Ok, choc nadal nie wiercilem niczego. Jakos obawiam sie tego, zwlaszcza ze uzywam w aucie 4x4 a tam pod dziwnymi katami pracuje aby zajrzec jaki poziom musialbym to podziurawic.
A tak wyglada moj prostownik 4A
Załączniki
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Gadałem z kumplem. Miał aku 700-coś amper, który padał. Po pomiarze wyszło 500. Kupił prostownik ceteka i zapodal program regenerujący, po którym akumulator osiągnął poziom 550A. Efekt taki że cetek na półkę, a nowy akumulator i tak musiał kupić. Jego rada nie pierdzielić się, tylko wymienić. To i ja chyba zostanę przy zwykłym elektronicznym prostowniku.
Matek, akurat Ty to podchcodzisz do akumulatorow beznadziejnie. Elektroniczy prostownik tak ale do konserwacji akumulatora co jakiś czas, gdy nie jest w taki sposob jak Twoj uzywany. Ty musisz o swoj akumulator dbac, jak nie dbasz, to bedziesz co okolo 2 lata zmienial akumulator. Nie mozna rozladowywac tak mocno akumulatorow jak Ty i potem podladowywac ich tylko alternatorem. Zabijasz akumulator, woda z niego wyparowuje, zalewasz kawasem polke akumulatora w aucie i w koncu zacznie ci sie tam woda deszczowa do auta lac przez korozje.
Jak juz wszystko laduje to wyciagnalem z jimny akumulator i po pol godzinie mam takie cos:
Załączniki
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Też na starym transformatorze tyle ,że już nie na selenach a na mostku gretza
Dobry? zły ?
Ładuje ? tak - czyli dobry
Na czerwonym kabelku ( wewnątrz ) wychodzącym z mostka gretza - mógłbyś zapodać bezpiecznik ( szklany) lub taki jak mamy w samochodach gniazdo do takich można łatwo kupić
Jak zrobisz zwarcie ( dotkną Ci się krokodylki przy włączonym prostowniku ) - to spali się bezpiecznik a nie mostek gretza
Temat się rozwinął, to zapodam mój dylemat. Czy jest możliwe wykonać/kupić prostownik który będę mógł podłączyć do akumulatora poprzez np. zegar sterujący i ustawić ładowanie/podładowanie np. raz na tydzień? Ile prądu z akumulatora pobierze (i czy w ogóle pobierze) ten sam układ non stop podłączony do aku ale w pozostałe 6 dni kiedy zegar prostownik wyłączył?
Ja kupiłem taki zegar - ale będę go włączał manualnie a on będzie wyłączał prostownik
Ale to zegar pod 235V razem z gniazdem
Ten zegar można zaprogramować nawet na chyba 24 różne włączenia i wyłączenia
Masz tu przykład - https://www.mediaexpert.pl/sterowanie-b ... ie-energia