Tuleje tylnej belki - dwa rodzaje

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4806
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Tuleje tylnej belki - dwa rodzaje

Post autor: S3ci0r »

jakiś czas temu kupiłem tuleje tylnej belki bo czeka mnie ich wymiana. dzisiaj zabrałem się za robotę i wytargałem całą tylną belkę. stare tuleje były tak zajechane że same wypadły z gniazd i porównałem je z tymi nowymi co zakupiłem i są troszkę inne. niestety w domu zacząłem szperać w necie po numerach części i okazało się że omyłkowo kupiłem nie te co trzeba. sugerowałem się numerem części na stronie jednego ze sklepów z częściami do forda jednak dla tych starszych jak i nowszych tulei numer był ten sam, niestety podany numer dotyczył tych nowszych. w związku z powyższym mam konkretne pytanie:

czy komuś udało się wcisnąć te nowsze tuleje w belkę? tuleje jakie mam to Lemforder 26609 01 przeznaczone dla modeli od 08/1998 do 09/2001. ktoś się orientuje czy w ogóle występują tuleje Lemfordera dla modeli od 01/1995 do 01/1998 i ewentualnie może podać ich numer?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14582
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

S3ci0r, http://webcat.zf.com/index.asp?SPR=19 z tego wynika że lemforder robił tylko tą nowszą tuleję. Ale powiedz czy kupiłes taką:

Obrazek

czy może taką:

Obrazek

Pomijając fordowskie nieścisłości z wprowadzaniem nowych części to w Mk7 powinna być taka jak na pierwszej fotce - może ci złą wysłali?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4806
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

dobrą wysłali :P taką jak z pierwszego foto, natomiast z belki wypadła taka jak na drugim foto :P różnica między nimi w zasadzie jest tylko jedna - zewnętrzna średnica tej nowszej wynosi 64mm natomiast tej nieco ponad 63mm :P różnica niewielka ale wolę jednak się zapytać
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14582
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

S3ci0r, no nie do końca - ta starsza - stosowana w belkach o przekroju "V" nie jest regularnie okrągła ale ma na obwodzie bodajże 6 wypustów a ta niby nowsza, stosowana chyba w belkach o przekroju rurowym nie ma tych wypustów. Wstaw takie jak wypadły i po problemie. (ja osobiście tej rurowej belki w życiu nie widziałem ;) )
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4806
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Yagr, problem w tym że lemforder nie produkował tych tulei z przetłoczeniami a oryginalne fordowskie kosztują 100zł/szt. trochę mi się to nie kalkuluje :P
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14582
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

S3ci0r, a coś sie tak uparł na te lemfordery? Skoro to taka super firma to zerknij sobie na watek łoryjona i na zdjęcia ich wahaczy... To dowód że najlepszym trafiaja się buble. ;) Załóż taki rodzaj tulei jak był. Dobierz znośnego producenta jeśli oryginałów nie chcesz kupować.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kris

Post autor: kris »

ta jest do wozów od 98 roku

Obrazek
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14582
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kris, dziwne - taką wstawiałem do łoryjona rocznik 1991... taką samą orion wstawiał do swojej maszyny - sa zdjęcia na forum http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?p=53817

heh... wychodzi na to że sa trzy rodzaje tych tulei - mniejsza z wypustami, większa z wypustami i bez wypustów. Pradopodobnie ta bez wypustów jest własnie po 98 roku a zmiana rozmiarowa tych z wypustami była w 95... tak to sobie tłumaczę....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4806
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

kris, pamiętasz jakie ty kupowałeś?

Yagr, dokładnie, są 3 rodzaje, 1 dla belki bez absu i 2 rodzaje dla belek z absem. różnica pomiędzy tymi dwoma dla abs jest tylko w średnicy zewnętrznej. ta z przetłoczeniami jest ciut mniejsza od tej gładkiej, niecały 1mm. wpadłem na pomysł żeby troszkę papierkiem tam podziałać i dać to na prasę. reszta wymiarów tulei jest taka sama.

szerokość: 70mm
szerokość między gumowymi rantami: 49mm
średnica wewnętrzna: 12,2mm
średnica zewnętrzna dla tulei z przetłoczeniami (rocznik 95-98): 63,3mm
średnica zewnętrzna dla tulei bez przetłoczeń (rocznik 98-01): 63,3mm

[ Dodano: Sob 18 Maj, 2013 ]
WieSiu, 200 + jeszcze to co wydałem na te co mam. już wolę pokombinować i władować te co mam. poza tym ponoć te gładkie są o wiele żywotniejsze.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4806
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Tuleje tylnej belki - dwa rodzaje

Post autor: S3ci0r »

Odgrzewam mocno zgniłego kotlecika :D

Jako że tuleje tylnej belki od lemfordera o nr 26609 01 są już niedostępne lub są w kosmicznych pieniądzach to zastanawiam się nad takimi kandydatami:

MEYLE 714 737 0001 (pełna)
Obrazek


VAICO V25-0611 (pełna)
Obrazek


FAG 829 0463 10 (z przetłoczeniami)
Obrazek

Cena podobna i nie wiem co wybrać, bardziej skłaniam się ku którejś z "pełnych" wersji, o czym niżej.

Oczywiście tym razem z belki również wypadły te z przetłoczeniami. Wtedy zamontowałem "pełne" i te 8 lat przejeździły w esioku, aż do końca jego żywota i żadnych objawów zużycia nie odczuwałem. Nawet teraz jak je oglądałem to są całe, niepozrywane i gdyby tylko się dało je wyciągnąć bez rozwalenia to by je wsadził. Niestety jest bardzo duża szansa na to, że nie wytrzymają one nacisku pracy i się rozlecą na 2 albo i więcej części :(
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
ESSI 88
Posty: 979
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Tuleje tylnej belki - dwa rodzaje

Post autor: ESSI 88 »

Nie ma sensu starych męczyć bo nie wytrzymają prawdopodobnie działań na prasie. Mój kolega w Niemczech montował do Escorta marki SWAG lata temu i do tej pory jemu służą także może tu też warto rozważyć alternatywę. Osobiście powiem że polecał bym OE nawet jeśli trzeba wydać więcej i wnikliwej poszukać. Oczywiście mam takie u siebie i podejrzewam iż prędzej ja się zestarzeję niż te tuleje. Takie oryginalne bez problemu wytrzymywały 150 tys km.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14582
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Tuleje tylnej belki - dwa rodzaje

Post autor: Yagr »

Ja z własnego doświadczenia mogę z czystym sumieniem polecić Meyle - w pierwszym focusie testowałem różne (sworznie wahacza) i po Febi, TRW dopiero Meyle dłużej pojeździło.... Miałem też Meyle poduszki silnika i coś tam jeszcze - nigdy nie zawiodło. Optymalnie to jak jest wersja Meyle HD ale nie wszystkie części mają w tej specyfikacji...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ESSI 88
Posty: 979
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Tuleje tylnej belki - dwa rodzaje

Post autor: ESSI 88 »

Te Meyle zwłaszcza HD faktycznie z tego co słyszę zdają często egzamin. Mój brat montował do starej Fiesty krzyżak kolumny kierowniczej z ich asortymentu i póki co zdaje egzamin. Nawet w zestawie dołączyli manszetę gumową coś czego nawet fabrycznie nie oferowano. A szkoda. Ale dzięki temu można było poprawić fabrykę i być może wydłużyć znacznie żywotność. Jestem ciekaw jak długo posłuży.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4806
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Tuleje tylnej belki - dwa rodzaje

Post autor: S3ci0r »

i w sumie najbardziej się ku nich skłaniałem
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4806
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Tuleje tylnej belki - dwa rodzaje

Post autor: S3ci0r »

Kupiłem Meyle Original (714 737 0001) po 25zł/szt.

Wracając do tematu rodzaju tulei to udało mi się znaleźć info że stary model o oznaczeniach 1535296 / 8V51-5K653-AA został zastąpiony przez nową konstrukcję 1805815 / 8V51-5K653-BA. Wychodzi na to że tuleje są zamienne ze sobą.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ