
Escorta co prawda dawno już nie ma ale dalej siedzę tylko w Fordzie

Moim zadaniem było zrobienie swapa w ST150 - 2,5l N/A, dłuższa skrzynia - samochód na daily.
Spec:
silnik Duratec 2,5l L5-VE - seryjny, nie otwierany, usunięta kaseta balansowa
czujniki wału i wałka Hall, fajkocewki
wałki rozrządu Catcams
sterownik Ecumaster EMU Black
układ wydechowy Milltek 4-1, dalej wydech z nierdzewki 63mm na 2 tłumikach przelotowych i katalizatorze
skrzynia seryjna ST150 po rewizji z głównym dłuższym z diesla + szpera Torsen
Ogólnie silnik został poskładany z wykorzystaniem elementów z Forda/Mazdy z silników Duratec lub Ecoboost - nie ma ani jednej części customowej pod tym względem.
W trakcie składania zapadła decyzja o przygotowaniu osprzętu silnika na stage2 tj montaż kompresora odśrodkowego Rotrex.
W tym celu zostało zmienione koło pasowe na takie z Focusa MK2 oraz miska z Mondeo MK4 2.3 - dzięki temu, będzie można przenieść kompresor klimatyzacji pod miskę olejową a w miejscu kompresora klimy będzie Rotrex.
Kompresor Rotrex w tym silniku z tymi wałkami generuje średnio ~320koni i 320Nm

Tak jak pisałem, auto to daily więc pod względem wyposażenia nie ma kompromisów, wszystko zostaje i musi być sprawne!
W aucie działają 2 zestawy klap w dolocie oraz zmienna faza wałka ssącego.
Wszelkie prace mechaniczne, elektryczne oraz elektroniczne są wykonane przeze mnie.
Kilka foto:
Obecnie tak wygląda wykres w porównaniu do seryjnego silnika 2.0 z seryjnym wydechem oraz krótkim dolotem na stożku.
Nie jest to jeszcze finalny wynik ponieważ jest kilka poprawek. Liczę, że uda się osiągnąć 20xPS i 27x Nm
