Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

Post autor: bobson »

Hej, dawno nic nie pisałem ale to nie znaczy, że nic się nie działo :)
Escorta co prawda dawno już nie ma ale dalej siedzę tylko w Fordzie :)

Moim zadaniem było zrobienie swapa w ST150 - 2,5l N/A, dłuższa skrzynia - samochód na daily.

Spec:
silnik Duratec 2,5l L5-VE - seryjny, nie otwierany, usunięta kaseta balansowa
czujniki wału i wałka Hall, fajkocewki
wałki rozrządu Catcams
sterownik Ecumaster EMU Black
układ wydechowy Milltek 4-1, dalej wydech z nierdzewki 63mm na 2 tłumikach przelotowych i katalizatorze
skrzynia seryjna ST150 po rewizji z głównym dłuższym z diesla + szpera Torsen

Ogólnie silnik został poskładany z wykorzystaniem elementów z Forda/Mazdy z silników Duratec lub Ecoboost - nie ma ani jednej części customowej pod tym względem.

W trakcie składania zapadła decyzja o przygotowaniu osprzętu silnika na stage2 tj montaż kompresora odśrodkowego Rotrex.
W tym celu zostało zmienione koło pasowe na takie z Focusa MK2 oraz miska z Mondeo MK4 2.3 - dzięki temu, będzie można przenieść kompresor klimatyzacji pod miskę olejową a w miejscu kompresora klimy będzie Rotrex.
Kompresor Rotrex w tym silniku z tymi wałkami generuje średnio ~320koni i 320Nm :)

Tak jak pisałem, auto to daily więc pod względem wyposażenia nie ma kompromisów, wszystko zostaje i musi być sprawne!

W aucie działają 2 zestawy klap w dolocie oraz zmienna faza wałka ssącego.
Wszelkie prace mechaniczne, elektryczne oraz elektroniczne są wykonane przeze mnie.


Kilka foto:

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek



Obecnie tak wygląda wykres w porównaniu do seryjnego silnika 2.0 z seryjnym wydechem oraz krótkim dolotem na stożku.
Obrazek

Nie jest to jeszcze finalny wynik ponieważ jest kilka poprawek. Liczę, że uda się osiągnąć 20xPS i 27x Nm :)
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3330
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

Post autor: Mateklobez »

Fajne te daily :d Powodzenia przy dalszych pracach.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23309
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

Post autor: WieSiu »

Super sprawa takie auto. Może pora na otworzenie własnej firmy ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

Post autor: Yagr »

DLa mnie wrażenie robi nie tylko samochód i włożona w to robota ale również estetyka pracy, dokumentacja fotograficzna - nie każdemu się chce przy projekcie myć się i czyścić, przygotować elementy specjalnie do sesji foto. good
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Re: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson

Post autor: bobson »

Finalnie tak wygląda wykres w porównaniu do w pełni seryjnego 2.0 na fabrycznym dolocie i wydechu,

Obrazek
Wynik finalny przy 32*C na hamowni i 37*C w dolocie to 204PS i 255Nm. Efekt falki w niskich rpm to przełączanie się klap w kolektorze, na drodze tego nie czuć.

https://youtu.be/wcte-B_mj1w


Obecnie walczę nad wersją 2.5 turbo z 6 biegową skrzynią z Focusa MK3 ST wraz z szperą torsen.
Cel to 300+ w pełni drogowym setupie.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
ODPOWIEDZ