Ile palą Wasze ESKI??

Moderator: Moderatorzy

Bartek Zajk

Post autor: Bartek Zajk »

Witam!1,4l 1997 12l-benzyna a 13l-lpg tyle ze jazda praktycznie jak po miescie. (5km odcinkek tam i spowrotem). I niewiem czy mam sie tym przejmowac czy ten silnik tak ma?
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

Bartek Zajk pisze:Witam!1,4l 1997 12l-benzyna
sprawdz lepiej sonde lambda pewnie nawaliła -u mnie to samo było ->ponad10 litrów mi wcinał na 100km i to przy spokojnej jezdzie(mam ten sam silnik co ty)..............po wymianie sondy....spadło -> od 6,6 do 9 litrów /100km
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Pitbul, mam pytanie do Ciebie jednoczdesnie prosbę zebyś odpial sonde lub powiedzial (jesli wiesz) czy jest jaka kolwiek roznica w jezdzie/pracy silnika miedzy sprawna sonda a uszkodzona lub jej brakiem u Ciebie ??

mój też pali ~12l niewazne czy to trasa czy miasto i juz pomysly mi sie koncza co z tym dalej robić :(

niby potpinalem druga sonde (ze szrotu) ale niestety zadnej roznicy w pracy silnika, nawet po całkowitym odpięciu sondy (spalanie mam caly czas takie same)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

cidzej pisze:Pitbul, mam pytanie do Ciebie jednoczdesnie prosbę zebyś odpial sonde lub powiedzial (jesli wiesz) czy jest jaka kolwiek roznica w jezdzie miedzy sprawna sonda a uszkodzona lub jej brakiem u Ciebie ??
pojedz na pierwszą lepsza stacje niech ci podłączą pod kompa i wtedy wszystko wyjdzie:) (u mnie wyszło ze wogóle sonda nie reagowała wymieniłem i po sprawie koszt: 250 zł +montaż)
ale poszulaj w ''technicznych'' napewno była sprawa SONDY LAMBDY poruszana :)
Bartek Zajk

Post autor: Bartek Zajk »

Pitbull dokladnie wlasnie praktycznnie bez ruznicy czy miasto czy jakas dluzsza trasa.A co najleosze to na gazie nagminnie gasnie przy wcisieciu sprzegla np.przed zakretem(niemila sprawa bo posiada wspomaganie i wowczas trzeba urzec bardzo duzo sily by skrecic).Problemu sie nie pojawia przy wyjezdzaniu z garazu (bez uzywania gazu )dopiero po okolo 5km potrafi zgasnac.
Bartek Zajk

Post autor: Bartek Zajk »

co do sondy to podobniez jest sprawna. Mysle ze moze i wystawia sygnal lecz moze zaklamywac.
Ps.Chcialbym dowiedziec sie czy uniwersalna sonda zda egzamin?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

na wolnych obrotach mam napiecie ~0,3V na sondzie więc mieści się w zakresie także u mnie nie jest kompletna padaka.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Bartek Zajk

Post autor: Bartek Zajk »

za tydzien podepne sie z miernikiem i zobacze jakie napiecie wskaze u mnie ta sonda.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej pisze:niby potpinalem druga sonde (ze szrotu) ale niestety zadnej roznicy w pracy silnika
panowie, grzałka lambdy w naszych essich bierze mase z kabelków idących z tablicy bezpieczników a to bardzo zawodny element :cry: jak nie ma masy na grzałce to zanim sonda osiągnie temperaturę pracy to ECU kwalifikuje ją jako uszkodzoną i steruje pracą silnika wg z góry ustalonej mapy powiedzmy awaryjnej, nie uwzględniając wskazań lambdy. sprawdź czy na masie sondy nie ma przerwy, może to to. (to jeden z białych kabelków biegnących z sondy :lol: ) jeśli to przyczyna to zrób obejście do dowolnego punktu masowego i pamiętaj o zresetowaniu kompa. (chyba :mrgreen: )
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Bartek Zajk

Post autor: Bartek Zajk »

W najblizszym czasie sprawdze i dam znac.Fajnie by bylo gdyby okazako sie ze jest przerwa w przewodzie masy :lol: )
PS.Mam takie male pytankoo czy jak odepne w trakcie biegu jalowego przeplywomierz powietrza to powinno cos sie dziac?Pytam poniewarz raz odpiolem i bylo bez zadnej zauwazalnej ruznicy na biegu jalowym.
Przepraszam ze tak poza tematem!
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

cidzej, TY MASZ 1 PUNKT ABartek Zajk, CHYBA WIELO PUNKT ???
Bartek Zajk pisze: co najleosze to na gazie nagminnie gasnie
SPRUBUJ RESET KOMPA ;) UNIMIE PO ODŁACZENIU JAKIEJ KOLWIK WTYCZKI PRZY SILNIKU TO OBJAWY POIDOBNE PO RESETKU USTAJˇ
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ARIEL pisze:cidzej, TY MASZ 1 PUNKT ABartek Zajk, CHYBA WIELO PUNKT
jaka to różnica jeśli mówimy o tym samym czyli 12L/100km i sprawdzaniu sondy ?
chyba w obu przypadkach sonda ma podobny wplyw na spalanie i prace silnika.[/b]


ps. o ile mi wiadomo przez skrzynke bezpiecznikowa nie idzie masa !!! skrzynka bezpiecznikowa wogole nie ma polaczenia z masą !!! [jeżeli się myle to mnie poprawcie ale jestem pewien na 99,9%]
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

sprawdź tą masę a potem się zobaczy, nie takie mózgi jak mój tu felery naprawiały :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zna ktoś jakiegoś mechanika z warszawy, ktory naprawde dobrze zna sie na Escortach ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

chyba zbankrutuje przez tego Forda
chłopie , gdziesz tyś się uchował bez gazu
*************************************************************
a o mecha pytaj się leszka lub markko/pzdr
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ