roszenie szyb
Moderator: Moderatorzy
roszenie szyb
Czy miał ktoś taki przypadek?
Bardzo szybko rosieją mi wszystkie szyby od wewnątrz. Ogrzewanie i wiatrak może pracować na full a i tak z kazdą sekundą widać coraz mniej. Odkryłem dzisiaj, że jak włączę klimę to to zjawisko ustępuje. Oczywiście grzanie jest na zaawansowanym czerwonym polu ale chodzi klimatyzacja i wtedy szyby nie rosieją. W przeciwnym razie wszystkie są zaroszone. Mam escorta kombi z 19999r. Bolero2 1,6 16V. Może przyczyną jest moja interwencja jaką dokonałem latem i wymieniłem taki element pod podszybiem - chyba sterujący klapką pod podszybiem. Było to takie urządzenie które sterowane było podciśnieniem mogło się wysuwać i chować w zależności od ciśnienia. Wymieniłem bo zauważyłem że sprężyna pod membraną jest przerdzewiała i sama przepona zupełnie się nie rusza. Więc w serwisie zamówiłem nową i wymieniłem całą część. Może tam jest jakaś regulacja czy jak? Wymieniłem to latem ale teraz w zimie mam kłopoty. Czy ktoś mi pomoże czy będę skazany jeździć w zimęna klimatyzacji?
Bardzo szybko rosieją mi wszystkie szyby od wewnątrz. Ogrzewanie i wiatrak może pracować na full a i tak z kazdą sekundą widać coraz mniej. Odkryłem dzisiaj, że jak włączę klimę to to zjawisko ustępuje. Oczywiście grzanie jest na zaawansowanym czerwonym polu ale chodzi klimatyzacja i wtedy szyby nie rosieją. W przeciwnym razie wszystkie są zaroszone. Mam escorta kombi z 19999r. Bolero2 1,6 16V. Może przyczyną jest moja interwencja jaką dokonałem latem i wymieniłem taki element pod podszybiem - chyba sterujący klapką pod podszybiem. Było to takie urządzenie które sterowane było podciśnieniem mogło się wysuwać i chować w zależności od ciśnienia. Wymieniłem bo zauważyłem że sprężyna pod membraną jest przerdzewiała i sama przepona zupełnie się nie rusza. Więc w serwisie zamówiłem nową i wymieniłem całą część. Może tam jest jakaś regulacja czy jak? Wymieniłem to latem ale teraz w zimie mam kłopoty. Czy ktoś mi pomoże czy będę skazany jeździć w zimęna klimatyzacji?
A gdzie on jest? Bo jak pod podszybiem otwierałem te klapki to tam wogóle niczego nie ma - pusta przestrzeń. Wcześniej gdy miałem Fiestę 1.25 16V to pod podszybiem była podobna skrzyneczka która po otwarciu umozliwiała wyjęcia filtra kabiny. W moim Escorcie nie ma żadnego filtra kabiny. Czyba że nie szukam tam gdzie trzeba?!
- leszek
- Posty: 2567
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
a nieprawda. nie zawsze były filtry nawet przy klimie.skoro masz klime to jest i filtr
ta skrzyneczka na podszybiu jeżeli jest z filtrem to jest zamykana na takie metalowe klamerki. jeżeli jest bez filtra to jest jeżeli dobrze pamiętam na kołki.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jark13, stary co ty taki nerwowy. jedz do Forda i na nich wyładuj tą swoją agresję.
a ci magicy z forda to tez nie cudotworcy, moga podlubac w nosie, cos na plaster zakleją, pare stówek skasują i tyle z tego może być. a z takim tonem jak do nich uderzysz to mogą ci coś gdzieś uszkodzić dodatkowo po złości.
jak żeś dłubał to teraz napraw. potem tacy jak ja musza pół samochodu przerabiać spowrotem na oryginał po takich dłubkach jak ty.
a ci magicy z forda to tez nie cudotworcy, moga podlubac w nosie, cos na plaster zakleją, pare stówek skasują i tyle z tego może być. a z takim tonem jak do nich uderzysz to mogą ci coś gdzieś uszkodzić dodatkowo po złości.
jak żeś dłubał to teraz napraw. potem tacy jak ja musza pół samochodu przerabiać spowrotem na oryginał po takich dłubkach jak ty.
cidzej, a o jakich Ty nerwach piszesz?
Napisałem tylko, że kupiłem oryginalną część (zresztą po zaniesieniu do sklepu starej z numerem fabrycznym) wstawiłem tak jak przykazano na te same miejsce, przykręcając tymi samymi nakrętkami, podłączyłem te same przewody (jeden powietrzny i drugi - kostkę prądową) i tyle.
Dochodzę po tych postach że żeczywiście mam problem z filtrem powietrza w kabinie. A wymiana siłownika podciśnieniowego latem i zaparowane szybu w zimie jest tylko zbiegiem okoliczności. Mam tego Escorta od dwóch lat i do tej pory nie miałem takichnumerów. Może rzeczywiście zapchał się ten filtr. Przejrzałem też inne fora i jest podobna konluzja uzytkowników Escortów. Nie mogę go znaleść ale też nie mogę zagwarantować że poprzedni właściciel go wyjął. Muszę więc pojechać do serwisu i wszystko sprawdzić. Nie nazywaj też mnie dłubakiem bo nie wiem czy w taki sposób się dowartościowujesz jako super mechanik czy tylko chcesz mnie obrazić.
Napisałem tylko, że kupiłem oryginalną część (zresztą po zaniesieniu do sklepu starej z numerem fabrycznym) wstawiłem tak jak przykazano na te same miejsce, przykręcając tymi samymi nakrętkami, podłączyłem te same przewody (jeden powietrzny i drugi - kostkę prądową) i tyle.
Dochodzę po tych postach że żeczywiście mam problem z filtrem powietrza w kabinie. A wymiana siłownika podciśnieniowego latem i zaparowane szybu w zimie jest tylko zbiegiem okoliczności. Mam tego Escorta od dwóch lat i do tej pory nie miałem takichnumerów. Może rzeczywiście zapchał się ten filtr. Przejrzałem też inne fora i jest podobna konluzja uzytkowników Escortów. Nie mogę go znaleść ale też nie mogę zagwarantować że poprzedni właściciel go wyjął. Muszę więc pojechać do serwisu i wszystko sprawdzić. Nie nazywaj też mnie dłubakiem bo nie wiem czy w taki sposób się dowartościowujesz jako super mechanik czy tylko chcesz mnie obrazić.
- WieSiu
- Posty: 23269
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jak otworzysz ta klapke w podszybiu i nie ma takiego 3 czesciowego filterka (powiedzmy 3 sztyki kwadracikow), to nie masz filtra. A to ze zmieniales ten element od podcisnienia to mogl tez miec wplyw, moze teraz masz caly czas na obiegu zamknietym klimatyzacje i stad masz problem (bo to urzadzonko do ktorego idzie podcisnienie i ciagnie klapke jest wlasnie od obiegu zamknietego). Sprawdz czy w ogole dziala Ci to urzadzonko, czy ciagnie klapke, jesli tak to sproboj raz w takim ustawieniu a raz w takim i zobacz na ktorym jest lepiej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982