jak mocno dokręcać łożysko
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak mocno dokręcać łożysko
mam pytanie jak mocno dokręca się nakrętkę trzymającą piastę, bo boje się że zerwe gwint.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2006, 11:04 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
wykorzystaj 0.70cm . przedłużenia+. wł. ciężar i jest oki
chybha żę masz anoreksje to poproś sąsiada
chybha żę masz anoreksje to poproś sąsiada
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
88kg mięśni - chyba wystarczy mój klucz ma koło 0,5m więc na początek nim zrobie opór
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak tak co parę dni będziesz dokręcał do oporu i zabezpieczał nakrętkę to za moment nakrętka będzie do wymiany z powodu braku miejsca do zabezpieczenia.
Zrób to raz a dobrze. Pożycz klucz dynamometryczny - przeczytaj w serwisówce z jaką siłą trzeba dokręcić i dokręć a następnie dobrze zabezpiecz .Chyba , że masz zbędną kasę na nakrętki.
Zrób to raz a dobrze. Pożycz klucz dynamometryczny - przeczytaj w serwisówce z jaką siłą trzeba dokręcić i dokręć a następnie dobrze zabezpiecz .Chyba , że masz zbędną kasę na nakrętki.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
też dobra metoda, tylko należy pamiętać że klucz dynamometryczny sprawdza się w nowych lub prawie nowych autach ( takich jeszcze na gwarancji) gdzie nie ma śladu korozji, wżerów i innych "dodatków". ewentualnie przy nowych częściach. Dokręcenie tym samym kluczem takim samym momentem nakrętki w nowym aucie i w aucie 15 letnim nie daje takich samych efektów.jamszoł pisze:Pożycz klucz dynamometryczny
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jamszoł, nie przesadzasz troche ?? w tym kraju 95% mechaników ma dynamometr w rękach i w oku nawet ten mój co dokręcal nakrętke powiedział, że "dopierdolił" zgodnie z instrukcją 260N*m (bez żadnego przyrządu pomiarowego !!! - wyliczając z długości klucza i własnej masy ) a ja dzisiaj jeszcze "dopierdoliłem" 1,5 obrotu i moim zdaniem jeszcze trochę by się dało.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Odpowiem jednym zdaniem - po odkręceniu nakrętki piasty należy przy składaniu zaopatrzyć się nie tylko w nowe łożyska ale i w nową nakrętkę - nie widze powodu żeby nie zastosować klucza dynamometrycznego (260N*m) do przykręcenia nowej nakrętki.
TO MOJE LUB CZYJEś BEZPIECZEńSTWO !!!!
Nie mówcie mi , że kupujecie do piasty wszystkie części składowe nowe a pozostawiacie starą nakrętkę .
TO MOJE LUB CZYJEś BEZPIECZEńSTWO !!!!
Nie mówcie mi , że kupujecie do piasty wszystkie części składowe nowe a pozostawiacie starą nakrętkę .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jamszoł, to musiał by być jakiś baaardzo tani zestaw łożysk, bo w zasadzie w każdym komplecie jest już nowa nakrętka - ąż żal by było tej nowej nie wykorzystac jak i tak za nią płacimy i dostajemy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415