Zalewa silnik
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 maja 2016, 20:18
- Lokalizacja: Katowice
Zalewa silnik
Witam mam problem z swoim escortem 1.6 MK7 Otóż ciężko go odpalić na benzynie. Jak przekręcam kluczyk to dwa razy nic się nie dzieje. Za trzecim razem odpali, ale zaraz gaśnie i dopiero za czwartym razem odpali i jest ok. Jak już odpali to nie da się nim jechać na benzynie bo szarpie. Gdy zostawi się go na benzynie to po paru minutach gaśnie i nie da się go odpalić. Po jakiś 2 godzinach znowu można go odpalić, ale tak jak napisałem wcześniej. Jeżeli po odpaleniu przełączę go od razu na LPG auto jeździ normalnie, ale przy hamowaniu trzeba uważać bo lubi zgasnąć. Przestał prawidłowo działać wskaźnik temperatury płynu chłodniczego bo raz pokazuje,a raz nie. Wymieniłem ostatnio kable i świece bo szarpał i strzelał na LPG. Czekam jeszcze na czujnik temperatury oraz silniczek krokowy. Jeszcze jakieś pomysły co może być do wymiany ?
- jk1978
- Posty: 770
- Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
- Lokalizacja: Olsztyn
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
Brak wskazań temperatury na liczniku = uwalony czujnik wkręcany od dołu w obudowe termostatu. Problem z odpalaniem = problem z rozrusznikiem. Być może masa - temat wielokrotnie poruszany. jaki cel ma zakup silniczka krokowego? Gdyby wieszały sie obroty to rozumiem ale tu o wieszaniu obrotów nic nie mówisz. Idąc twoim tokiem myślenia - co wg nas może powodować usterkę odpowiedzi uzyskasz milion. Mi przyodpalaniu obroty skakały do 3,5 tyś obrotów. Jak ruszyłem zanim sie nie nagrzał to widziałem nawet 4 tyś obrotów. Wymieniłem czujnik temperatury na kompa, przepływomierz, czujnik powietrza zasysanego, silniczek krokowy, uszczelkę pod kolektorem, czujnik obrotów z przepustnicy, czujnik położenia wału - wydałem worek pieniedzy dosłownie. A dziś EUREKA - odpiąłem czujnik vss i wsio chodzi ideał. Wystarczyło wziąść miernik w rękę i bym wiedział że to co wymieniłem było sprawne. Proponuję pomierzyć czujniki na początku
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Srutu tutu pitolicie hipolicie ...
1. Sprawdzic podcisnienia - napewno gdzies syczy
2. Obstawiam ze idzie gaz w trakcie jazdy na benzynie i albo elektrozawor nie trzyma albo emulator wtryskow puszcza
3. Sprobuj po jezdzie na gazie przelaczyc na troche na benzyne i dopiero zgasic auto. Zobacz czy wtedy nie bedzie odpalal lepiej
4. Sprawdz czy przed odpaleniem kilkakrotne podpompowanie paliwa nie poprawia sytuacji bo moze ci pompa paliwa zdychac
1. Sprawdzic podcisnienia - napewno gdzies syczy
2. Obstawiam ze idzie gaz w trakcie jazdy na benzynie i albo elektrozawor nie trzyma albo emulator wtryskow puszcza
3. Sprobuj po jezdzie na gazie przelaczyc na troche na benzyne i dopiero zgasic auto. Zobacz czy wtedy nie bedzie odpalal lepiej
4. Sprawdz czy przed odpaleniem kilkakrotne podpompowanie paliwa nie poprawia sytuacji bo moze ci pompa paliwa zdychac
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 maja 2016, 20:18
- Lokalizacja: Katowice
Kilkukrotne pompowanie pompą paliwa nie pomaga przy odpalaniu. To nie wina rozrusznika bo on kręci tylko, że nie chce odpalić, a za czwartym razem jest już ok. Czasami po krótkim odcinku jak odpali to chodzi na 500 obrotów przez jakiś czas i potem wskakuje na normalne obroty, ale przy próbie wkręcenia na wyższe obroty żeby załączyć LPG przydusza go i trzeba chwilę odczekać. Po zakończonej jeździe gdy przełączę na benzynę trzyma normalne obroty.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 maja 2016, 20:18
- Lokalizacja: Katowice
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Ja sie pytam co ze sprawdzeniem przyczyn o ktorych napisalem. Nie widze przede wszystkim nic na temat podcisnienia a to jest mega istotne
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 maja 2016, 20:18
- Lokalizacja: Katowice
Może na tej tak jak napisałem w pierwszym poście po odpaleniu na benzynie po paru minutach gaśnie i nie da się go odpalić ? Dopiero jak trochę postoi to odpala.jk1978 pisze:A na jakiej podstawie autor postu twierdzi że go zalewa? - na takiej że nie może go odpalić za pierwszyzm razem i że szarpie po odpaleniu?
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jk1978, fordy nie maja takich problemów i na pewno nie tu problem,zwłaszcza że na gazie jeździ. A czujnik temperatury na zegarach nie ma związku z czujnikiem dla komutera który by ewentualnie mógł powodować zalewanie silnika. Są dwa czujniki plus 3 do wiatraka.
To co pisał cidzej do sprawdzenia
To co pisał cidzej do sprawdzenia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- jk1978
- Posty: 770
- Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
- Lokalizacja: Olsztyn
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
Ja tylko powiedziałem że w maluchu miałem identycznie. Faktycznie zapomniałem że tu jest LPG i ten problem by na LPG tez wystepował. Czujnik na zegary wkręcany od dołu w obudowę termostatu a czujnik na kompa wkręcany od góry. Jedyna wspólna sprawa to ta sama obudowa termostatu . Czujnik temperatury na kompa powoduje jedynie podniesione obroty gdy jest uwalony - ja tak miałem (zakłamywana temperatura przez co dostawał escort paliwa jakby ciągle był zimny - coś na zasadzie ssania)WieSiu pisze:jk1978, fordy nie maja takich problemów i na pewno nie tu problem,zwłaszcza że na gazie jeździ. A czujnik temperatury na zegarach nie ma związku z czujnikiem dla komutera który by ewentualnie mógł powodować zalewanie silnika. Są dwa czujniki plus 3 do wiatraka.
To co pisał cidzej do sprawdzenia