Problemy z rozrusznikiem

Moderator: Moderatorzy

pawelosin

Problemy z rozrusznikiem

Post autor: pawelosin »

Znów problem z rozrusznikiem.
Coś się dzieje z rozrusznikiem (Escort 1,6 EFI z 1990 r.), po rozgrzaniu silnika rozrusznik nie kręcił. Wyciągnąłem rozrusznik zaniosłem go do naprawy znajomemu elektrykowi, który powiedział, że to wina uzwojenia stojana (na gorąco skracał się obwód uzwojenia). Po wymianie stojana rozrusznik kręcił bardzo dobrze, aż tu wczoraj po godzinnej jeździe (przy włączonych światłach) znów nie chciał zakręcić. Zapaliłem z "popychu", przejechałem ok. 2 km (bez świateł) i znów kręcił dobrze. Może to po prostu wina akumulatora, tylko dlaczego na zimno nie ma takiego problemu?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

czesta przypadlosc fordow, tylko dziwne ze mechanik nic nie wykryl, byc moze masz ten sam problem co ja w fiescie mialem, winnym tego ze nie chcial krecic jak byl cieply,byla zlaczka ktora jest na kablu idacym od stacyjki do rozrusznika, wycialem ja i zlutowalem kabel i problem zniknal, moze u Ciebie to wlasnie jest przyczyna?
A tak w ogole,to w rozruszniku za krecenie odpowiada bendix,wiec moze on nie zalacza go kiedy sie rogrzeje? Mechanik to sprawdzal?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Mam czasami ten sam problem z rozrusznikiem ale latem jak jest ciepło i silnik osiągnie swoją temperaturę to po próbie uruchomienia silnika czasami bendix za pierwszym razem nie zaskoczy i nie chce kręcić silnika. Ale za drugim razem zawsze zaskakuje. Narazie nie chce mi się grzebać ale będę chyba musiał.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2005, 11:13 przez robertford, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

robertford, mam dokladnie to samo,ale nie koniecznie jak sie dobrze nagrzeje, za drugim razem kreci bez zadnego problemu:)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

W końcu to ta sama super maszyna Wiesiu.
pawelosin

Post autor: pawelosin »

wiesiu666 pisze:czesta przypadlosc fordow, tylko dziwne ze mechanik nic nie wykryl, byc moze masz ten sam problem co ja w fiescie mialem, winnym tego ze nie chcial krecic jak byl cieply,byla zlaczka ktora jest na kablu idacym od stacyjki do rozrusznika, wycialem ja i zlutowalem kabel i problem zniknal, moze u Ciebie to wlasnie jest przyczyna?
A tak w ogole,to w rozruszniku za krecenie odpowiada bendix,wiec moze on nie zalacza go kiedy sie rogrzeje? Mechanik to sprawdzal?
Mechanik sprawdzał cały rozrusznik i według niego problem był tylko z uzwojeniem stojana. Może to ta złączka od stacyjki do rozrusznika. Muszę to sprawdzić. Tylko gdzie ona dokładnie jest? Rozumiem, że nie chodzi o tę złączkę bezpośrednio przy rozruszniku. Bendix jest ok.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nie wiem gdzie ta zlaczka jest dokladnie (bo wtedy problem mialem w fiescie,a tam sa troszke w innych miejcach). Sprawdz gdzie idzie ten cienki przewod (trzeci) od rozrusznika, powinien isc az do kierownicy, a po drodze powinna byc zlaczka. Proponuje dobrze nia poruszaj kiedy masz problem z odpaleniem samochodu (rozlacz i podlacz ponownie), jesli taka operacja pomoze i samochod odpali,to masz winowajce.

Powodzenia:)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pawelosin

Post autor: pawelosin »

Sprawa się wyjaśniła. Wystarczyło wyczyścić bieguny akumulatora, zmniejszyć i wyczyścić klemy, poskręcać to wszystko porządnie i teraz działa jak trzeba.
Sobota

Post autor: Sobota »

Miałem dokładnie to samo co ty pawelosin, nawet w tym samym modelu, kilka razu jeżdziłem do elektryka, też lutował mi rozrusznik, i dalej było to samo. Ale w końcu pojechałem do drugiego elektryka, i wymieniłem rozrusznik, jakiś uzywany od escorta, też był zły, wymieniłem jeszcze raz ale dał mi trochę wiekszy niż był orginalny, nawet nie wiem od jakiego silnika. Teraz jest dobrze, jeżdze juz z tym "nowym" rozrusznikiem koło miesiaca i cały czas kreci nawet jak jest gorący. Tak ze lepiej od razu kupić nowy. Ale najpierw sprawdz ten sposób o którym pisze wiesiu.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

robertford pisze:Mam czasami ten sam problem z rozrusznikiem ale latem jak jest ciepło i silnik osiągnie swoją temperaturę to po próbie uruchomienia silnika czasami bendix za pierwszym razem nie zaskoczy i nie chce kręcić silnika. Ale za drugim razem zawsze zaskakuje. Narazie nie chce mi się grzebać ale będę chyba musiał.
WieSiu pisze:robertford, mam dokladnie to samo,ale nie koniecznie jak sie dobrze nagrzeje, za drugim razem kreci bez zadnego problemu:)

to i ja się przyłącze,bo u mnie jest tak samo :mrgreen:
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
ORION

Post autor: ORION »

U mnie było to samo wymontowalem rozrusznik wymienilem : elektromagnes, tuleje przod i tył, szczotki i rozrusznik kreci bez problemu juz pare miesiecy.
slawkiewi

Post autor: slawkiewi »

Nie ukrywam że mam to samo. Plaga jakaś czy co?
grzesiu312

Post autor: grzesiu312 »

hej też miałem to samo w moim escorcie 1,6 EFI
wlikwidowałem to wymieniając szczotki bo tamte były troszke przegrzane polutowałem na nowo uzwijenie wirnika i zmieniłem akumulator na większy bodaj że 55Ah
jak ręką odioł od tego czasu jeszcze ani razu go nie pchałem :mrgreen: pozdrówka
MARKKO

Post autor: MARKKO »

grzesiu312 pisze:akumulator na większy bodaj że 55Ah
ale aku ma jeszcze coś takiego jak prąd rozruchowy przy np 55Ah prąd rozruchowy może miec np 600 Ah albo np 450Ah. Chyba nic nie pomieszałem:P a jeżeli tak to jutro poprawie bo nie chce mi się teraz do auta iść
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a u mnie na ciepłym silniku na pusto rozrusznik kręci za pierwszym razem. chyba bendix siada :|

i jeszcvze jak pojezdze na wpelni obciazonej elektryce (światła, audio, wentylator chłodnicy, wentylator ogrzewania) to mam problem z odpaleniem (jakby się aku niedoładowywał).

podobno gdzies jest regulacja prądu ładowania tylko nie wiem gdzie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ