
cylindry.jpg
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No właśnie wymiar max przy 1.4 po ostatnim szlifie to 77,755 a gdzie do wymiary nominalnego przy 1.6 wynoszącego 79,94.
Jeśli ktoś by się nawet pokusił o taki szlif to podejżewam , że gilza = ( cylinder) na ściance nie będzie grubszy jak 1 mm . Podejżewam , że tej grubości cylindry rozlecą się w trakcie pracy silnika.
Nie mówiąc już o cenie za szlif.
Powiem jeszcze raz - taniej będzie kupić na chodzie cały kompletny silnik.
Chyba , że ktoś ma za dużo kasy i jest przy tym nooo ? dłubkocholikiem . :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Też porównłem dane techniczne zamieszczone w książce WKŁ. Oprócz cylindrów dochodzi niestety róznica w wałach korbowych. Otóż róznica skoku tłoka wynosi około 5mm więc nie ma szans. Temat tak tylko zamieściłem bo byłem ciekaw co można zakombinować z silnikami w escortach. Wiadomo że najlepiej kupić cały silnik. 1.6 EFI to już jest coś i pewnie trzeba będzie o tym pomyśleć bo nie mam zamiaru wydawać kupę kasy na remont wątpliwego wykonania... Mimo że w silniku są różnice to jednak np. wały osadzone są ma tych samych łożyskach... Silniki te jednak mają kupę wspólnego. Otrzymałem maila od gościa który na allegro wystawił rozrusznik do 1.4 1.6 itd. Pytałem czy od 1.6 podejdzie do 1.4. Kategorycznie stwierdził że nie. Chyba jednak się myli. Koło zamachowe jest identyczne no i kadłub silnika więc facet pitoli bo sam nie wie czy spasuje czy nie. Pewnie dorwał te rozruszniki na szrocie i próbuje je opchnąć... "Kij mu w oko" ja wiem swoje. Tym bardziej że gość w punkcie napraw rozruszników dał mi dowody na to że te rozruszniki pasują do obu silników
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A jednak - podejżewałem , że skok tłoka będzie inny jak i jego średnica.
Nie zaglądałem do knigi ale to jedyna droga do zrobienia z tych w tych samych gabarytach 200ccm więcej.
Jak chcesz silnik 1.6 to raczej pogadaj z kimś kto jeździ do sąsiadów na zachód od Odry.
Może WieSiu Ci coś podpowie na ten temat.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

narazie 1.4 jeszcze hula. Głowicę jednak już powoli zaczynam słyszeć. Stuki narazie delikatne dochodące z silnika świadczą chyba o tym że silnik dostał w kość od LPG
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Adrian,jak stuki w głowicy to na 90% zjechane popychacze, może wystarczy wymienić "szklanki", no w ostateczności wałek rozrządu a nie cały silnik :smile: jak byś kupował to i tak żeby to się opłacało to musiałaby to być używka a z nimi nie wiadomo do końca czy lepsze czy gorsze od obecnego stanu :mrgreen: już chyba pewniej zrobić sobie swoją głowicę na "igiełkę"
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Yagr akurat jeżeli chodzi o zakup silnika to w ciemno bym nie kupował. 40 km od olkusza jest szrot na którym gość złomuje sprawne samochody. Tam będę mógł kupić silnik wcześniej go sprawdzając jak chodzi. Czyli te popychacze hydrauliczne jak się zużyją to zaczyna tak stukać silnik? Na gazie zrobiłem już 45000km. Dlatego obstawiałem zawory.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Yagr, a ile za taki 14. albo 1.6 wołają na szrocie?
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ARIEL pisze:a ile za taki 14. albo 1.6 wołają na szrocie?
po szrotach się ostatnio nie włóczyłem ale poszukaj na alegro - tam też ich trochę było.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ