MAP Sensor

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

MAP Sensor

Post autor: cidzej »

czy da się jakoś to ustrojstwo pomierzyć i sprawdzić czy daje prawidłowe pomiary ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

dobre pytanie, w sumie w ksiazce nie jest napisane jak to sprawdzic :(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
dymek666

Post autor: dymek666 »

minelo troche czasu jakos nikt nie odpowiedzial, ale moze wiedza wzrosla?

wie ktos? najlepiej jak bez testerow jakos lopatologicznie da sie to sprawdzic, odlaczajac czy jak?

pozdr,
dymek
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jeśli zrobisz sobie test wg metody " na diodę i opornik" z wtyczki samodiagnostyki to powinien przy walniętym MAP-ie wywalić kod "17" ale nie zawsze...
metodę sprawdzenia błędów znajdziesz na forum ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dymek666, przypomina mi to próbę wymiany koła na zapasowe nie posiadając przy tym ani klucza do kół ani lewarka ani nawet samego koła zapasowego. no sory. piardnąć w dziurkę i sprawdzić językiem czy jest napięcie na wyjściu to raczej nie jest sposób na sprawdzanie elementu.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
dymek666

Post autor: dymek666 »

cidzej pisze:dymek666, przypomina mi to próbę wymiany koła na zapasowe nie posiadając przy tym ani klucza do kół ani lewarka ani nawet samego koła zapasowego. no sory. piardnąć w dziurkę i sprawdzić językiem czy jest napięcie na wyjściu to raczej nie jest sposób na sprawdzanie elementu.
hmm na szczescie mi sie takie proby nie przypominaja - lewar i klucz woze w aucie.

:P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

dymek666 pisze:na szczescie mi sie takie proby nie przypominaja - lewar i klucz woze w aucie.
zrobiłeś sobie test błędów?
tu masz linka do tematu o "testerze":
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... 0606#31529
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a właściwie skąd mniemanie że MAP padnięty???
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
dymek666

Post autor: dymek666 »

okazuje sie ze ja nie mam MAP'a ale MAF'a.

podejzenie stad, ze jak zimny to obroty wskakuja mi roznie a pozniej tez i na cieplym potrafi zaszalec i na 1600 chulac, innym razem jest idealnie czyli w zakresie 830-930 na jalowcu, ale za to jak przyfaluje do 400 to strach bierze ze zaraz zgasnie. dzieje sie tak i na benzynie i na gazie. wczesniej myslalem, ze tylko na gazie ale ostatnio troche jezzilem na Pb w zwiazku z usterka 1 przelaczania na gaz.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

z reguly za takie objawy odpowiada czujnik temp powietrza zasysanego i/lub krokowiec

UPDATE:

masz tutaj takie cos. moze ci sie przyda. mam tylko nadzieje, ze znasz ten barbarzynski język :P

http://www.fordf150.net/howto/clean-maf ... sensor.php
dymek666

Post autor: dymek666 »

no to bomba. mialem zamiar te cos tez przeczyscic :). ponoc wystarczy parokrotnie potraktowac benzyna etylowa i wacikiem (takie do uszu) i po sprawie. nie chce calego rozbierac, a wiem ze mozna torx'owe srubki odkrecic i heja.

zakupilem torx'iki i sie okazalo, ze klucz powinien miec dziurke :cry: grrr

jesli ktos moze polecic praparat do czyszczenia MAF'a bede wdzieczny.

mam nadzieje, ze to pomoze a jak nie to operacja krok-owiec. :-|
dymek666

Post autor: dymek666 »

dobra dzieki za pomoc. potestuje zobacze czy czyszczenie pomoglo. jesli nie to zrobie tester i sprawdze czy w ogole dziala :(. na koncu wezme sie za krokowiec, bo chyba najwiecej roboty z nim.
paradox

Post autor: paradox »

miałem przyjemność walczyc z mapsensorem w wakacje...
objawy-> brak mocy do 2500 obrotów....spalanie ok 16 l/100km i ogólnie dramat....

podłączyłem pod kompa i wyszło-brak lub uszkodzenie map sensora...nowy na zamówienie 880zł...używany 60.....ale używane sprawdzałem 4 szt. i każdy był uszkodzony....na ebay kupiłem za 220zł..sprawny...

wymieniłem i:
praca silika ok...moc i koniki powróciły z urlopu...spalanie obecnie 7l/100

ale....sa momenty kiedy obroty na jałowym i prędkości ok 90-100 to wskakują na 1600 i spadają...w miare zwalniania samochodu.....

i drugie ale..potrafi zgasnąć.....przykładowo w korku ruszając i hamując.....potrafi umrzeć..ale odpali bez problemu...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

paradox, ale dymek666, ma zupelnie inny silnik - ZETEC - tam jest wszystko inaczej, nie mozna ich porownywac.

u nas MAP to czujni cisnienia absolutnego e kolektorze dolotowym, on ma przepływomierz powietrza
paradox

Post autor: paradox »

...no no....
to wyjasnia sprawe.....
ODPOWIEDZ